//Plugins sense CDN ?>
El passat dijous 28 de novembre es va celebrar el VIII Fòrum Empresarial de l’Anoia al Teatre Ateneu d’Igualada reunint a més de 260 empreses
Aquest dijous 28 de novembre es va celebrar el VIII Fòrum Empresarial de l’Anoia, l’acte acadèmic anual de la patronal anoienca, que va posar llum a les inquietuds i reptes del teixit empresarial de la comarca a través de la presentació de l’informe elaborat per l’entitat “Empresa i Progrés”.
En aquesta edició del document, la Unió Empresarial de l’Anoia va destacar l’impacte que la intel·ligència artificial està tenint a les empreses i com està revolucionant el món empresarial. Amb el títol "VIII Empresa i Progrés – AnoIA. L’impacte de la intel·ligència artificial al teixit empresarial", l’informe va analitzar l’aplicació de la IA a les empreses i va comptar amb la participació de més d’una vintena d’experts i expertes en IA a nivell local, nacional i internacional. A més, el document va recollir la visió de professionals en diverses àrees empresarials, exposant els reptes i oportunitats que aquesta tecnologia ofereix en àmbits com l’economia, el mercat laboral, la gestió d’equips, el màrqueting o l’administració. També s’hi van presentar més de vint casos d’èxit d’empreses anoienques i catalanes, que van mostrar com la IA contribueix a generar valor i permet als equips humans centrar-se en tasques de més valor afegit.
Una nit plena d’idees, innovació i connexió
L’acte va començar amb un vídeo elaborat amb eines d’intel·ligència artificial, que va servir per mostrar a l’auditori l’impacte real d’aquesta tecnologia en les nostres vides. A través del vídeo es van introduir cinc casos d’èxit d’empreses anoienques: Transports Bernadet, Intesis by HMS Networks, Cargols Cal Jep, Buff i Diprimsa.
El president de la UEA, Joan Mateu, va posar en valor la participació de les empreses i dels experts que van contribuir al document. També va destacar que “La IA s’ha convertit en una peça fonamental de la transformació digital i l’evolució empresarial. Hem arribat a un punt on no només és una opció. La IA ens obre un ventall d’oportunitats per ser més competitius, innovadors i eficients, però també ens planteja reptes que només podrem superar junts, amb col·laboració i formació”. Va anunciar que des de la UEA es continuarà oferint formació en aquest àmbit i que es duran a terme iniciatives com l’IA Lab i l’esdeveniment AnoIA Marketplace, previst per a la primavera, que facilitarà a les empreses conèixer eines tecnològiques i establir col·laboracions.
Segons l’informe presentat, el 34% de les empreses anoienques ja utilitza la IA en àrees com el màrqueting, la logística i l’anàlisi de dades, destacant beneficis com la millora de l’eficiència i l’optimització de processos. Tanmateix, un 70% de les empreses enquestades va expressar la necessitat de rebre suport i acompanyament en la integració de la IA.
L’alcalde d’Igualada, Marc Castells, va elogiar la tasca de la UEA i va afirmar que “L’adopció de la IA en el món empresarial no és només una qüestió de moda, sinó una necessitat estratègica”.
L’acte, que va tenir lloc al Teatre Ateneu d’Igualada amb l’assistència de més de 260 empreses, va comptar amb la moderació de Josep Maria Ganyet, expert en IA i CEO de Mortensen, qui va destacar com la IA és una tecnologia omnipresent.
El fòrum va incloure dues taules rodones. La primera, amb Xavier Ferràs i Rosa Ortuño, va abordar els reptes i oportunitats de la IA, destacant la ciberseguretat com a element clau. Ferràs va alertar sobre l’impacte de la IA en el mercat laboral, mentre que Ortuño va remarcar la necessitat de protegir les empreses, especialment les pimes, davant les amenaces cibernètiques.
La segona taula rodona va mostrar casos pràctics de com la IA s’aplica a empreses catalanes com AIRE Ancient Baths i Família Torres. Mercè Grau va explicar com AIRE ha millorat els processos de selecció de personal gràcies a la IA, mentre que Xavier Roig va exposar com Família Torres l’utilitza per adaptar-se al canvi climàtic i optimitzar la producció vitivinícola.
La jornada va concloure amb una copa de cava relacional per fomentar el networking. L’esdeveniment va comptar amb el suport de l’Ajuntament d’Igualada, la Diputació de Barcelona i diverses empreses patrocinadores.