TORNAR

Estudiants de Medicina de la UdL plantegen una aturada acadèmica pel trasllat d’estudis a Igualada

L’aturada tindria una durada de 5 dies lectius coincidint amb època d’exàmens

ensenyament
Dilluns, 3 novembre 2025. 12:32. Redacció AnoiaDiari.

El Consell de l’Estudiantat de la Facultat de Medicina de la Universitat de Lleida ha anunciat que està plantejant una aturada acadèmica del 6 al 12 de novembre com a protesta per la “forma com s’està gestionant” el procés del trasllat d’estudis a Igualada.

Segons afirmen en un comunicat, “volem que la nostra opinió compti abans que es prenguin decisions sense escoltar-nos”.

Per prendre la decisió, el Consell ha publicat un formulari a la seva pàgina web perquè tots els estudiants de la Facultat de Medicina votin si estan a favor o en contra de convocar l’aturada.

Tal com remarquen al web, aquesta aturada, de 5 dies lectius amb possibilitat de pròrroga, “no implicaria la suspensió de l’activitat docent, però sí la suspensió de tota activitat avaluativa”.

La proposta actual, que es va fer pública el divendres 24 d’octubre, és que, a partir del curs que ve, 75 estudiants de quart, cinquè i sisè del grau de Medicina cursin els seus estudis al campus d’Igualada.


1 Comentaris

E

Eduard Ruiz

Igualada

4 de novembre 2025.09:01h

Respondre

La noticia en la web de la UdL:
”El curs vinent, el campus universitari d’Igualada-UdL tindrà una Unitat Docent de la Facultat de Medicina que permetrà que 75 estudiants d’aquest grau... Llegir més (repartits entre quart, cinquè i sisè) puguin cursar-ho a la capital de l’Anoia”.

Algunes preguntes (per si algú les pot respondre):

- 75 estudiants, capacitat màxima (repartida en 3 cursos) ?
- Permetrà, puguin: els alumnes de la UdL del 3 cursos podran triar entre LLeida o Igualada (el total son 75 o molts més.
- Disposaran de un recursos mínims (personal docent, equipament adient) per assegurar una formació de qualitat mínima ? (o la justa per afirmar, presumir, que en Igualada, CITUTAT UNIVERSITARIA, es disposa d’estudis de medicina)

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.