//Plugins sense CDN ?>


Si no podem tocar el producte que volem comprar... ens atrevim a pagar?
Generalitzar sempre és complicat, ja que això depèn de cada producte i del caràcter de cada persona. El que sí és cert és que a eBay, així com en les botigues ‘de sempre’, el comprador pot retornar el producte si no ha quedat satisfet amb la transacció.
Com ha canviat la venda tradicional de la que es fa per internet?
Amb internet com a ‘botiga’, ha canviat la direccionalitat en les compres. Si en un comerç el producte crida el comprador, en la compra per la ret és l’interessat qui ha d’anar a buscar el producte que li interessa...
Aquesta és, en certa manera, l’evolució que s’està vivint. Fa un temps ens podíem passar tota una tarda buscant un producte pels carrers d’una ciutat, o setmanes! En canvi ara tenim l’opció de buscar aquest mateix producte des de casa, només fent un ‘clic’. Aquesta és una facilitat, el futur.
Internet pot arribar a ser (també) la botiga del futur?
Efectivament, crec que pot passar. La idea de pensar, per exemple, que per les festes de Nadal haig de sortir a comprar, m’atabala. Fa anys que jo compro tots els regals per internet. De fet, també compro al supermercat a través de la xarxa. Sens dubte això demostra que ja no fa falta anar a les botigues. Tot i així, no sé fins a quin punt poden arribar a desaparèixer les botigues de sempre.
També són espais de socialització...
Sí, però aquests llocs canvien, i ara tenim altres opcions. Comprar per internet no significa necessàriament deixar de relacionar-nos ja que els usuaris poden conversar perfectament. Per exemple jo puc quedar amb la persona que m’està venent un producte: m’hi comunico per correu electrònic i fem un cafè sense cap problema... El que sí que és obvi és que tot depèn de com sigui tant el venedor com el comprador!
Valorem una mica el context actual. Pot ser que, amb la crisi, els possibles compradors prefereixin tocar el producte abans de comprar-lo?
Sí i, de fet, és justament per aquest motiu que l’àrea de Classificats està tenint molt èxit actualment, ja que fomenta l’intercanvi local, de proximitat. És a dir, si jo busco un Iphone puc quedar amb el venedor, veure el producte i pagar-lo amb els diners a la mà, la qual cosa ja converteix la transacció en un procés personalitzat, segur i fiable.
A més, amb la crisi la gent procura desfer-se de tot, de manera que intenta vendre’s objectes encara que sigui per pocs euros. A banda d’això, hi ha usuaris que no es veuen afectats per la crisi, com els col·leccionistes; per aquesta raó podem dir que tenim sectors que es mantenen.
De fet, podem pensar que el web també planteja una oportunitat de reciclatge...
Efectivament, es tracta d’això també! Però aquí hi juga un factor clau: la mentalitat de la societat amb la qual es treballa. Vull dir que, per exemple a Espanya, ens és més fàcil llençar que revendre; no tenim la cultura de reciclar productes, objectes o el què sigui. A part, és bo saber que és molt fàcil posar un anunci a la pàgina web... i que hi ha un servei d’atenció al client darrere de la pàgina per ajudar l’usuari!
A vegades costa de creure que darrere d'aquests webs hi ha persones treballant-hi!
Som 10 persones en total, entre l'equip de producte, és a dir els informàtics, l'equip de màrketing, l'equip d'atenció al client i l'equip directiu.
Com vas arribar a treballar a Ebay?
Jo vaig entrar a treballar a Loquo.com, que també és d'eBay i, al cap d'un any vam crear, des de zero, eBay Anuncios, i vam ser pioners a tot el món.
I què hi fas?
Actualment a Classificats hi treballem dos de màrqueting i atenció al client, i nosaltres atenem les queixes i els correus electrònics dels usuaris. Per una banda, controlem que els continguts de la pàgina no siguin il·legals ni prohibits i, per l'altra, les consultes dels usuaris. Alhora, també ens dediquem a realitzar vídeos formatius per educar la gent a utilitzar el sentit comú.
Moltes vegades em passo el dia conscienciant la gent perquè abans de fer una transacció miri l'ajuda del web, on aclarim dubtes, posem exemples d'estafes... S'ha de pensar que si un preu o un producte és massa bonic per ser real s'ha de mirar bé. Jo educo a la gent perquè no es cregui tot el que es publica, s'ha de tenir sentit comú.
I és cert que eBay és la pàgina web més falsificada del món?
Efectivament, però s'ha de valorar que cada vegada més eBay està procurant controlar les falsificacions al màxim, sobretot a través del sistema de vots dels compradors, la qual cosa dóna molta confiança a l'usuari. Així mateix, l'equip d'atenció al client també controla les licitacions de les subhastes.
Hi ha marques de productes que han entrat en litigis amb eBay per la possible venda de falsificacions i és en aquests casos on el jutge ha de decidir si eBay n'és responsable. En la gran majoria de casos, no se'ns ha fet responsables. De totes maneres, tenim un programa d'afiliats (o programa de protecció de copyright) a través del qual col·laborem amb les marques per aconseguir, justament, evitar falsificacions. Al cap i a la fi, nosaltres no som experts i no podem ser-ne, però les marques, sí. Si col·laborem, tal i com estem fent cada vegada amb més marques, ens ajudem tots i ajudem que l'usuari no caigui en una falsificació
Val a dir, però, que el problema que es viu a la pàgina web és el mateix que pot viure's al carrer però multiplicat, ja que s'arriba a molts milions de persones.
Quins són els productes estrella actualment?
Els productes més buscats són l’Iphone, bicicletes professionals de muntanya i mascotes -buldogs anglesos, chihuahua...-. També tenim molta demanda de mudances.