//Plugins sense CDN ?>
Cada classe dedica una hora setmanal a aquest projecte de la Diputació de Barcelona. Ara mateix, els alumnes estan escollint les directives i fent els estatuts de les empreses.
Les àrees d'Ensenyament i Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Calaf, han impulsat el projecte 'Cultura emprenedora a l'escola'. A través d'aquesta iniciativa, els alumnes de 5è de primària estan immersos en el procés de creació i consolidació de dues empreses i els seus productes. En concret, cada una de les classes ha creat una cooperativa. El projecte s'emmarca en un dels propòsits a assolir per la Unió Europea de fomentar l'esperit emprenedor i els valors que l'acompanyen a tots els àmbits de l'educació.
Els alumnes dediquen una hora a la setmana a treballar en el projecte. En una d'aquestes sessions, el cooperativista Arnau Vilaseca va explicar-los com funciona i quines diferències té una cooperativa amb altres tipus d'empreses. I és que en el projecte es creen aquest tipus d'organitzacions perquè són un model democràtic i participatiu i reforça, també, un vessant de responsabilitat social. "En una cooperativa tothom ha de confiar en tothom" explica el Joel, alumne de 5è.
En aquests moments, les cooperatives es troben en un procés inicial. Una classe ha escollit el president i els membres dels diversos departaments, mentre que l'altra classe ha decidit els estatuts. Un cop feta la constitució, i durant el curs, es passarà a l'elecció del producte i la imatge corporativa, i finalment, es produirà i es vendrà, com s'ha esmentat, un dissabte, en el Mercat de Calaf. Els beneficis aniran destinats a projectes socials.
Un projecte transversal
La finalitat és treballar valors, hàbits i competències vinculades a l'emprenedoria com són l'observació i l'exploració, la iniciativa i la creativitat, la responsabilitat, la presa de decisions i l'assumpció de risc, la flexibilitat i la perseverança, i la cooperació i la solidaritat, entre d'altres. A més, al ser un programa transversal, es reforcen competències bàsiques com la lingüística, la cultural i artística, la matemàtica i el coneixement i interacció amb el món físic. Es fomenten, també, l'autonomia i la iniciativa personal així com l'ús de les TIC. "Aprenem a espavilar-nos i a treballar en equip" explica la Martina, presidenta d'una de les cooperatives.