//Plugins sense CDN ?>




Demà farà un any de la posada en marxa dels metros comarcals del Baix Llobregat...
Sí, i hem notat un increment d’un 8% del negoci, en general. Sobretot el tram on s’ha vist més és de Martorell a Barcelona, on fins i tot aquest mes de gener, quan la resta de xifres no són tan bones per la crisi, hi ha hagut un augment d’un 2%.
Però en el tram d’Igualada a Martorell no ha anat tan bé la cosa.
La veritat és que els 9 minuts que s’ha allargat el trajecte ens han penalitzat, i hem perdut demanda de trajectes llargs. Les 6 zones per anar a Barcelona han baixat molt, però a nivell ponderat, l’increment a 3 trens ha fet que cresqués el trànsit intern del ramal, com un metro per la zona de l’Anoia, d’Igualada a Piera, a Capellades... Entre els pobles ha crescut el nombre d’usuaris. Però com que són trajectes curts hem perdut ingressos, sí.
Coneixes el grup del Facebook 'Tren directe IGD-BCN ja1!'?
Em sona. Però deixa’m que faci pedagogia d’infraestructures. Amb el traçat que hi ha d’Igualada a Barcelona, tortuós, molts trossos amb via única, sinuós i ple de revolts... les condicions per operar posant més trens és físicament impossible, la línia actual està a la seva màxima capacitat. A més, els trams són tan dolents que per fer anar més ràpid un tren, s’hauria de fer una línia nova. Ara, per fer qualsevol petita millora a l’actual s’hi hauria d’invertir moltíssim.
Quan hi podríem guanyar?
Deu minuts, com a molt, però la inversió en obra civil seria molt important. Per cada minut a guanyar-hi, hi hauríem d’invertir entre 25 i 30 milions, i no hi guanyaríem gaire. I les poques opcions serien desdoblar el tram a partir de Piera, perquè el tren no s’hagués d’esperar. Tindria sentit si hi guanyéssim 45 min, però per 10...
Es que 90 minuts són molts....
Igualada i Barcelona haurien d’estar a mitja hora de tren, en uns situació hipotètica, però amb les vies i el traçat actuals és impossible, i passa amb altres ciutats: Tàrrega està a 3 hores, Manresa també queda lluny... els traçats són molt antics, alguns trams de la via d’Igualada a Barcelona daten del 1884, ara ens hauríem de menjar muntanyes i fer ponts o viaductes.
Alguna cosa es deu poder fer?
El govern, a llarg termini, ja preveu vies ràpides de tren, l’eix transversal, vies per a càrrega comercial que es podrien aprofitar... però a curt termini, estem comprant trens nous perquè vagin una mica més ràpid, i, per trams, l’únic que és recte i que permet arribades i sortides amb més velocitat és el de Martorell a Barcelona. Amb tot això, creiem que hi guanyarem entre 4 i 6 minuts, no més.
Per tant, el tren directe....
Ara com ara no hi cap cap més tren, i tampoc no es pot anar més ràpid del que ja es va, s’hauria de fer una línia nova, paral·lela a l’A2. L’altre problema d’un tren directe serien els altres pobles, no es poden treure estacions, què dirien a Piera, a Masquefa, a La Beguda? A banda que no és viable.
Quines opcions queden? A banda d’esperar l’eix transversal...?
És molt trist que per anar d’Igualada a Barcelona tardis 90 minuts, però és el que hi ha. Ara com ara el sistema més ràpid és per carretera; si posessin un carril d’entrada a Barcelona només pels autobusos, cosa que encara no s'ha fet, amb 45 minuts hi series. Nosaltres no hi podem competir.
A part, amb tanta zona blava i verda a Barcelona, al final no podrem anar amb cotxe a la capital...
Sí, és cert, de fet s’està treballant amb un pla de l’ATM en el que també participem, que s’anomena Parc and raids. Es tracta d’11 aparcaments molt grans, a les estacions de ferrocarril o Renfe de les localitats properes a Barcelona. Seran pàrquings a preus simbòlics, també integrats per unificar companyies, on poder deixar l cotxe i anar a Barcelona ràpid en tren. Encara queden un parell d’anys perquè com a mínim la meitat d’aparcaments estiguin operatius.
Això del metro del baix llobregat, als igualadins i manresans no els podreu enganyar. Podríen seguir estant-hi els semi-directes si no tinguessim un sistema regulador de tràfic antiquat i una gent... Llegir més que mana i diu que els semi-directes ”ja no es porten” quan a tot Europa hi són i hi seràn sempre I ÉS MÉS!!! LA LINIA BARCELONA VALLÉS ENCARA HI SÓN AQUESTS SEMI-DIRECTES ENTRE RUBÍ, UAB, TERRASSA I SABADELL!!. Es poden fer avançaments a estacions com Quatre Camins, Sant Vicenç dels Horts, Sant Boi, L’Hospitalet i altres llocs on poder fer baipasos, i trams amb 4 vies, però clar, no interessa... interessa més que la gent vagi en cotxe ”obligada” per la mateixa Generalitat o agafar els autobusos de la Hispano Igualadina (de l’Opus) Als senyors ”pensadors” que només ”pensen” en donar una bona imatge de l’empresa, pregunteu-li per la imatge a la gent d’igualada o manresa. Es triga gairebé 2 hores per anar a barcelona... més que 30 anys enrere!!! això és un insult pel progrés d’un país i és trepitjar la mobilitat sostenible que tant va despotricant l’ex-hippie del poder super ecologista, el Sr. Saura.
SISTEMA ATP ENTRE MARTORELL I BARCELONA JA!!
El Carrilet és el Carrilet, no és un metro!!!! A QUI VOLEU ENGANYAR?
"L’Estat Espanyol invertirà 4.000 milions en el Pla de Rodalies de Barcelona" visca el centralisme i nosaltres ... seguim esperant: "toma socialista".
QUE POSIN EL TREN DIRECTE JA! ON HI HA MÉS POBLACIÓ A IGUALADA O A MASQUEFA!? SOM MÉS A IGUALADA QUE TREBALLEM A BARCELONA, QUE FACIN ALGUNA COSA, NO EM VULL ESPERAR AL 2030 A PODER TORNAR A VIURE... Llegir més A IGUALADA! I ARA MÉS AMB LA CRISI LA GENT S’HA DE MOURE AMUNT I AVALL, A IGUALADA LA COSA ESTÀ FATAL, QUE INVERTEIXIN EN OBRA PÚBLICA! QUINA COLLA DE BORDEGASSOS ELS POLÍTICS! HO TENIM BEN FOTUT...
no feia cap abançament en realitat... tampoc no cal donar dades malament. I abans trigava 1h i 29 minuts.
El senyor Ramón Borrell segur que sap que això es pot fer, però no interessa, senzillament no es volen complicar i Igualada no és una prioritat.
Us recordo que abans, quan el tren no parava a... Llegir més totes les estacions entre Martorell i Barcelona, feia uns quants avançaments, per tant és perfectament viable.
I també us diria que FGC té una política d’horaris massa benèvola. Amb això vull dir que si l’horari teòric abans era d’1h 38 min, normalment trigava 1h 45min. Per tant si ara el teòric són 1h 45min ja us dic jo que es deu acostar a les dues hores.
A Toledo els hi han fet un AVE a Madrid a preu reduit. A Galícia l’AVE del corridor atlàntic que conectarà les ciutats de El Ferrol-La Corunya-Santiago de Compostel·la-Pontevedra-Vigo ( 160 klm... Llegir més ) en menys d’una hora és gairebé una realitat.Catalunya va camí de convertir-se en una província pobra d’Espanya. A veure si desperteu d’una vegada que us la estan fotent doblada i amb els vostres diners.
Si el calculs d´en RAFA son correctes i dona tota la sensació que están fets amb molt de rigor, valdría la pena que la Direcció d´aquet diari ho fes arrivar al Sr. Ramón Borrell.Es evident que... Llegir més no es de rebut que en ple segle XXI es trigui 1 h. i 50 minuts. Mes temps que fa 40 anys!! i si es cert que es podría fer amb UNA HORA MENYS i sense grans inversions... home!! pot ser val pena de posar-hi ganes. I el molt excelentissim Ajuntament d´Igualada que hi diu? ”pasen” de aixó?
Resto a l’espera de la resposta del Sr.Carles Cuerva, expert en la matèria i que, amb un sou de més de 17000 E/any, pagat per tots els igualadins/ines, per una jornada de... Llegir més 17,5h/setmana -comprobable al web de l’Ajuntament: càrrec de confiança de l’Entesa, ens en faci "cinc cèntims". Si no és veritat no ho publiqueu, sino pensarem que ...
Ja he dit alguna vegada que la qüestió tècnica no potser un inconvenient insalvable per implantar un tren ràpid entre igualada] i Barcelona i a l’inrevés. He agafat els horaris actuals de... Llegir més trens a l’hora punta de les 8 del matí des d’IGD a BCN i també des de Martorell a Barcelona i he calculat, amb una simulació, els temps d’un tren ràpid restant 1 minut i mig de mitjana per estació. Les conclusions són les següents:
1) El temps total del tren ràpid és prop de 50 minuts o menys
2) Conservant, atenció!! conservant l’horari actual i punta entre Martorell i Barcelona el tren ràpid hauria de realitzar 5 avançaments i el primer a Martorell Enllaç i els altres quatre entre Martorell i Barcelona
3) Si eliminem dos dels trens entre Martorell i Barcelona (que actualment. passen cada quasi 5 minuts) els usuaris d’aquestes estacions encara tindrien en hora punta una freqüència de trens de 10 minuts!!! Amb això reduiríem els avançaments a dos. Amb doble via gairebé no s’hauria de fer cap nova infraestructura i com màxim dues vies addicionals en dues estacions. Òbviament es necessitarien canvis a l’estructura de control, gestió etc.
Si algú pensa que aquests càlculs són erronis que ho digui si us plau. Que no ens vinguin amb excuses tècniques!
PD: Si algú ho vol tinc un excel on es poden fer tots els càlculs..
No es pot demanar més d’una línia que té la categoria de ”comarcal”. El pitjor de tot, com ja he dit altres cops, és que la única sortida que es veu una mica decent és el 2030, l’eix... Llegir més transversal ferroviari.
Aquets soposats dos nous trens directes IGUALADA a BARCELONA i viveversa ja exitían als anys 60. Els diem el tren dels ”recaders” i anaven sempre plens com un ou. El de baixada sortía les 7 del... Llegir més matí i tornava al vespre, crec que era sobre les 7, aixó no ho recordo be. Per cert que trigaven menys de 1 hora i mitja, amb máquines de carbó. Hem avançat eh?
Tingueu en compte que el flux de trens del tram Martorell-Igualada és molt més baix que el de Martorell-Barcelona, i que no seria fàcil de ”buidar” la via en aquest últim tram perquè passés... Llegir més un tren privilegiat provinent d’Igualada.
Es el primer cop que es diu la veritat pura i dura per part de l´administració. Fer un traçat nou es inviable i costaría una fortuna. En canvi, com diu en David, no els costaría res posar un... Llegir més tren directe al mati a primera hora IGUALADA -. BARCELONA (Pza. España) i un de tornada al vespre. Estic segur que aniríen a plena capacitat.
Quatre gats? Et sorprendria la gent que diàriament i ocasionalment va a Barcelona, molta gent: universitaris, treballadors, comercials, etc...però molta. I no es tracta, com diu David, repetim, no... Llegir més es tracta de fer un altre via o fer millores com viaductes, és una qüestió organitzativa i de coordinació de la infraestructura actual. I finalment, com a mínim mil persones (grup del facebook) cada dia renunciarien al transport personal o a La Hispano si existís un tren (que és públic) directe a Barcelona
Ben d’acord amb Rafa i David. Que jo sàpiga, ni a Esparraguera ni a Abrera no van organitzar manifestacions pels ’Hispanos’ directes Igualada-Barcelona. D’altra banda, crec que és un error... Llegir més centrar-se només en el tren i FGC; al final, la prioritat haurien de ser les persones, ja sigui millorant tren, autobús o bé combinacions vàries... i parlem de polítiques (oi estimats polítics locals?) i no d’empreses. Obres faraòniques i poc rendibles són inadmissibles, de la mateixa manera que és inadmissible que entre tots haguem pagat una AVE Barcelona-Madrid (més política centralista que economia!) de pressupost desorbitant. A molts petits pobles i ciutats dels voltants de Barcelona (Vacarisses, Viladecavalls...) hi ha bus nit... i molt sovint nocturn i solitari; suposo que tampoc els hi ha caigut del cel.
Pels diners que ens costa a tots plegats (i no vegis si és millorés!) els quatre gats que hi van (i els que hi anirien encara que fos més ràpid), sortiria més barat pagar-els-hi a cadascun, un... Llegir més viatge en helicopter Igualada-Barcelona.
Qui renuncia al transport personal? Quanta gent agafa el cotxe per anar del Poble Sec a la Rambla?
Els diners no cauen del cel, els serveis deficitàris els paguem entre tots.
Perdona que m’hi posi eh? però no diu que no hi hagi cap més tren, diu que no n’hi cap cap més, per la capacitat.....
ens haurem d’esperar a l’eix transversal....?
Quan li pregunten per el tren directe no dona cap explicació convincent, diu que ara con ara no hi cap més tren. Això està clar, no hi ha cap més tren! Volem un tren directe ja! (com a mínim... Llegir més tres o quatre al dia) per tant és un tren directe amb les infraestructures actuals. Clar és veritat, un tren directe com diu la paraula és directe i per tant no ha de parar en cap estació des de Igualada a Barcelona (o potser tan sols a Martorell). Ningú diu que és fàcil, però està claríssim que si parant a les estacions tarda 90 minuts sinó para tardarà menys, o és incorrecte aquest argument?. Òbviament quan hi ha un tren directe ha d’haver hi una finestra temporal on no podem passar trens per les estacions intermèdies, no vull fer càlculs però no crec que sigui una exageració i que podien ser molt menys entre Martorell i Barcelona.
http://www.facebook.com/groups.php?ref=sb#/group.php?gid=119697560079
Crec que aquest bon home no ha entès el que se li demana. No es parla de foradar muntanyes i fer viaductes. El camí cap a Igualada és molt car i no surt a compte per la poca gent que som. Es... Llegir més tracta de coordinar la infraestructura per tal que hi pugui haver un (com a mínim, a primera hora) tren que surti d’Igualada i sense fer cap aturada arribi a Plaça Espanya. Per molt llarg que sigui el recorregut, si el tren no para a cap estació i la resta de trens li deixen pas segur que es pot arribar a Barcelona en menys d’una hora. I el mateix a última hora en sentit invers.
S’agraeix la claredat i la sinceritat de les opinions de l’entrevistat.
Mari Jo
Igualada
4 de setembre 2009.15:32h
Es vergonyós com ens hem quedat a Igualada vers altres poblacions!
Per posar un exemple; desde Caldes de Malavella (Girona) a BCN Sants hi han aprox 95km. El RENFE ”Regional” triga 1h i 1/4 en... Llegir més arribar i el RENFE ”Catalunya Express” et porta a BCN en una hora. Com pot ser si hi ha quasi el doble de kms que de IGD-BCN?
Cal fer alguna cosa i cal fer-la ja, no podem seguir amb aquestes comunicacions!