//Plugins sense CDN ?>
Avui en dia estem envoltats d’objectes robotitzats i programats per fer-nos la vida més còmoda i això incrementarà, encara més, en els pròxims anys. Per aquesta raó cal que als alumnes d’avui en dia puguem oferir-los unes nocions de programació informàtica i robòtica que els permet assolir les competències bàsiques fer front a la societat present i futura
L’Scratch és una activitat lúdica que permet programar els personatges i els escenaris per tal que facin les accions desitjades. Amb l’Scratch podem construir històries, jocs i animacions.
L’Scratch afavoreix l’aprenentatge de la programació informàtica i del pensament computacional. Reforça la creativitat i el pensament crític quan els infants i joves han de desenvolupar els seus propis projectes. Ajuda a millorar l’autoestima i la capacitat de superació quan poden observar el resultat dels seus esforços, però també la tolerancia a la frustració quan els esforços no donen el fruits esperats.
La robòtica és una activitat lúdica que permet construir objectes, vehicles o màquines que ens ajudin a solucionar alguns problemes de la vida quotidiana i del nostre entorn; per exemple construir una grua per apartar roques de la carretera, un helicòpter per salvar persones o un robot que ens mostri el procés de creixement d’un amfibi.
La robòtica afavoreix l’aprenentatge de nocions electròniques, mecàniques i de programació informàtica i ajuda a adquirir un alt grau d’iniciativa i autonomia per part dels alumnes quan aquests han d’aconseguir els seus objectius. També afavoreix el treball col·laboratiu ja que la construcció del robot es basa en el treball en equip i dóna suport a altres àrees com les llengües, les ciències, el raonament lògic, les matemàtiques i, també, la plàstica i la música.
Per totes aquestes raons, des de l’Escola Ateneu, oferim aquestes activitats -i moltes altres- als nostres alumnes de cicle mitjà i cicle superior de primària.
Al següent vídeo en podeu veure un exemple.