//Plugins sense CDN ?>
A la comarca, el sector serveis ha estat colpejat per la crisi econòmica, i repassant les dades després que va començar aquesta etapa negra, el sector serveis a l’Anoia s’ha vist afectada, però encara representa un percentatge alt de l’economia anoienca. En un món on cada vegada la tendència és a seguir creixent en el sector serveis, sobretot per la irrupció de les noves tecnologies, Catalunya no és una excepció i el sector dóna molta feina al llarg del territori, en part, també, gràcies a la gran influència que té el turisme durant tot l’any.
I és que una de les fortaleses de Catalunya és precisament aquesta, la capacitat de generar turisme a qualsevol època de l’any, liderant rànquings de visites i volum econòmic a Espanya, en aquest aspecte. Si acotem territorialment fins a l’Anoia, però, veiem que aquesta pràctica no agafa dimensions tan grans, però és en aquest sentit que s’ha de tenir molt en compte l’Alta Anoia, que any rere any ofereix més serveis pel que fa a turisme rural, rebent visitants d’arreu del territori que valoren, per exemple, les bones comunicacions que fan fàcil arribar a la comarca, o la tranquil·litat que ofereix aquesta zona al nord de l’Anoia.
Recentment podem trobar diferents casos d’emprenedoria lligada al sector serveis a la comarca, que puntualment han afavorit molt positivament l’economia anoienca. A Igualada trobem nombrosos exemples d’iniciatives que han portat grans masses de gent a la capital de l’Anoia i que han posat la comarca al mapa català, esdevenint així referents en els seus espais del mercat.
Un d’aquests casos és la Igualada Urban Running Night Show, un event que pretén ajuntar esport i comerç, celebrant una cursa nocturna pel centre d’Igualada, on es poden trobar totes les botigues obertes fins ben entrada la nit. Això es compagina amb altres activitats que omplen el centre igualadí, com escalada o Batukada a la plaça de Cal Font.
Però quan pensem en iniciatives igualadines que han aconseguit captar l’atenció de molt públic vingut d’arreu i sobretot de moltes marques de roba rellevants al panorama internacional, vol dir que estem parlant del Rec.0 Experimental Stores, “un nou concepte de retail, la transformació efímera d’un vell barri industrial(Barri del Rec)”, tal com defineixen a la seva web. Dues vegades l’any, doncs, Igualada i el Rec s’omplen de gom a gom i les velles fàbriques i adoberies es converteixen en pop up stores de moda on marques de primer nivell venen els seus estocs i mostraris a preus rebaixats. Aquest és un gran aparador per a la comarca i la seva economia.
Però el sector serveis no només és el comerç, també és l’educació, els transports, la sanitat o l’oci. I és precisament en l’oci on la comarca està destacant i cada vegada trobem més ofertes i molt singulars, cosa que les fa úniques.
En destaca, per exemple, el Parcmotor Castellolí, una superfície de 100 hectàrees on es poden practicar un gran nombre d’especialitats, tant de motociclisme com d’automobilisme a nivell professional o particular, amb curses de competició, entrenaments d’equips, o presentacions i esdeveniments per a marques, oferint un servei únic i que el diferencia com a producte de qualitat.