//Plugins sense CDN ?>
Les incidències en el servei de bus entre Igualada i Barcelona les darreres setmanes han provocat la indignació dels usuaris i l'administració ha alertat que pot presentar una querella contra Monbus. Fonts sindicals alerten que la situació dels conductors i les seves condicions de treball també s'estan precaritzant.
El responsable sindical de CCOO en matèria de transport, Carlos Pellejero, ha afirmat a Anoiadiari -en plena tempesta sobre la seguretat dels vehicles de la Hispano- que "les condicions dels conductors estan pitjor". I que, a més, hi ha una viva preocupació entre els empleats del grup gallec sobre la possibilitat que es rescindeixi el contracte amb la Generalitat després d'episodis d'incendis com el del Bruc o Esparreguera, ara que hi haurà una auditoria. Pellejero explica que en aquest moment actual, a més, "els treballadors i treballadores s'han trobat que ja no se'ls respecten els seus drets, com garantir el descans mínim d'11 hores entre la finalització del servei el dia anterior i l'inici d'un nou servei".
Els treballadors reben ara "un preavís via mòbil" sobre quan s'hauran d'incorporar a la jornada i "a vegades se'ls hi canvia d'avui per demà l'hora d'entrada a la feina. No saben si començaran a les 6 o a les 10". Aquests mètodes "contravenen la llei" segons Pellejero i se salten, doncs, la regulació sobre el descans "d'uns conductors i conductores que han de portar persones a la seva feina". Pellejero explica que "s'està obstaculitzant la vida privada dels conductors, que en qualsevol moment reben els avisos. Han d'estar pendents del mòbil tot el dia".
L'auditoria que els responsables de la Direcció General de Transports estan fent és un altre front que té obert Monbus i que podria significar la retirada del servei. El responsable sindical comenta que "la certesa és que si canvia la concessió es podrien subrogar els treballadors, però si s'està parlant que el servei es rescindeixi, la situació ja no seria la mateixa". Aquest punt és una de les altres preocupacions de la plantilla, a més de la més òbvia, la seguretat en els darrers temps: "esperem que aquests accidents hagin fet veure a l'administració que cal moure's. Els conductors són els que més ganes tenen que s'aclareixi què passa".
josep
igualada
26 de juny 2017.17:14h
Sigui quin sigui el conflicte, a pringar sempre el treballador.