//Plugins sense CDN ?>
Els darrers cinc anys Masquefa s’ha convertit en un pol d’atracció per a les empreses gràcies a la seva situació estratègica propera a l’Àrea Metropolitana. Això li ha permès que al seu polígon de Clot del Xarel·lo s’hi instal·lin dues firmes com Aldi i el grup Carreras, que utilitzen la zona com a plataforma logística. Hi ha futur, sí, però el present té un denominador comú, el dèficit d’infraestructures. Els municipis de la zona fa anys que esperen novetats sobre el Quart Cinturó, ara pendent del tram entre Terrassa i Abrera, mentre que el ramal sud està en fase d’estudi. Aquest segment del Quart Cinturó seria el que posaria a Masquefa a escassos minuts de l’A-2.
FRANCESC VILAPRINYÓ
Fins ara, els incompliments en els terminis del tram que passa pel Vallès han estat els que han aparegut als mitjans. En les polèmiques pel Quart Cinturó, o B-40, que es va començar a planificar el 1993, n’ha desaparegut el tram Sant Sadurní d’Anoia-Abrera. Les reclamacions les estan encapçalant els ajuntaments que ‘pateixen’ la B-224 com a única via de comunicació i entre ells Masquefa. Carles Mernissi, Regidor de Promoció Econòmica i Turisme, Tecnologies de la Informació i Comunicació, explica que “la B-224 no pot absorbir tot el trànsit que hi ha fins a Martorell, quan en quatre minuts, amb la B-40, podríem connectar el polígon amb Abrera i l’autovia”.
La situació en què quedarà la B-224, una de les carreteres amb una circulació més intensa, una vegada el Grupo Carreras (sector logístic, amb un torrent de camions) s’instal·li definitivament, pot ser caòtica. “I ni tan sols el desdoblament és una opció clara” afegeix Mernissi. El govern masquefí intenta ara establir un front comú amb empreses penedesenques i la patronal PIMEC, conscient que de la infraestructura depèn que vinguin noves empreses. L’alcalde de Masquefa ha fet diverses gestions per pressionar els governs, que de moment han de fructificar.
Aldi i el grup Carreras generaran un global d’uns 400 llocs de treball, però aquesta dada optimista contrasta amb la preocupació pel col·lapse actual i el que vindrà. L’exemple és la rotonda feta a Sant Esteve Sesrovires, que encara fa més espès el trànsit per la B-224. Al municipi veí s’hi instal·la Decathlon, amb un centre logístic també, cosa que empitjorarà la situació “encara que es desdobli”. Només el Quart Cinturó, al parer de Mernissi, garanteix una solució mentre que la carretera B-224 quedaria per al trànsit intern.
Aquestes empreses “han vingut perquè hi haurà el Quart Cinturó, han vingut en clau de futur, no temem que marxin” assegura Mernissi. Instal·lacions logístiques de 60.000 metres quadrats on entren i surten desenes de camions cada dia que —esperant la B-40— depenen d’una de les carreteres més perilloses i sobrecarregades de la demarcació.