//Plugins sense CDN ?>
El delegat del Govern a la Catalunya Central, Jordi Fàbrega va presentar, ahir dilluns al migdia en roda de premsa, la resolució de la segona convocatòria d'ajuts a iniciatives econòmiques de l'Anoia, en el marc del Pla d'Iniciatives de Dinamització Comarcal.
Fàbrega va explicar que els disset projectes finalment escollits representaran la consolidació de 809 llocs de treball, més la creació de 239 llocs més de forma directa i 62 de forma indirecta.
El delegat va destacar la importància d'aquests ajuts, ja que tot i la lleugera tendència a la baixa de la taxa d'atur en relació a les dades de l'abril, l'Anoia es manté encara per sobre de la barrera psicològica dels 10.000 aturats (10.121 amb data de 30 de juny, el16,63%), concentrant gairebé un terç de les persones de la Catalunya Central que es troben a l’atur.
A l'acte, també hi van intervenir l'adjunta del delegat, Francina Gabarró que, tot i admetre les dificultats de l'actual situació econòmica i les limitacions de l'ajut, va definir el pla com una oportunitat per a les empreses escollides.
Els beneficiaris
Un total de 52 projectes de l'Anoia es van presentar a la segona convocatòria del Pla d’Iniciatives de Dinamització Comarcal, prop de dues terceres parts d'aquests privats. Finalment, s’han adjudicat 1,05 milions d’euros en crèdits amb condicions preferents a 16 empreses, 9 de les quals també han rebut subvencions que sumen un total de 320.000 euros, i 100.000 euros al Consell Comarcal.
Els municipis d’Igualada, Carme, la Pobla de Claramunt, Masquefa, Piera i la Torre de Claramunt acullen les empreses beneficiàries d’aquesta convocatòria, que es dediquen majoritàriament a sectors tradicionals com la pell i el tèxtil (podeu veure la llista complerta a la imatge adjuntada).
L'exemple del Taller Àuria
El gerent del Taller Àuria, Miquel Canet, també va assistir a l'acte com representant d'una de les empreses beneficiàries dels ajuts d'aquesta convocatòria. Des de la Generalitat van elogiar la inclusió laboral de més de 700 persones discapacitades i amb dificultats d'aquesta empresa, i alhora la seva capacitat de generar riquesa, destacant l'ajut com una aposta per combatre les dificultats laborals afegides que aquest sector de la població travessa en temps de crisi.
Mitjançant l'ajut, Taller Àuria pretén iniciar una nova línia industrial per a fabricar productes de perfumeria i cosmètics, tan amb marques pròpies com subcontractades. Segons Canet, un projecte que donarà feina a unes vuit persones el primer any, però que a tres anys vista permetria crear més d'un centenar de llocs de treball en cas de reeixir.
El Pla d'Iniciatives de Dinamització Comarcal (IDC)
Aquest pla es porta a terme a les quatre comarques catalanes amb més necessitat de reactivació econòmica segons la Generalitat: l'Anoia, el Pallars Jussà, el Ripollès i la Terra Alta. L’objectiu del pla és estimular i impulsar l’activitat econòmica d’aquests territoris per tal de desenvolupar un entorn socioeconòmic que afavoreixi la permanència de la població.
La resolució dels ajuts es realitza mitjançant una valoració tècnica i les necessitats de reactivació econòmica d'aquestes comarques, a càrrec de l'agència pública Acció 10. Alhora, Jordi Fàbrega va explicar que també s'ha prioritzat el sector privat per les seves dificultats a l'hora d'aconseguir ajuts i empreses amb finalitat social com el Taller Àuria.
En la primera convocatòria d’ajuts corresponent a l’any 2008, a l’Anoia es van concedir 14 subvencions, a 10 empreses i 4 ens públics.