//Plugins sense CDN ?>
Així doncs, professors, intel·lectuals i estudiants de la Catalunya Central i d’arreu del país estan convocats aquest dissabte a les 10.00 h a la Biblioteca Central, on tindrà lloc el seminari i la reunió acadèmica. Al voltant de les 12.00 h, els manifestants es concentraran a la plaça de Cal Font, on faran una mena de performance, llegint frases breus de diversos filòsofs. També es llegirà el Manifest d’Igualada.
El motiu de la convocatòria és denunciar ‘el progressiu ofegament i menyspreu’ en l’àrea de la Filosofia en l’actual currículum, tant pel que fa a la reducció d’hores lectives com al tractament que es rep. Segons l'organització, s'ha escollit Igualada per donar protagonisme a zones que habitualment no la tenen —l'any passat es va celebrar a Girona—, encara que són del parer que potser 'costarà fer venir la gent'. De totes maneres, preveuen la participació d'una cinquantena de professors i d'uns cinquanta alumnes.
Més hores de filosofia
En aquest manifest, els docents i estudiants demanen que s’aturi immediatament ‘la negació calculada d’hores que l’alumnat hauria de dedicar al pensament filosòfic’, i que es recuperi la denominació 'Ètica' (4t d’ESO) i 'Filosofia' (1r de Batxillerat) per les matèries que la LOE anomena 'Educació eticocívica' i 'Filosofia i ciutadania', respectivament, i que s’assignin exclusivament a docents de l’especialitat de Filosofia. També sol·liciten que es doti aquesta matèria amb 3 hores setmanals a 1r de Batxillerat, i que la Història de la Filosofia (2n de Batxillerat) compti amb 4 hores setmanals i que sigui ‘imprescindible i obligatòria a les Proves d’Accés a la Universitat’.
Joan Ordi
Igualada
9 d'abril 2010.22:11h
És una iniciativa molt necessària, ja que les noves generacions, com tothom en general, han de complementar la formació tecnològica i científica amb un bon bagatge humanístic. Els joves són... Llegir més molt sensibles a les qüestions fonamentals de l’existència. Seria aberrant que el Departament d’Educació no estigués a l’alçada de les necessitats formatives de l’alumnat català. Endavant, doncs!