//Plugins sense CDN ?>
InboundCycle, la primera agència especialitzada en inbound màrqueting a Espanya i Llatinoamèrica, i una de les deu empreses del món que gestionen major nombre de projectes d'aquesta disciplina de manera simultània, ha publicat un estudi sobre l'impacte i l'efectivitat d'aquesta metodologia en empreses d'Espanya i Llatinoamèrica.
L'estudi, que compta amb la col·laboració de l'Institut d'Economia Digital (ICEMD), ha confirmat els bons resultats de l'inbound màrqueting en les empreses que actualment l'utilitzen, convertint-se en una via directa per generar més visites, leads i MQL (Màrqueting Qualified Leads o contactes qualificats de màrqueting) a les seves plataformes. Aquests nous contactes es converteixen així en potencials clients que esperen rebre una oferta comercial per part de l'empresa.
Inbound màrqueting, multiplicador de visites, leads i leads qualificats
Segons els resultats de l'estudi, el inbound màrqueting és una metodologia de treball que permet duplicar en un any el nombre de contactes qualificats de màrqueting generats i multiplicar-los per set al cap de dos anys. De la mateixa manera, aquesta innovadora metodologia multiplica els contactes registrats a la base de dades de l'empresa (leads) per cinc en el primer any i per catorze en dos anys. A més, quadruplica el primer any el nombre de visites a les pàgines web corporatives i les multiplica per dotze després de dos anys.
Focus en el tràfic orgànic i directe
Sobre aquest punt, els resultats també assenyalen que els canals orgànic i directe representen junts, de mitjana, el 71% de les visites d'un projecte d'inbound màrqueting habitual, el 53% dels contactes i el 55% dels contactes qualificats (MQL ). Aquestes dades mostren que les empreses que apliquen inbound màrqueting creen un canal de captació propi i independent dels mitjans de pagament.
Generador d'actius
No obstant això, aquestes no són les úniques conclusions obtingudes per InboundCycle. L'estudi també ha revelat que el inbound màrqueting proporciona a les empreses que utilitzen aquesta metodologia 03:00 actius que generen més valor per al seu negoci. En primer lloc, la tècnica d'automatització lead nurturing, un procés automàtic de comunicació amb els contactes que els acompanya, els mostra l'empresa i els seus productes i els prepara perquè acabin convertint-se en clients. En segon lloc la creació d'una base de dades de leads que poden transformar-se en contactes qualificats (MQL) i, finalment, la construcció d'un canal de captació de visites independent dels mitjans de pagament i constituït pel trànsit orgànic i el trànsit directe.
B2B i B2C, valuós per a tots dos
Finalment, l'estudi conclou que el inbound màrqueting aporta beneficis a les empreses de qualsevol sector, camp o activitat. D'una banda, les situades en l'àmbit dels serveis a altres empreses (B2B) experimenten una major conversió de visita a contacte, mentre que les que desenvolupen projectes adreçats al consumidor final (B2C) presenten un major augment de visites acumulades.
Cal afegir que es tracta del segon estudi d'aquest tipus realitzat per InboundCycle. L'any 2015 es va publicar el primer informe sobre el grau de penetració del inbound màrqueting en espanyol, així com de les seves principals beneficis i impacte.
Tots dos poden descarregar-se gratuïtament des de la web: http://www.estadodelinboundmarketing.com
AMIC/Tecnonews