//Plugins sense CDN ?>


Com a economista, és una bona sortida l'aeroport corporatiu?
No cal ser economista per veure com projectes petits i mitjans, locals, serveixen per dinamitzar una zona. L'Anoia en el context de Catalunya no troba quin és el seu paper. Osona s'ha desmarcat en el sector agroalimentari, al Penedès el vi... Vas veient que l'Anoia té petites i mitjanes empreses, i alguna tira bé, però es troba a faltar una empresa de segle XXI que faci de motor i situi la comarca al mapa. L'Anoia ha d'optar a aquesta infraestructura, és un lloc que ara mateix no està cobert.
L'aeronàutica corporativa?
A mesura que l'aeroport del Prat creix, i també es veu (però no tant) en els altres aeroports, cada vegada queda menys lloc per l'aviació corporativa, i és aquí on els petits tenen el marge, en el transport de viatgers i també de mercaderies, a més a més els vols corporatius són d'elevat valor afegit.
És un sector subdesenvolupat?
El primer que arribi s'ho emporta tot. D'una banda els vols tipus xàrter necessiten una disponibilitat de pista que el Prat no pot oferir perquè ja té massa trànsit aeri, i l'aviació corporativa no és només de passatgers sinó també les mercaderies tenen un pes molt important. Algunes operacions són de trasllat de petites peces, recanvis, que es descarreguen directament de l'avió i van al camió, i viceversa: al Prat un camió no pot estar maniobrant per la pista...Fixem-nos amb els precedents, el petit aeroport d'Ostende, a Flandes, mou en un any més mercaderies que el Prat.
Per tant és un sector subdesenvolupat, que no hi cap al Prat, ni a Girona, ni a Reus, i que té un important valor afegit?
És clar, el transport de mercaderies, de peces, parts del procés productiu, fàcilment pot comportar l'establiment de noves empreses d'acabament de productes. És més, la sortida ràpida que pot tenir el tèxtil gràcies als avions, no es pot comparar a la distribució amb camions i hores i hores de carretera, és un avanatge també pels sectors tradicionals de la comarca.
Ara hi ha consens, però ha costat...
Sempre costa posar-se d'acord, i més les administracions encara que siguin locals. Encapçalar o donar suport a iniciatives d'aquest abast no sempre està clar; potser sí que en altres territoris s'ha fet més ràpid, però és perquè hi havia empresaris o alcaldes líders, una veu potent facilita els processos.
Però no tot es redueix a l'aeroport, cal continuar amb la feina de formigueta
I tant! S'ha de seguir amb el treball diari, hi ha empreses que continuen generant beneficis i en el context de crisi sembla impossible. Llavors són els acadèmics que des de fora, sense la pressa de tancar pressupost, les comandes,... podem observar i estudiar el que més convé, i dissenyen l'estratègia que cal seguir. Però la feina de formigueta, és necessària, imprescindible. No cal ser economista per veure com projectes petits i mitjans, locals, serveixen per dinamitzar una zona
Carles, que comentis que l’aeroport corporatiu no afavorirà l’economia de l’Anoia demostra que no en tens ni idea de què és un aeroport.Per una banda demanes indústria, però per l’altra... Llegir més no vols l’aeroport.Que creus, que la indústria ve sola?Una zona industrial necessita comunicacions, i no em refereixo únicament amb carreteres. Un aeroport és un gran atractiu per a empreses multinacionals que busquen ubicar-se en polígons industrials.
Jo no sé perquè us enfadeu quan dic el que tothom sap: que el Tremosa és a la vegada amic del Sala Martín -afí a CiU- però sempre ha estat encara més afí a les idees radicals defensades per... Llegir més ERC. A mí em podeu criticar, però jo tinc claríssim que amb els números a la mà no es pot fer demagògia com es fa en el cas de l’Aeroport Corporatiu. Això no servirà per més que quatre ”pijos” agafin l’avioneta i s’estalviin les cues del Prat. Algú es pensa que viurem d’aquests avions ? Algú es creu que vindrà Michael Schummacher a l’Aeròdrom en un jet per anar a ParcMotor ? Qui es pensi que amb aquest equipament millorarem l’Anoia és que no té ni idea...El que necessitem, urgentment, és més sòl industrial. I, sobre tot, inversors i empreneadors decidits a afavorir l’economia productiva. A nivell de serveis, potser ParcMotor pot ajudar-nos...però traieu-vos del cap que amb l’Aeroport Corporatiu farem un gran servei a la comunitat. És més, ja tinc ganes de veure a la plataforma de veïns del Barri Sant Pere, que trigaran quatre dies a muntar un ”pollastre”...
Carles, ja sols et falta dir que proposes fer un estudi per determinar quina mesura original decidim prendre, en el futur és clar, i si pot ser destina-hi una bona partida pressupostària.
És més... Llegir més senzill, Aeroport Corporatiu implica activitat econòmica i aquesta genera llocs de treball PRODUCTIUS (aquells que generen valor afegit). A banda es produeixen sinergies econòmiques que propicien el desenvolupament econòmic amb efecte expansiu i beneficien a la comunitat en el seu conjunt. Què hi veus de malament? I si un discurs així fins ara sols l’has sentit d’ERC, dons llàstima. Crec que l’haurien de subscriure tots els partits i possiblement ho fan.
Hi ha gent que es lleva al matí i ataca el catalanisme de manera malaltissa, encara el tema no tingui res a veure.
Barrejar el Tremosa amb ERC em sembla d’una gran ignorància. Caldria informar-se... Llegir més bé abans d’escriure segons quines coses.
Està bé el teu comentari, Carles, com a innocentada.
Jo no estic pel discurs del ridícul, perquè aquest si que no porta a enlloc. Et sembla que ”Teruel” amb la seva campanya s’ha situat al... Llegir més mapa? O posats a fer, fes com ”Lepe”, inventa acudits i així cridaràs l’atenció.
No crec que estiguem en situació de deixar passar més trens, i aquest de l’aeroport corporatiu és dels darrers que passarà per la comarca.
El Tremosa és un bon ideòleg del discurs victimista d’ERC. Segur que té part de raó, però de tant repetir el mateix, al final el discurs es va apaivagant. Crec que caldrien noves solucions per... Llegir més als problemes econòmics de l’Anoia i l’aeroport corporatiu seria un 1 per cent de la solució. La millor frase és quan diu que l’Anoia no troba el seu paper dins Catalunya. Jo optaria directament per demanar la independència de l’Anoia dins Catalunya. Em direu demagog, però si no ens fan cas enlloc, alguna mesura original com aquesta podria estar bé per cridar una mica l’atenció. Si ”Teruel existeix”, l’Anoia també !!!
Pau Lluc
igualad
30 de novembre 2008.16:31h
si.. mes val que vinguen empreses de fora (barcelonines, per exemple, jajaj) ja que les de aqui han demostrat no estar a l’alçada dels canvis estructurals en la economia del segle XXI... el pitjor... Llegir més es que en canvi, no he sentit mai veus igualadines renyant als analfabets empresaris locals, al contrari!! Ay q diguis alguna cosa!! ets un antipatriota!!!
Per fabor... la comarca amb més atur de catalunya durant 20 anys i una classe empresarial que (amb alguna excepció) no te ni idea, i fora de aquest petit poble no son ningú!!