//Plugins sense CDN ?>
Segons ha explicat el sindicat CCOO en roda de premsa es preveu un 'seguiment mitjà' de la vaga prevista per aquest dijous. Segons Loles Cuéllar, Secretària General d'Educació
Alt Penedès-Anoia-Garraf: 'Tot i que tothom hi està convocat, creiem que el seguiment de la vaga es portarà a terme principalment als centres públics'.La vaga general afecta tota la jornada lectiva, i caldrà veure finalment quines repercussions té sobre el desenvolupament de les classes en cada centre, tot i que, com és habitual s'han decretat serveis mínims.
Per altra banda, a les 7 de la tarda hi ha prevista una concentració unitària a la Plaça de Cal Font d'Igualada convocada per la Plataforma per una Escola Pública i de Qualitat.
CCOO afirma que la LOMCE té una concepció antiquada i retrògrada de l’educació
Des de CCOO s'afirma que 'aquest projecte de llei apunta els canvis en la direcció equivocada i és contrari a tot allò que la societat i el sistema educatiu necessiten al nostre país'.
Lluís Bistuer, delegat sindical d'educació del CCOO a l'Anoia, l'Alt Penedès i el Garraf, ha explicat que la LOMCE 'té una concepció antiquada i conservadora sobre l’aprenentatge, l’avaluació i els resultats educatius, classifica l’alumnat de forma discriminatòria i classista i destil·la un menyspreu important pels professionals de l’educació'.
Loles Cuéllar ha manifestat que consideren que és una 'llei centralista ja que la llengua catalana no és entre les assignatures troncals ni a primària, ni a secundària obligatòria, ni al batxillerat, passa a ser una assignatura d’especialitat'. Segons el sindicat aixó és 'una agressió sense precedents al model lingüístic del nostre país'.
Com ha explicat Lluís Bistuer, la llei 'vol classificar l’alumnat segons el seu talent, i amb aquesta justificació crear trajectòries diferents, dos models de graduat escolar, un acadèmic i un altre aplicat i una via de formació professional bàsica sense graduació'. i això segons el sindicat 'oblida la funció primordial del sistema educatiu en la formació integral de les persones i en la construcció d'una societat culta i democràtica, orientant-ho tot cap a una concepció de la capacitació laboral'.
Des del sindicat s'afirma que la llei és 'classsita i segregadora' i 'enlloc d'entendre l'avaluació com una eina al servei de la detecció de problemes en el procés d'ensenyament- , la revàlida es converteix en mètode obsessiu de classificació, etiquetatge i encasellament de l'alumnat , alhora que un mecanisme de control del currículum'.
La llei segons el sindicat 'Devalua la formació professional', amb una 'doble titulació de grau amb revàlides diferents al final de l’ESO, una per accedir al Batxillerat i l’altre a la Formació Professional que ens remunten a la llei del 1970, concebent la formació professional com l’opció per l’alumnat amb menys “talent” o bé amb menys oportunitats socials'.
Finalment el sindicat es queixa de que la llei 'té una concepció antiquada i retrògrada de l’educació, i menysté disciplines i activitats formatives,com la música, plàstica, l'educació física, etc, amb una concepció reduccionista de la formació de les persones'. També afirma que 'Incrementa el pes de la religió en contra d’una formació humanista per tot l’alumnat'.
La Plataforma per una Escola Pública i de Qualitat, contra les retallades
Des de la Plataforma s'afirma que l'ensenyament públic 'està patint tot un seguit de retallades, tant salarials com de pèrdues de llocs de treball, provocades per l'increment dels horaris lectius del professorat, l'augment de ratios de l'alumnat i la no cobertura total de les substitucions'. I que les retallades afecten a les escoles bressol, als centres de primària, de secundària, d'FP i Universitats, beques i subvencions a les Ampes......
També s'afirma que 'la política de tancaments de línies i centres públics que materialitzarà el curs vinent la Generalitat, a més de provocar desplaçaments de professorat, posa de manifest la seva política de connivència amb la patronal de la xarxa privada concertada'.
La Plataforma en contra de la LOMCE
Des de la plataforma es manifesta el seu rebuig al projecte de llei del ministre Wert ' que aviat entrarà al parlament espanyol i que suposa un atac sense precedents a l'ensenyament públic i a les llibertats democràtiques. Una llei que advoca per un model d'escola antidemocràtica, amb un tipus de direcció jeràrquica i gerencial que restringeix la participació de la comunitat educativa. Una llei retrògrada, memorística, segregadora, i que suposa un atac directe a la immersió lingüística'.
També asseguren que 'igual que fa la LEC catalana, atempta contra la igualtat d'oportunitats ja que busca beneficiar alumnat i centres d'entorns socials afavorits, suposa un xec en blanc a les patronals privades en el mercat educatiu i obre vies per la introducció de formes privades d'organització del treball'.
Accions de protesta a Montbui
Les llars d’infants, les escoles i l’Institut de Montbui realitzaran un seguit d’activitats reivindicatives: D’entrada, el personal dels centres (educadors, mestres, professors…) aniran als centres educatius amb una samarreta groga i/o alguna peça de vestir de color groc.
Es previst fer una cassolada a les 12 del migdia. Als diferents centres educatius montbuiencs es faran pancartes reivindicatives i es penjaran a la façana per expressar el rebuig a les retallades. i des de la comunitat educativa montbuienca es participarà a la concentració reivindicativa que es farà aquest dijous a les 7 de la tarda a la plaça Cal Font d’Igualada amb la resta de centres educatius anoiencs.