TORNAR

Una trentena de voluntaris participen en la segona edició del projecte LECXIT

El programa, impulsat per l’Ajuntament d’Igualada, promou la millora de la comprensió lectora entre els alumnes de primària

ensenyament
Dilluns, 5 febrer 2024. 03:00. Anoiadiari.
D'un cop d'ull

El departament d’Ensenyament de l’Ajuntament d’Igualada ha iniciat una nova edició del projecte Lecxit a les escoles Gabriel Castellà, Dolors Martí i Mare del Diví Pastor. Aquest projecte és un programa que té per objectiu impulsar l’èxit educatiu a través de la millora de la comprensió lectora.

Des del projecte es vol garantir que l’alumnat finalitzi l’etapa de primària amb un nivell de competència lectora que els asseguri el seu desenvolupament educatiu i social i per això es compta amb més d’una trentena de voluntaris que setmanalment acompanyen un alumne de 4t, 5è o 6è de primària. L’objectiu és fer de la lectura una experiència divertida i apassionant. A Igualada, el projecte Lecxit es va iniciar el curs passat impulsat i finançat per la Fundació Bofill, l’Ajuntament va donar suport a l’actuació amb la recerca del voluntariat. Aquest any l’Ajuntament d’igualada ha decidit donar continuïtat a aquest projecte a través del departament d’ensenyament.

Josep Maria Carpi, ha posat en valor la “ràpida i abundant resposta de voluntaris de la ciutat que ha fet que ens haguem a decidit ampliar places per ampliar el nombre d’alumnes que hi puguin participar. Es una prioritat del nostre ajuntament que tots els alumnes tinguin un bon nivell de comprensió lectora que és, evidentment, la base per assolir i assimilar qualsevol nou coneixement”. Ara mateix el nombre d’alumnat és 10 alumnes Gabriel Castella i 10 Dolors Martí i 10 Mare del Diví Pastor.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.