//Plugins sense CDN ?>

En el seu discurs la paraula ‘Il·lusió' sempre hi és present. Com es materialitza aquesta 'il·lusíó' en una comarca com l’Anoia, amb gairebé 11.000 aturats?
Il·lusió no vol dir ‘brindis al sol’. Sé que la feina és molt dura, però també sé que s’ha de fer perquè a base de queixar-se, lamentar-se i llepar-se les ferides no es va enlloc. Sabem que el repte és difícil, que l’Anoia ha patit molt durament les conseqüències de les dificultats econòmiques i que això comporta problemes socials com l’atur, però l’Anoia ha d’intentar tirar endavant sense queixar-se gaire.
I la Generalitat no hi té cap paper en aquesta ‘empenta’ per a la reactivació econòmica?
Espero que ens els propers mesos puguem atraure una inversió industrial cap a l’Anoia.
Hi ha alguna proposta en ferm?
Hi ha alguna cosa que l’estem treballant i esperem que tingui un resultat positiu. S'ha de tenir en compte que l’Anoia té un nivell de comunicacions per carretera bastant bona, es pot anar a tota l’àrea metropolitana de Barcelona sense peatge i en menys de 45 minuts.
Parlant de comunicacions, la comunicació amb tren fins a Barcelona és un drama. El tren entre Igualada i Barcelona entra dins de les seves prioritats?
Ara mateix les nostres prioritats són pagar els deutes, no podem fer ni miracles ni meravelles; hem de treballar de manera seriosa, responsable i a partir d’aquí sortir d’aquesta crisi.
I una vegada pagats els deutes...
Sóc conscient que el tren és un tema pendent, jo mateix he viscut en primera persona l’hora i 39 minuts que dura el trajecte. Entenc que és un tema que s’ha de solucionar i que, segurament, no requereix grans inversions. Però ara passarem un temps durant el qual d'inversions noves no en farem...
Tenen alguna data per concretar quan es començarà a treballar en el projecte?
Dates concretes no en tenim, però com que el President de la Generalitat coneix de primera mà i ha patit el problema, de seguida que pugui me n’ocuparé. És un tema prioritatari dins del conjunt d’inversions que cal fer, que són moltes.
Seguim amb el tema de comunicacions: l’aeroport corporatiu. No sé si és coneixedor de la polèmica generada per Jordi Moltó, delegat del Govern a la Catalunya Central...
No cal agafar-se tan a les declaracions d’una persona que ve d’una altra comarca. En el seu moment ja es va dir que l’aeroport corporatiu de l’Anoia entra dins de les inversions prioritàries, sempre tenint en compte la situació en què ens trobem
Així resumint, tindrem una inversió industrial a l’Anoia, el tren fins a Barcelona i l’aeroport corporatiu...
Quedem que puguem anar atraient, no una, sinó moltes inversions industrials a la comarca. Pel que fa al tren, la prioritat és millorar la velocitat mitjana del trajecte, creiem que es pot solucionar fent inversions per millorar la línia, però no es tracta de modificar-la sencera. Finalment, quedem que l’aeroport corporatiu és una inversió a tenir en compte.
Com és que al 'Govern dels millors' no hi ha anoiencs?
Home, a la Generalitat només hi ha 11 conselleries, i a Catalunya hi ha 41 comarques!
No només li parlo de conselleries.
Hauríem de mirar càrrecs en empreses públiques, consorcis, organismes... a més a més, els bons anoiencs han de ser a l’Anoia per tirar endavant la comarca.
Confia en el Marc Castells per liderar la recuperació econòmica de la comarca?
Sí. Durant aquesta campanya, jo només faré 10 presentacions de 10 candidats de Convergència i Unió, i una de les 10 que faig és la d'en Marc Castells
I per què aquesta aposta per Igualada?
Crec que a Igualada cal un canvi absolut, és una ciutat que pot anar endavant i que hi anirà, però necessita tota l’empenta d’un líder. Crec que en Marc Castells això ho pot fer: és jove, té molts anys per endavant, té energia, és valent, té idees... ara s’ha de fer una aposta perquè aquesta part de Catalunya vagi endavant.
Parlant del transport públic: i la millora dels autobusos de línia? Al matí des de Barcelona cap a Igualada no surt ni un directe i el trajecte dura entre 1,15 i 1,30min, mentre que d’Igualada a... Llegir més Barcelona en surten 5 entre les 6.30 i les 8 del matí. Com pot ser que un cop arriben no n’hi hagi ni un que enfili directe en direcció a Igualada? I el foment del transport públic? La millora de l’oferta ferroviària és important però la de l’autobús també i diria que tècnicament més fàcil de fer.
Espero que això no sigui una promesa preelectoral sense solta ni volta. Confio que el senyor Mas es prengui de forma seriosa aquesta comarca tan i tan oblidada per anteriors governs. Estem en una... Llegir més situació dramàtica i qualsevol inversió mínimament important s’hauria de tenir en compte. Hi ha moltes empreses xineses disposades a invertir a Europa. Cal noves inversions a la Conca d`Òdena, que és on hi ha mà d’obra.
Discrepant
Barcelona/Masquefa
10 de març 2011.13:56h
Doncs francament, President, per venir i deixar l’Anoia tirada com sempre, no calia que vingués.
Per exemple, amb la qÜestió del tren, o de la carretera de Martorell a Capellades, la b-224.... Llegir més Totes dues infraestructures són lamentables. Del tren, ja està tot dit. Però el cas d’aquesta carretera és també molt greu, absolutament insuficient i amb la meitat del trajecte sense possibilitat d’adelantament. ¿Una carretera pròpia d’una muntanya perduda, ha de ser la que cobreixi uns nuclis de població que superen els 50.000 habitants?
A mi no em convenç, senyor Mas. I no entenc per què els catalans i l’Anoia ens hem de fotre, senzillament per què els nostres 20.000 milions d’euros anuals es queden a Madrid.
Enlloc de demanar sacrificis a la gent, que se sacrifiqui l’espanyolisme i ens torni els NOSTRES diners.