//Plugins sense CDN ?>
Olis, vins, sucres, cosmètica, pintura per automòbils, … són productes molt variats i d’indústries molt diferents però tots tenen en comú que en la seva fase d’elaboració han de passar per un procés de filtració. A lgualada l’empresa Dorsan Filtració es dedica a la producció de paper de filtre plegat i tallat, i a la distribució de filtres per a processos industrials i laboratoris. Va néixer el 1998 com una empresa ‘outsourcing’, que treballava per la Paperera del Besòs, realitzant tot el paper filtre plegat de laboratori que comercialitzaven amb la seva marca. El 2014, quan Paperera es va extingir, van decidir aprofitar la seva experiència en el sector i sortir al mercat amb marca pròpia.
Parlem amb Domingo Sánchez, director de Dorsan.

- Com van ser els inicis? La crisi va ser una oportunitat?
- Sempre havia volgut tenir la meva empresa i aquestes ganes i l’oportunitat que ens va donar la crisi amb l’extinció de Paperera del Besòs, van ser els detonants. El meu fill i la seva voluntat de seguir el negoci també hi va jugar un paper molt important.

L’equip de Dorsan està format per 11 persones, la majoria dedicades a la manipulació de paper de laboratori. Des l’estiu de l’any passat l’empresa està ubicada en noves instal·lacions al carrer Pujades, amb una nau de 2500metres quadrats on es concentra tota l’activitat d’entrada i sortida de material, emmagatzematge, i manipulació de paper. També compta amb una segona nau, més petita, de 500m2, situada al polígon de Les Comes, on tallen el paper amb maquinària d’alta tecnologia.
El mercat de la filtració és molt ampli i existeixen molts tipus de filtres. A Dorsan la seva activitat econòmica es divideix en paper filtre per a processos industrials i per a laboratori. La seva gamma de productes és extensa. Per a laboratoris treballen des de paper filtre pla i plegat (els plecs augmenten la rapidesa de filtració), microfibra de vidre (per analitzar les aigües de les depuradores), paper filtre sense cendres (per filtrar productes que després es vulguin recuperar, com l’or), cartutxos d'extracció (per saber el contingut en grasses d’un producte), fins a membranes de cel·lulosa, micro filtració, o policarbonat (per fer anàlisis de legionel·la), i filtres xeringa.
I per a processos industrials la gamma de productes passa per paper de filtre en fulles i discos, plaques filtrants. i cartutxos de filtració (per a filtrar vi).
- Quin és el valor afegit que trobem a Dorsan?
- Més enllà dels nostres productes, el valor afegit de Dorsan és buscar i donar solucions als clients. Nosaltres som el metge a qui les empreses acudeixen perquè els fa mal alguna cosa, perquè necessiten una solució de filtratge. Nosaltres els intentem ajudar i oferir el millor remei del mercat.
- Què us diferencia de la competència?
- Cada producte i cada líquid té el seu filtre, i això és el que busca Dorsan Filtració. Aquesta filosofia és el que diferencia l’empresa de la nostra competència i ens fa únics a nivell nacional. Aquest valor l’hem aconseguit gràcies a la llarga experiència en el sector, el coneixement dels mercats, i la confiança que oferim als nostres clients i també proveïdors.

El gruix de les vendes de Dorsan són exportacions, que arriben al 70%. Exporta a Europa, a països com Alemanya i Itàlia; però també ha aconseguit implantar la marca en mercats de Sud-amèrica, centre i nord d'Àfrica i en alguns països del sud-est asiàtic, com Malàisia o l' Índia. Els seus clients són indústries de diversos sectors: alimentari i begudes: des de cervesa, vermuts, vins, caves, olis, gelatina; químic i farmacèutic, com perfumeria i cosmètica; i automoció.
- Des de la seva implantació com a marca pròpia, Dorsan Filtració ha quadruplicat la facturació. Continuem amb aquesta tendència?
- L’empresa està despertant i no podem córrer, sinó caminar. Hem de créixer, però de manera continguda i amb seny.