//Plugins sense CDN ?>
Les escoles bressol d'Òdena s'han marcat una rutina: portar una vegada a la setmana als seus infants al bosc. En parlen com "la pedagogia de la quotidianitat per "gestionar el temps i les emocions i aprendre a resoldre conflictes".
Els infants més grans de ls dues llars d'infants rurals d'Òdena han engegat aquest curs una dinàmica de sortir un cop per setmana dels centres per caminar tranquil·lament pel poble, pels camps, pel bosc... L'objectiu, expliquen les educadores "és aprendre de l'entorn. A fora hi ha un munt d'aprenentatges. L'activitat pretén deixar temps als infants perquè s'aturin a mirar i agafar pedres, pujar i baixar dels turons o fer dibuixos amb pals als bassals.
Les educadores afegeixen que "aprenem a caminar tranquil·lament pel carrer, respectant els companys i el poble, quan arribem al bosc o als camps, observem i respectem la natura i comença a volar la imaginació dels més menuts". Cada nen i nena explora lliurement, sol o amb acompanyat: alguns busquen llops; d'altres amb una branca escombren el terra; d'altres intenten fer rodolar una pedra; d'altres troben caragols i conten quants n'han trobat.
Els responsables de les llars rurals d'Òdena, Els Vailets del nucli antic d'Òdena i L'Avió de Paper del barri Sant Pere, resumeixen que aposten "per una pedagogia de la quotidianitat que ajudi als infants a resoldre conflictes, aprendre a gestionar el temps i les emocions i aprendre a compartir i cooperar. La filosofia de les llars és acompanyar i ajudar els infants a trobar-se amb ells mateixos".
Marisol
Igualada
4 de març 2018.02:03h
Una gran iniciativa per retrobar allò que com a societat ja no hauríem d’haver perdut: la interacció amb la natura :-) Felicitats !