L'aprenentatge de l'anglès és un actiu cada cop més important per als alumnes. L'institut de Vallbona ha fet un pas en aquest sentit amb l'arribada d'una auxiliar de conversa que ha estimulat els alumnes en agafar confiança en parlar la llengua de Shakespeare.
L'auxiliar, al centre, amb els alumnes
Els alumnes fan les sessions en grups de dos o tres, des de primer fins quart d'ESO. Fan un joc o exercici oral, en el que es requereix primer "escoltar les instruccions que els dóna la Roisin en anglès, i després expressar-se ells en anglès per portar a terme l'activitat que se'ls demana". En acabar es mostren molt satisfets, perquè "poden copsar el significat del que ella els diu, perquè la Roisin no parla ni català ni castellà".
Les pràctiques s'han convertit en un motor de motivació i satisfacció molt important: "els dóna eines i estímul per esforçar-se a la matèria d'anglès. Pensem que el fet de prendre consciència del que són capaços de fer i dels avenços que fan en els seus aprenentatges de cada dia els fa empoderar-se i agafar encara més força i interès per aprendre.
Per nosaltres, tenir un auxiliar de conversa nadiua al centre és una gran experiència i una font de riquesa i d'oportunitats". L'INS Vallbona vol seguir amb aquest projecte d'auxiliars de conversa.