TORNAR

Escola Anoia, la nostra proposta

Portes obertes a les escoles de l’Anoia: Escola Anoia

ensenyament
Dimarts, 21 febrer 2023. 03:00. Redacció AnoiaDiari.

ESPAI PATROCINAT

El nostre projecte educatiu es basa en tres eixos:

· Formació de persones competents: tenim l’objectiu que en acabar 4t d’ESO els alumnes tinguin coneixements, habilitats i capacitats per encarar la següent etapa amb seguretat i comoditat.

Que en aquests quatre anys descobreixin interessos, coneguin opcions i acabin convençuts que seguir aprenent és la millor opció.

· Benestar: l’escola està centrada en l’alumne, treballem per aconseguir el seu benestar. Volem crear un ambient acollidor a l’aula, que se sentin segurs i tranquils per poder generar experiències agradables d’aprenentatge.  Les emocions tenen un paper clau en l’aprenentatge.

En aquesta etapa tan rica de canvis i de maduració, de creixement personal, volem que es sentin confiats i acompanyats: no només ensenyem, sinó que eduquem i acompanyem.

És una etapa de molts canvis i molt ràpids, crear vincles autèntics és de vital importància per aconseguir relacions de confiança.

· Participació:  L’escola ha de ser un espai més que un lloc on s’ensenya. Ha de ser un indret on s’afavoreix la reflexió, on s’ofereixen moments que promouen l’aprenentatge vivencial; un espai on els joves aprenguin a participar, tant a l centre, com a l’entorn, on puguin practicar, encertar o equivocar-se en l’art del decidir. El jove ha de ser agent actiu en el seu procés d’aprenentatge, ha de conèixer què ha d’aprendre, prendre consciència de què se li demana, desenvolupar les habilitats i capacitats que permetin aprendre a autoregular-se, autocontrolar-se i que en el futur no sigui dependent d’un control extern.

Oferim les eines perquè l’alumnat participi en el dia a dia de l’escola, que se la senti i se la faci seva;

 

Com ho fem?

· Escola amb dues línies i un claustre de 20 professors/res permet un ambient proper i familiar.

· Seguiment individual: cada alumne té un tutor individual, el qual té com a màxim 18 alumnes, que fa el seguiment i acompanyament de forma més personal.

· Participació: Delegats, assemblea de delegats, dinamitzadors esportius, mediadors escolars… i molt especialment amb el projecte Comissions:

Un dels objectius de les comissions és que l’alumnat i professorat treballi conjuntament, compartint i sumant esforços per aportar idees i proposar activitats que dinamitzin la vida del centre tot realitzant un projecte que ens ajudi a estar-hi millor. El segon es posar en pràctica totes aquelles competències que hem adquirit en les diferents matèries.

· Avaluació: L’alumnat ha de participar i fer-se responsable del seu procés d’aprenentatge i ho volem fer sobretot a partir de l’avaluació formativa (autoavaluant-se, coavaluant, revisant, refent etc). L’avaluació ha d’estar al servei de l’aprenentatge i no només ha de tenir una funció finalista.

· Diversitat de metodologies: des de treball per projectes a classes magistrals; diferents activitats d’avaluació, treballs interdisciplinaris, exposicions orals, reptes, treball cooperatiu i individual, proves, treball per àmbits: al llarg d’un trimestre tres matèries es treballen de manera simultània amb objectius d’aprenentatge compartits.

· Materials i eines d’aprenentatge: llibres digitals, llibres socialitzats (préstec per curs), dossiers propis, impressora 3D, taller de tecnologia….

· Fomentem les llengües estrangeres. Optatives de francès i alemany. Auxiliar de conversa. Optatives en anglès. Obtenció PET. 

· Activitats i sortides lligades als diferents tipus d’aprenentatges, formen part dels objectius i continguts de les matèries). Camps d’aprenentatge a 1r i 2n, intercanvi amb Alemanya a 3r, sortida a França de l’alumnat de francès,  viatge de final d’etapa a 4t.

· Treball en xarxa: L’escola forma part fa anys del Pla Català de l’Esport. Escola i Salut, Servei comunitari, programa etwinning, escola verda...


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.