//Plugins sense CDN ?>
Igualada va celebrar ahir al matí la segona edició de l’STEM Day al Teatre Ateneu, una iniciativa de l’Ajuntament per fomentar les vocacions en ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques, amb especial atenció a les nenes en edat de primària, per la importància d’aquesta etapa educativa per mantenir l’interès de les estudiants en carreres tècniques abans de l’arribada a l’ESO.
Cal destacar la intervenció de Patrícia Illa, regidora de Formació Professional i Civisme, qui va destacar la participació de 387 alumnes de diverses escoles de la ciutat en aquestes ponències, amb expertes de referència al nostre país sobre la tecnologia, després que l’any passat l’Ajuntament fos finalista als Premis Dona de la Generalitat per aquesta iniciativa.
Entre les expertes convidades hi havia les divulgadores Anna Ruiz i Maria Seuane, l’experta en psicologia i videojocs Aïda Figuerola i Anna Cejudo, CEO de Founded.
L’STEM Day s’ha organitzat amb el suport de l’associació STEM Women Congress, representada per la seva presidenta, Eva Mar Porras. Aquest any, la jornada ha tingut un impacte internacional destacat, coincidint amb la visita dels socis del projecte europeu WESTEMEU, liderat per Igualada i finançat amb 1,4 milions d’euros per la Comissió Europea.
Els socis europeus han pres l’STEM Day com a referent de bones pràctiques, que serviran per elaborar un document estratègic que la Comissió Europea presentarà el 2027, amb l’objectiu de convertir aquestes iniciatives en polítiques públiques per reduir la bretxa de gènere en el sector tecnològic.