TORNAR

Jordi Bosch presenta el Pla de Formació del TIC.cat als empresaris de l’Anoia

L'objectiu: millorar la qualificació dels professionals i la competitivitat

Empresa
Divendres, 13 novembre 2009. 17:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El secretari de Telecomunicacions i Societat de la Informació del Departament de Governació i Administracions Públiques, Jordi Bosch, ha presentat a Igualada el pla de Formació del pla TIC.cat, una eina que, entre d’altres objectius, vol potenciar la formació i certificació dels professionals del sector de serveis TIC, així com millorar el posicionament competitiu de les empreses per tal de crear noves formes de negoci i, a llarg termini, facilitar la integració de les mateixes en els mercats internacionals.

La presentació del pla de Formació ha tingut lloc a la Unió Empresarial de l’Anoia , en el marc de la jornada “Formació i certificacions: claus per competir”, i ha comptat amb la participació de més de cinquanta empresaris TIC.

Durant l’acte, el secretari Jordi Bosch ha afirmat que 'aquest pla pretén capgirar els resultats de l’estudi sobre les ‘Necessitats formatives dels professionals TIC a Catalunya’, fomentant la qualitat formativa i el coneixement, donant suport a les certificacions professionals, com a garantia d’obtenir el reconeixement i la qualitat necessària per oferir noves oportunitats de negoci a les empreses”.

En aquest context, el Pla de Formació i Certificació contempla diferents tipus d’actuacions pel que resta de 2009. Entre d'altres, busca fomentar la qualitat i estendre el coneixement de les certificacions, mitjançant la realització de jornades sectorials i tallers amb empreses TIC, per millorar els processos empresarials i la competitivitat. i, en paral•lel, ofereix suport a aquesta formació i certificació dels professionals TIC a través de cursos i certificacions de fabricants, en col•laboració amb el Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI).

Els principals objectius d’aquest Pla de Formació i Certificació són els següents:

• Sensibilitzar els empresaris i professionals TIC sobre els avantatges de l’aplicació dels models de qualitat integral en els processos empresarials i l’obtenció de certificacions específiques del sector.

• Potenciar la qualificació dels professionals, tant les competències transversals com les específiques, així com la qualitat dels processos de gestió i creació de producte de les empreses TIC catalanes.

• Fer créixer el número de professionals catalans que disposen d’alguna de les certificacions en l’àmbit TIC reconegudes a nivell internacional, aconseguint així augmentar la competitivitat de les empreses catalanes.

• Millorar el posicionament competitiu de les empreses i UTEs catalanes davant futurs processos d'acreditació del nou acord marc de serveis TIC de la Generalitat de Catalunya.

El secretari Bosch ha recordat que “les empreses poden finançar una part important de la inversió realitzada en la formació dels seus treballadors mitjançant diferents programes públics d'ajuda a la formació” que són independents entre ells, la qual cosa fa que una empresa pugui finançar, total o parcialment, les accions formatives organitzades pels seus treballadors mitjançant diferents programes.

El Pla TIC.cat

S'estén del 2009 al 2012 i compta enguany amb un pressupost de 42 milions d’euros, que té l’objectiu d’ajudar les empreses TIC catalanes a créixer millorant alguns dels àmbits clau per al negoci, com per exemple el grau d’innovació en els productes i serveis, el increment de la capacitat exportadora i la internacionalització de les operacions. El pla també preveu ajudar i assessorar les empreses d’aquest sector estratègic de l’economia catalana, tot promovent l’establiment de vincles i sinergies de cooperació entre elles.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.