//Plugins sense CDN ?>
Els cursos aborden matèries com la gestió o l’aprofitament d’Internet com a eina d’exploració de mercats i expansió. El servei de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament d’Igualada, amb la col·laboració de l’àrea de Desenvolupament Econòmic de la Diputació de Barcelona i el programa Catalunya Emprèn de la Generalitat de Catalunya, ha programat tres activitats formatives de l’acompanyament de persones emprenedores i la consolidació i creixement d’empreses. L’objectiu d’aquests tallers és oferir eines concretes que permetin a empreses i emprenedors millorar les habilitats directives i afavorir el desenvolupament de la seva activitat empresarial.
Millorar la gestió per reduir despeses
El primer taller, Millorar la gestió per reduir despeses, permetrà conèixer i analitzar aspectes econòmics i financers essencials de l’empresa per poder refer l’estructura de costos i aconseguir la seva viabilitat. Entre els continguts que es tractaran durant l’activitat formativa, destaquen els següents: analitzar el compte de resultats per poder valorar l’evolució de les vendes i les despeses variables, el marge ponderat o el comportament de les despeses d’estructura; pensar altres maneres de realitzar processos per reduir despeses; millorar la gestió de les compres; aprendre a negociar amb proveïdors; conèixer el cicle de maduració i els terminis de cobrament i pagament; analitzar instruments financers actuals i la utilitzat que té cadascun i, finalment, aprendre a fer pressupostos de tresoreria per analitzar la nostra necessitat financera. Aquesta activitat està adreçada a empreses i, més en concret, tant al personal directiu com a responsables de les diferents àrees de gestió. El taller tindrà una durada de vuit hores i es realitzarà els dies 23 i 30 de maig, de 9 a 13h.
Emprendre amb èxit i orientats al mercat
La segona activitat, Emprendre amb èxit i orientats al mercat, permetrà ajudar emprenedors i empreses a tenir èxit orientant el negoci, entendre què s’ha de treballar per estar orientats al mercat, identificar les parts d’un model de negoci orientat al client i donar eines per tal que els emprenedors millorin la seva idea de negoci. En el decurs de la sessió, es definiran les peces clau del model de negoci orientat al mercat, es donaran a conèixer quines són les macro tendències amb creixement per emprendre durant la propera dècada així com eines de pensament per orientar la idea de negoci al mercat. La sessió, adreçada a persones emprenedores que tinguin un projecte empresarial i gerents i directius de micro i petites empreses de recent constitució, es realitzarà el dia 13 de juny de 9 a 14 hores.
Fonts d’informació per a una selecció de mercats d’exportació a través d’Internet
Finalment, la darrera sessió formativa serà Fonts d’informació per a una selecció de mercats d’exportació a través d’Internet. Atès que la xarxa s’ha convertit en una de les
millors eines per a la investigació i selecció de mercats internacionals, la sessió mostrarà com planificar una investigació, quina és la informació necessària per a internacionalitzar l’empresa, quina és la metodologia per cercar a Internet amb efectivitat i com fer una selecció dels mercats exteriors a través de l’anàlisi de la informació de països, de la demanda, de l’oferta i de l’accessibilitat als mercats. La sessió està adreçada principalment a personal d’empreses en fase d’inici o consolidació de la internacionalització (export manager, area manager, comercials d’exportació, administratius d’exportació, etc.) i es realitzarà el dia 27 de juny de 9 a 13h.
Informació i inscripcions
Els tallers de formació són gratuïts i les places limitades. Es pot veure el programa complet dels cursos a www.igualada.cat. Per a més informació i inscripcions, es pot contactar amb Ig-nova Empresa al 93 805 04 09 o al correu ignovaempresa@aj- igualada.net.