//Plugins sense CDN ?>

Com va sorgir el fet de dissenyar la campanya gràfica de La Mostra?
Carles: La Mostra d'Igualada proposa, cada any, que artistes igualadins es facin càrrec de la creació de la campanya. És una bona iniciativa, ja que també dóna peu que els igualadins que ens dediquem al món de la creació tinguem oportunitat de treballar en una fira de les característiques de La Mostra.
Ignasi: Els encarregats de La Mostra detallen el missatge que consideren que s'ha de donar a través de la campanya i, a partir de les idees que s'han de transmetre, vam començar a treballar. Vam buscar una forma d'explicar el que volíem dir amb creativitat i diferència, amb l'objectiu que sortís una cosa sorprenent.
Quina inspiració seguiu a l'hora de pensar en el disseny gràfic?
I: És un procés complicat d'explicar, ja que la inspiració sorgeix després de pensar molt en allò que volem dir. En general, primer ens reunim i compartim una sessió de brainstorming; fem una pluja d'idees i les esquematitzem. A partir d'aquí, s'obre la possibilitat que neixin idees que, en un principi, no ens havíem pogut imaginar.
C: En principi nosaltres treballem independentment i després ens reunim i posem les idees en comú. És a dir, la reunió de brainstorming la fem quan cadascú per la seva banda ja s'ha pogut fer seva la idea que vol transmetre l'entitat o l'empresa per la qual estem creant. En el cas de La Mostra, va ser el procés de brainstorming el que ens va portar a la idea del fitxatge.
Considereu que és a les mans del disseny el fet d'apropar La Mostra tant a nivell local com a àmbit internacional?
I: I tant. La campanya de comunicació ha d’apropar la fira de teatre. Sens dubte, la campanya ha de sentir-se responsable de tot aquest procés. En aquest sentit, quan treballàvem amb el disseny de l’acte teníem clar que volíem que aficionats al món del teatre, siguin anoiencs o no, com artistes i programadors d’arreu es sentissin identificats.
De fet, aquest any la part gràfica també pensa en els programadors...
C: Exacte. De fet, potser és el primer any que els programadors són també un públic objectiu des del punt de vista de la campanya gràfica.
I: I és que, la idea gràfica juga amb el fet que el ‘fitxatge’ és i serà un element clau per a l’èxit de La Mostra, com també ho són els espectacles!
I què volen dir, doncs, aquests ‘fitxatges’?
I: La nostra intenció és ensenyar i fer un recull dels artistes de La Mostra. Per això, ens vam decantar per fer, d'una manera original, una mostra del què hi haurà a La Mostra. Així, als cartells i a l’anunci de televisió l’espectador veu què hi podrà trobar
C: I l’espectador també pot ser un programador! Amb això volem dir que l’espectador és l’ull que fitxa.
I com es va gravar i fotografiar la campanya?
C: La vam gravar a Barcelona. Les fotografies van anar a càrrec de la fotògrafa Alyonatan.
I: En el moment de pensar la campanya ja vam dissenyar l’espot de televisió, la falca de ràdio i els cartells; i vam procurar enllestir-ho en el moment de gravació a Barcelona.
Què té d'especial per a dos igualadins que els ‘fitxin’ per a la campanya de La Mostra?
C: El cert és que sempre agrada participar en un acte de ressò europeu i que, a més, es fa a Igualada. Ens omple que la gent capti el missatge i que els provoqui un somriure.
I: Ens va fer il•lusió i, com dèiem, vam treballar intentant pensar en un espectador ‘triple’: aficionat, artista i programador. De fet, la idea del fitxatge podia caure en les connotacions negatives que aquesta integra, però vam procurar donar-li el to d’humor, sempre imprescindible.
Heu treballat per Igualada en altres ocasions?
I: Jo tinc un estudi de comunicació que es diu Creative Ghetto, i ens encarreguem de la comunicació d’Original Buff, tant per al mercat nacional com internacional, a més de dissenyar per a clients com Aldo Martins.
C: Jo sóc un socifundador de l'agència Frank&Enstein, que més tard es va convertir en Contrapunto Barcelona. He treballat per clients com Caixa Catalunya, Pans&Company, TMB, Derbi... Ara també sóc col·laborador de Creative Ghetto.
Es important que igualadins treballin per Igualada i per les coses d’Igualada. Amb els porfessionals que tenim no ens cal anar-los a buscar a fora.Moltes felicitats, i endavant
jordi
=ada
1 d'abril 2011.09:28h
Em sembla perfecte que siguin d’Igualada pero si lleguiu s’han anat a BCN a fer la campanya, per fer una filmació d’interior, gravar una falca de ràdio o dissenyar, no cal anar a BCN crec que... Llegir més aqui es pot fer perfectamen.
A banda m’agrada la idea de campanya però no m’agrada com s’ha resolt amb els personatges.