//Plugins sense CDN ?>
La Biblioteca Central d’Igualada ha iniciat un cicle de tallers per treballar la desinformació i ensenyar a detectar notícies falses als alumnes de cicle superior de primària i secundària sota el títol “Caçadors de fake news”.

Aquest dimarts han pogut gaudir de la proposta, impartida per la responsable de l’Espai Jove, Eva M. Sabaté, els alumnes de cinquè i sisè de l’escola Mowgli i, pròximament, hi participaran els del Monalco, les Escolàpies i l’escola Dolors Martí.
El taller ofereix pautes teòriques combinades amb dinàmiques grupals a partir d’àlbums il·lustrats per intentar fomentar al màxim la participació dels alumnes. Així doncs, els infants poden conèixer eines i recursos per aprendre a reconèixer tota mena d’informacions falses que circulen, sobretot, a través d’internet i les xarxes socials.
Algunes de les eines que el taller presenta als estudiants són Google Imatges, TinEye o la plataforma catalana de verificació de dades Verificat, així com recursos per verificar imatges o vídeos reals davant d’altres realitzats per intel·ligència artificial.
La iniciativa s’emmarca en els objectius d’alfabetització mediàtica i informativa de les biblioteques públiques inclosos en el projecte “Entre línies, llegint la desinformació” de la Xarxa de Biblioteques Municipals de Barcelona.