TORNAR

Albert Viscarri: "Els comerços han patit, però també hi ha hagut resiliència"

Entrevistem Albert Viscarri, president de Vilanova Comerç

societat
Dijous, 24 desembre 2020. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Vilanova Comerç va néixer el 2015 i ara té una cinquantena d'establiments adherits. El seu flamant president és Albert Viscarri, que fa tot just un mes i mig substituïa a qui va ser el president des de l'inici de l'entitat, Jordi Vilarrubias, que acabava el mandat. Viscarri parlar amb AnoiaDiari de com ha encaixat el comerç del municipi la crisi de la COVID-19 i aquesta campanya de Nadal.

Com valoren, des de l'associació, l'impacte de la crisi en els seus comerços en aquests 9 mesos des de l'inici de la pandèmia de la COVID-19?

És un any en què ens hem hagut de sobreposar a circumstàncies molt diverses, moltes coses que ens han vingut de nou. Però hem de ser optimistes. S'ha patit molt, arreu, però també hi ha hagut resiliència.

Quines xifres tenen de nombre de tancaments, ERTO, etc., dels seus establiments associats?

Havíem arribat a vora els 70 establiments... Almenys, hem perdut una desena d'associats. 

Han canviat i canviaran els hàbits de compra?

Sí, és clar. Tot i que és diferent, els hàbits dels joves ja estaven canviant molt i la població de més edat és que la que encara opta pels formats de compra tradicionals. 

La situació actual comportarà la implantació de les noves tecnologies, tant per als distribuïdors com en la venda?

És un fet. Ens calen ajudes per part de les administracions superiors per fer aquest pas. Estem satisfets del cop de mà que ens ha donat l'Ajuntament de Vilanova del Camí, però les ajudes del Govern i de l'Estat haurien de ser més concretes. Cal una mica d'autocrítica de com s'ha ajudat al comerç: hi ha establiments que per fer el pas a la digitalització, no tenen prou recursos. I hi ha un altre vessant, la formació, que també ha de servir per donar més eines als comerciants de les possibilitats de la digitalització i que impulsin aquest àmbit.

Com serà aquesta campanya de Nadal?

El novembre no ha estat bo, però pels contactes que fem amb els comerciants, sembla que serà una mica millor. Hem derivat els diners que hi havia per la Fira de Nadal de Vilanova, que no es farà, a la campanya de "vestir" les botigues, que impulsem amb l'Ajuntament. Sembla que amb les botigues i els establiments "vestits" de Nadal hi ha més escalf, molt necessari per animar a la gent a comprar a casa nostra.

I com serà el 2021?

Sóc optimista de mena i esperem que vagi a millor. Hem emprès campanyes per guanyar associats, com també sortejos per fer forta l'associació i implantar les línies de treball. El 2021 tots haurem de fer un pas en el sentit que comentàvem, de la digitalització, de modernitzar-nos. Serà un any difícil, però la majoria el que volem és que ja acabi aquest 2020. 

En situacions com l'actual, el paper del comerç de proximitat és més essencial que mai?

És positiu que la gent s'hagi conscienciat de la importància de fer compres al poble, abans que sortir a Igualada, Manresa o Barcelona. Han canviat els hàbits, com dèiem, i es compra molt en línia per part dels joves, però la gent gran continua fent l'aposta per estar a prop de casa. I aquí hi entra en joc el màrqueting digital, per fer més visible la botiga física també.

Quins sectors han patit més la conjuntura de la COVID-19?

El sector de l'alimentació i els hostalers que feien take away han sortit més ben parats. Les altres empreses hem crescut en alguns aspectes i d'altres hem patit més la crisi. L'hostaleria que no fa menjar per emportar, com era de preveure, és el sector més perjudicat. 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.

Usuari registrat

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

Identificar-se amb el correu electrònic