//Plugins sense CDN ?>
Ricard Font, Secretari d'Infraestructures de la Generalitat, va fer una presa de contacte amb la comissió encarregada de mobilitat de la Unió Empresarial. Opina que en mobilitat, la comarca "té més punts a favor que en contra".
La Comissió d'Urbanisme i Mobilitat, la CUMA, grup de treball de la Unió Empresarial de l'Anoia, es va reunir amb Ricard Font, el Secretari d'Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat de Catalunya com a expert en temes d'urbanisme i territori, per conèixer el seu punt de vista sobre els elements claus en matèria d'urbanisme mobilitat i infraestructures que la comarca ha de tenir en compte per ser un territori competitiu i atractiu per les empreses i la població en general.
El dinar de treball, molt enriquidor, va permetre parlar sense traves i amb franquesa de la importància de la bona comunicació per carretera i les infraestructures de mobilitat per una comarca que, segons Ricard Font, té més elements a favor que en contra. Font va insistir en que la comarca de l'Anoia és la tercera corona de Barcelona, està a mitja hora del canal principal de distribució de mercaderies cap a Europa, el corredor mediterrani, els dos ports de Catalunya i cap al centre de la Península. I amb un Eix Diagonal amb possibilitats i una A2 que "si bé s'ha de millorar té una bona connectivitat cap a l'àmbit metropolità".
"A vegades no ens adonem que estem molt a prop del que és important per poder-nos desenvolupar" afirmava i va animar a la comarca a servir-se del Vallès, del Baix Llobregat i de Barcelona per ser competitius respecte la resta del món, i aconseguir "que cada acció que fem sigui per reduir el temps que ens apropa a Barcelona, als vallesos, als ports...". Font va afegir que quan una empresa pregunta per instal·lar-se a Catalunya demana per cost de transport i logística, ja no dels costos de personal.
Els membres de la CUMA van traslladar al secretari certes inquietuds en relació a l'A2 i la NII, la C-15, el corredor del mediterrani, les futures estacions intermodals, el carrilet, la C37, la B30, el Quart Cinturó... Igualment els tècnics de la comissió de la UEA van poder conèixer de primera mà alguns dels projectes estratègics que la Generalitat té entre mans en matèria de mobilitat i infraestructures. En aquest sentit Font va reiterar que "a política prioritza unes infraestructures, en funció d'una economia existent i d'una demanda real d'empresa", però en aquest cas, comenta que perquè les infraestructures d'un territori siguin prioritàries, fa falta un consens dels principals agents d'un territori, i fer pinya conjuntament.
Un altre dels temes que es va tractar en la reunió va ser la mobilitat del futur, l'aposta pel transport públic, els nous vehicles (elèctrics, intel·ligents), el nou concepte de mobilitat (compartir cotxe), i en transport de mercaderies amb 'megatrucks' i la conseqüent adaptació de part de les infraestructures i els accessos per camions de grans dimensions.
Marisol
Igualada
23 de juny 2016.11:11h
”més elements a favor que en contra” ... però encara tenim una situació patètica en el transport públic cap a Manresa (crec que encara amb un sol bus diari) i quasi igual de patètica amb... Llegir més Vilafranca del Penedés. Si algun anglès, alemany, holandès...veiés aquest transport públic li agafaria un ”cobriment de cor” . La situació diria que no ha canviat massa des d’aquest escrit (li podeu enviar al sr Ricard Font) : http://anoiadiari.cat/societat/tarda-igualadi-comarques-veines-transport-public/
salutacions i bona revetlla !!