TORNAR

‘El fitxatge és un element clau per a l’èxit de La Mostra’

Avui parlem amb Ignasi Rojas i Carles Vives, els dissenyadors de la campanya gràfica de La Mostra de teatre infantil i juvenil d'Igualada||

Dimecres, 30 març 2011. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Els autors de la creativitat de La Mostra d’enguany han treballat per Lowe, Pioneer, Damm, Pans & Company, Caixa Catalunya, Buff, entre d’altres empreses i institucions. En fer la campanya gràfica de La Mostra, els dos van pensar en un espectador ‘triple’: aficionat, artista i programador. La idea del fitxatge podia caure en les connotacions negatives que aquesta integra, però els dissenyadors li han donat el to d’humor imprescindible. La Fira de teatre infantil i juvenil serà del 6 al 10 d’abril i omplirà els carrers d’Igualada amb 75 espectacles diferents i 129 funcions.

Els dissenyadors de La Mostra, Carles Vives i Ignasi Rojas

Com va sorgir el fet de dissenyar la campanya gràfica de La Mostra?

Carles: La Mostra d'Igualada proposa, cada any, que artistes igualadins es facin càrrec de la creació de la campanya. És una bona iniciativa, ja que també dóna peu que els igualadins que ens dediquem al món de la creació tinguem oportunitat de treballar en una fira de les característiques de La Mostra.

Ignasi: Els encarregats de La Mostra detallen el missatge que consideren que s'ha de donar a través de la campanya i, a partir de les idees que s'han de transmetre, vam començar a treballar. Vam buscar una forma d'explicar el que volíem dir amb creativitat i diferència, amb l'objectiu que sortís una cosa sorprenent.

Quina inspiració seguiu a l'hora de pensar en el disseny gràfic?

I: És un procés complicat d'explicar, ja que la inspiració sorgeix després de pensar molt en allò que volem dir. En general, primer ens reunim i compartim una sessió de brainstorming; fem una pluja d'idees i les esquematitzem. A partir d'aquí, s'obre la possibilitat que neixin idees que, en un principi, no ens havíem pogut imaginar.

C: En principi nosaltres treballem independentment i després ens reunim i posem les idees en comú. És a dir, la reunió de brainstorming la fem quan cadascú per la seva banda ja s'ha pogut fer seva la idea que vol transmetre l'entitat o l'empresa per la qual estem creant. En el cas de La Mostra, va ser el procés de brainstorming el que ens va portar a la idea del fitxatge.

Considereu que és a les mans del disseny el fet d'apropar La Mostra tant a nivell local com a àmbit internacional?

I: I tant. La campanya de comunicació ha d’apropar la fira de teatre. Sens dubte, la campanya ha de sentir-se responsable de tot aquest procés. En aquest sentit, quan treballàvem amb el disseny de l’acte teníem clar que volíem que aficionats al món del teatre, siguin anoiencs o no, com artistes i programadors d’arreu es sentissin identificats.

De fet, aquest any la part gràfica també pensa en els programadors...

C: Exacte. De fet, potser és el primer any que els programadors són també un públic objectiu des del punt de vista de la campanya gràfica.

I: I és que, la idea gràfica juga amb el fet que el ‘fitxatge’ és i serà un element clau per a l’èxit de La Mostra, com també ho són els espectacles!

I què volen dir, doncs, aquests ‘fitxatges’?

I: La nostra intenció és ensenyar i fer un recull dels artistes de La Mostra. Per això, ens vam decantar per fer, d'una manera original, una mostra del què hi haurà a La Mostra. Així, als cartells i a l’anunci de televisió l’espectador veu què hi podrà trobar

C: I l’espectador també pot ser un programador! Amb això volem dir que l’espectador és l’ull que fitxa.

I com es va gravar i fotografiar la campanya?

C: La vam gravar a Barcelona. Les fotografies van anar a càrrec de la fotògrafa Alyonatan.

I: En el moment de pensar la campanya ja vam dissenyar l’espot de televisió, la falca de ràdio i els cartells; i vam procurar enllestir-ho en el moment de gravació a Barcelona.

Què té d'especial per a dos igualadins que els ‘fitxin’ per a la campanya de La Mostra?

C: El cert és que sempre agrada participar en un acte de ressò europeu i que, a més, es fa a Igualada. Ens omple que la gent capti el missatge i que els provoqui un somriure.

I: Ens va fer il•lusió i, com dèiem, vam treballar intentant pensar en un espectador ‘triple’: aficionat, artista i programador. De fet, la idea del fitxatge podia caure en les connotacions negatives que aquesta integra, però vam procurar donar-li el to d’humor, sempre imprescindible.

Heu treballat per Igualada en altres ocasions?

I: Jo tinc un estudi de comunicació que es diu Creative Ghetto, i ens encarreguem de la comunicació d’Original Buff, tant per al mercat nacional com internacional, a més de dissenyar per a clients com Aldo Martins.

C: Jo sóc un socifundador de l'agència Frank&Enstein, que més tard es va convertir en Contrapunto Barcelona. He treballat per clients com Caixa Catalunya, Pans&Company, TMB, Derbi... Ara també sóc col·laborador de Creative Ghetto.


4 Comentaris

j

jordi

=ada

1 d'abril 2011.09:28h

Respondre

Em sembla perfecte que siguin d’Igualada pero si lleguiu s’han anat a BCN a fer la campanya, per fer una filmació d’interior, gravar una falca de ràdio o dissenyar, no cal anar a BCN crec que... Llegir més aqui es pot fer perfectamen.

A banda m’agrada la idea de campanya però no m’agrada com s’ha resolt amb els personatges.

j

jordi

igu

30 de març 2011.17:26h

Respondre

molt bona feina!! felicitats!! :)

M

Marta

30 de març 2011.15:24h

Respondre

Es important que igualadins treballin per Igualada i per les coses d’Igualada. Amb els porfessionals que tenim no ens cal anar-los a buscar a fora.Moltes felicitats, i endavant

M

Maria

Igualada

30 de març 2011.13:32h

Respondre

És bonissima la campanya! Felicitats!

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.

Usuari registrat

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

Identificar-se amb el correu electrònic