TORNAR

'Volem marxar de la guerra dels preus baixos, apostem pel disseny i la qualitat en les peces de roba'

La marca de roba Boxley reapareix amb un estil definit, amb col·leccions exclusives i apostant pel comerç electrònic i les xarxes socials

Empresa
Dijous, 14 abril 2011. 01:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
La marca de roba Boxley, que va tenir una gran popularitat entre els anys 90 i principis de segle, ha tornat a les botigues espanyoles després de diversos anys d'absència. En els últims mesos, els creadors de Boxley han aconseguit reflotar la marca i les primeres col·leccions ja s'han repartit per les botigues del territori espanyol i de Portugal. Boxley aposta per la qualitat i pel comerç electrònic i les xarxes socials.

Xavi Carner

Xavi Carner, membre de la família propietària d'Ignasi Carner, l'empresa igualadina de gènere de punt que va tancar el 2004, s'ha llençat a recuperar el control de la marca, que havia estat cedida a l'empresa gallega Montoto junt amb l'altra marca d'Ignasi Carner, Morgat.

Montoto es va veure afectat per la crisi i el 2008 va parar la fabricació de les dues firmes. En aquest context, Xavi Carner va decidir reactivar la marca i tornar-la a Igualada, des d'on es fa el disseny, a càrrec de Laura Gassó, el control de qualitat i la distribució. Carner explica que, avui en dia, la producció s'ha d'externalitzar. 'Produïm a Romania, a Xina i a Marroc i en alguns tallers de Catalunya' i afegeix que, malgrat això, 'molts dels teixits que es fan servir per a les peces són espanyols'.

Boxley ha estat treballant en noves col·leccions, que ja són a les prop de 200 botigues d'àmbit nacional i a Portugal en aquesta temporada primavera-estiu 2011. Per ara, les col·leccions consten de samarretes i camises per a home.

Boxley impulsa la venda online

A banda de la venda a través de les botigues, Boxley aposta per la venda online: 'els recursos que ofereix internet s'han d'aprofitar'. Carner subratlla que tant la distribució com la publicitat a través de la xarxa proporcionen 'estalvi' i són fàcils. En certa manera, la gent 'ja no té por a comprar per internet i retornar la peça si no li convenç'. I per això Boxley aposta per impulsar el seu web i els seus productes a través de Facebook.

Així doncs, a banda de fer ús del canal multimarca, Carner assegura que internet ha de tenir-se en compte com una forma de venda més. Xavi Carner explica que, el fet de ser una marca ja coneguda, facilita l'entrada al mercat. No obstant això, 'el risc sempre hi és, es tracta de fer servir el sentit comú'

Els projectes de futur

Els objectius de Boxley són obrir-se a nivell europeu de cara a l'estiu del 2012, principalment a França, Alemanya i Bèlgica. Així mateix, la marca també prepara ampliar la seva oferta de roba a jaquetes, caçadores i pantalons, tot enfocat a la moda d'home ja que, segons contextualitza Xavi Carner, 'actualment existeix un buit en el mercat en roba d'home, hi ha pocs fabricants a nivell espanyol'.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.