//Plugins sense CDN ?>
L’Anna Casas és arquitecte, dissenyadora d’interiors i la creadora d’Intimum, un estudi d’interiorisme i, a la vegada, un Showroom de decoració per la llar. Un espai de creació de projectes i de mostra d’objectes de decoració i de complements. Des d’Intimum s’encarrguen de triar des de la més mínima peça de decoració per la llar fins a liderar i coordinar tot un equip per fer una reforma integral.
L’estudi de Intimum, que és també un showroom, us serveix com un espai de projecció del que serà la vostra feina?
La part bona que té aquest espai és que a part de ser l'estudi d'interiorisme i d'arquitectura on fem tots els projectes i les planificacions de les reformes, també tenim un espai de showroom i botiga on també tenim creats alguns ambients perquè la gent ho pugui veure i que puguin comprar un objecte de decoració. Amb aquest espai creem uns elements i un ambient propi, el qual intentem renovar constantment, que després intentem introduir als projectes.

Quin tipus de reformes feu?
Fem reformes integrals de tot un habitatge, des d'una casa, un pis, espais comercials, oficines... Assessorem des de l'inici, fem tot el projecte i portem la direcció d'obres. A més, prèviament, treballem molt amb 3 dimensions, així el client també pot veure com quedarà el projecte.Ho utilitzem perquè també ens serveix molt a nosaltres per poder introduir totes les peces reals que acabarem triant per poder-li assignar un preu i traslladar-ho al client. Sobretot ens serveix per dirigir molt més el projecte.
També ajuda al fet que el client agafi confiança i aposti pel projecte?
Sí, ajuda molt, però clar és molta feina. El procés és molt més llarg del que la gent es pensa i després també has d'aplicar tots els canvis que et demanin, de color, de tipus d'objecte...
Com de gran és l'equip?
Estic jo sola i quan no arribo a tot externalitzo alguns serveis. Per aquest motiu, l'és del 3D, per exemple, només ho podem fer quan està tot molt ben definit i ara mateix, pel volum de feina que hi ha, no ho podem fer en tots els casos.
Podem veure que treballeu també la imatge corporativa, com ho feu?
Treballem sobretot amb negocis, vam treballar fa poc en unes oficines per exemple. El client ens dona la seva imatge corporativa, les seves idees i el que volen transmetre i nosaltres intentem associar el que ens diuen ells amb el mobiliari, l'espai...
Què us demana més el client?
Ens demanen molts projectes des de zero, venen i ens ensenyen un pis o una casa i això implica també tot el seguiment d'obra i exercir com a cap d'obra, és a dir, portar tots els industrials necessaris i coordinar-los en el temps i en les tasques que han de fer. En funció de la reforma també s'han de fer enderrocs, treure rajoles, fer instal·lacions noves i clar tot això s'ha de coordinar.

Quin tipus de projecte és el que et suposa un repte més gran?
Quan és un projecte integral perquè és una reforma des de zero, pot ser un pis que no tingui res o que tingui de tot i ho hagis de modificar. La part més agraïda és quan ja poses el mobiliari i decores.
Com definiries el teu estil?
Una dissenyadora sempre s'adapta a les necessitats i els gustos del client. Ens adaptem sempre, i per això cada projecte és diferent, de fet, per mi la gràcia és aquesta, si no ens assemblaríem tots molt entre nosaltres. Per exemple, alguns projectes que hem fet, com les darreres oficines, eren molt minimalistes amb molt blanc i llum indirecta i n'hi ha d'altres que tenen un estil més colonial, amb més fusta i colors més càlids. No té res a veure una cosa amb l'altre, però ens adaptem molt a les necessitats del client.
Quines són les tendències actuals en el sector?
Ara les tendències tornen a ser els materials naturals, utilitzar fusta, tornen els colors a diferència dels últims anys, es torna a buscar calidesa, jugar amb les plantes i els teixits... Bàsicament, és buscar la calidesa, i sentir-se a gust... Fins i tot en oficines, per exemple allà ens demanen sovint introduir jardins verticals, llums indirectes, decoració... En oficines de vegades és complicat perquè molts cops els locals són de lloguer i no permeten fer grans canvis de l'espai i hem de jugar molt amb el que deia abans, vegetació, llums indirectes i decoració.
Us ocupeu de tot, fins a l'últim detall, no?
Sí, fem la reforma fins al final. Amb la decoració i el mobiliari, els últims passos, un punt molt positiu és que nosaltres mateixos distribuïm moltes marques. Per nosaltres és molt més fàcil i és una cosa que ja tenim feta.
Quin projecte creus que ha sigut un repte i ha acabat sent un èxit?
A la web ara mateix tenim una recopilació d'uns quants projectes. Un que ens va agradar molt va ser un local que hi ha just aquí a sobre del showroom i va ser tot un repte. Era un pis que tenia una estructura d'un edifici modernista, tenia molta història i havíem de respectar elements propis de l'habitatge sense que renyís l'estètica i que les dues coses poguessin confluir. El resultat va ser molt satisfactori.
Feu molts projectes aquí a Igualada?
Sí, en fem bastants, però també moltes a fora, Tarragona, Barcelona... ens agradaria treballar molt més aquí a Igualada, però aquí el mercat costa i ens veiem obligats a treballar fora.

De quina manera ho heu fet?
Doncs ara estem portant les xarxes socials, creiem que és el futur. Aquí a igualada funciona més aviat a través del boca-orella i, com que ja fa deu anys que som aquí, ara toca fer altres coses i col·laborar amb arquitectes d'aquí i de fora, dissenyadors...
Aquesta combinació de projectes i mobiliari de venda creus que us ha beneficiat?
Jo crec que si, penso que és una de les coses que més beneficia. Tant a la persona que ve a informar-se per un projecte o a una persona que ve a comprar li pots oferir l'altre servei. Potser hi ha algú que ve a comprar una cosa i acabes fent-li la cuina o, al revés, ve amb un projecte de reforma de la cuina i acabes canviant tots els mobles del seu menjador. Normalment sempre va així.
Quin va ser el criteri per escollir el local on sou?
Ens agradava que estigués entre el REC i el centre, la mida era l'ideal. Tens l'espai del showroom i també el nostre estudi per portar els projectes. Quan vam arribar aquí al barri del REC no hi havia ningú, jo crec que va ser una aposta perquè l'espai està molt bé i estem molt contents.
Creus que més negocis haurien de potenciar aquests espais del barri del REC?
Sí, a veure si d'una vegada defineixen el pla urbanístic perquè és una llàstima. Ja no dic que es faci com a Nova York, però és un bon exemple per seguir. Tenir-ho així parat és una llàstima.
Quin paper tindreu en aquest REC.0?
Aquesta edició del REC estarem en aquest mateix local, ja que es troba a l'entrada del barri, exposant el nostre mobiliari i roba de diferents marques igualadines i que utilitzen materials com la pell, d'Igualada, i fan dissenys d'autor. Algunes de les marques que es podran veure al nostre showroom són 1960 BOLSOS i IO SONO L'AMORE, dues marques de bolsos fets amb roba i pell d'Igualada, SÒNIA MARABÉ i SILKISS, moda de dona d'autor, LEATHER HUG BELTS, cinturons fets a mà amb pell d'igualada i TONALI, joies fetes també a la capital de l'Anoia.
Fent una vista més general, quines diries que són les fortaleses i les debilitats que travessa el negoci ara mateix?
Ara estem passant per un moment econòmic bastant dur i es nota en les vendes. La inflació està pels núvols i entenc que no tothom es pot permetre el luxe de poder canviar casa seva. En canvi, la COVID ens va afavorir bastant. En estar tothom tancat tothom volia arreglar-se la casa, allà ho vam notar positivament. Ara és al revés, tothom vol sortir de casa i inverteixen més en altres serveis de plaer com viatges o restaurants.
Com a fortalesa destacaria aquesta dualitat que ens permet fer projectes i dirigir obres i, d'altra banda, oferir tota la part de decoració. Són tres elements que molt poques vegades estan junts. Pots anar a un interiorista, però segurament no tindrà mobles o vas a una botiga de mobles i no són interioristes.
Amb perspectiva veig molt el futur a les xarxes socials i al comerç digital. Tot i que no sigui tan fàcil fer l'enviament d'un moble com d'una samarreta, hi ha moltes plataformes que ja ho estan fent servir. Tot canvia molt ràpidament i la situació econòmica és incerta, però si cal ens reinventarem. És el que estem fent ara, reinventar-nos constantment perquè si no seria molt avorrit.