//Plugins sense CDN ?>

Què us ha mogut a impulsar aquesta proposta?
Les negociacions amb Igualada Comerç no han donat fruit a causa de la seva negativa a buscar una solució intermitja. Només acceptaven dues opcions, que el Rec es fes en període de rebaixes o que desaparegués. Per això hem volgut fer aquest pas unilateralment, per acostar-nos a la demanada dels comerciants i per intentar aturar una polèmica que creiem que no porta enlloc.
En què consisteix exactament?
Vam pensar que una solució que beneficiaria a tothom seria eliminar els dies que van des de la celebració del Rec fins a l'inici de les rebaixes, traslladant l'esdeveniment al cap de setmana de just abans. La idea que volem transmetre, encara que no pugui ser així oficialment, és que les rebaixes de Catalunya s'estrenen a Igualada. Les rebaixes no poden començar legalment fins el dilluns, però és un fet que no es pot obviar que els descomptes comencen molt abans... Així que amb la nostra proposta els comerços podran aprofitar la capacitat d'atracció de públic del Rec en benefici propi. Creiem que podem continuar atraient els mitjans i publicitar que a Igualada hi ha quelcom especial, una història que comença abans que enlloc, i els comerços igualadins, pujant-se al carro, se'n poden beneficiar . Celebrant el Rec just abans del període de rebaixes donem l'oportunitat a les botigues de donar un recorregut més llarg al producte. Hauran arribat al final de temporada i tots sabem que les compres en aquestes dates són escasses.... Nosaltres podem ajudar a que això no sigui així.
Que passaria si traslladessiu el Rec en època de rebaixes?
Que competiríem pels compradors d'Igualada i de la comarca enlloc de beneficiar-nos conjuntament dels compradors que arribin de tot Catalunya. Està demostrat que les rebaixes són una bona època pels comerços Igualadins, però fins ara han estat competint sols en aquesta època. Què passaria si de cop tinguessin 30 marques competint amb ells amb productes rebaixats i envoltats d'un ambient i una proposta lúdica i cultural que ells no ofereixen?
Igualada Comerç s'ha mostrat partidari de 'lluitar en igualtat de condicions'...
Considerem que col·locant el Rec.0 en plenes rebaixes actuaríem com a competència directa, i creiem que el Rec podria restar compradors als comerços de la ciutat. Fent-ho uns dies abans de l'inici de les rebaixes, creiem que la tirada del Rec pot aportar-los nous clients i els comerços en poden sortir beneficiats. Nosaltres ho volem provar, però si no surt, tenim clar que no té cap sentit continuar fent el Rec.0. El deixarem de fer, i punt i final.
Si no surt bé la prova, només existeix l'opció de desaparèixer? No es podria tornar enrere?
Sí que es podria recular i tornar al plantejament inicial del Rec.0, però no sé si ens interessa, no sé si ho volem... Tenim altres projectes que ens fan molta il·lusió i si veiem que aquí el panorama ha de ser aquest, el de l'enfrontament, no ens interessa continuar.
Igualada Comerç coneix la proposta?
La proposta no la fem a Igualada Comerç, la fem a la ciutat, la fem a Igualada. Tenint en compte que les negociacions van ser estèrils, perquè Igualada Comerç es va tancar en banda i va dir 'o en època de rebaixes o que el Rec desaparegui', la única opció que ens quedava era actuar així, fent la nostra proposta.
Que és el que espereu fet aquest moviment de fitxa?
Fins ara l'únic que havia parlat era Igualada Comerç, i nosaltres no ho hem fet fins ara. Amb aquesta proposta el que esperem és que la ciutat es posicioni, que els sectors econòmics i socials (el gremi d'hostaleria, els empresaris...) opinin. Volem que es mullin i diguin si consideren l'esdeveniment com a positiu pel conjunt de la ciutat. Del seu posicionament en depèn la nostra continuïtat.
No volem que continuï la batalla entre nosaltres i Igualada Comerç. Només cal que igualada digui: 'No, no! això no ens interessa!' i nosaltres marxarem. Si Igualada creu que no és bona l'oferta que fem, que el Rec s'ha de fer en plenes rebaixes, nosaltres estem disposats a desaparèixer, i ja està.
I llavors?
Creiem que tenim capacitat per crear nous projectes fora d'Igualada, de fet ja n'estem creant, i
creiem que abans haurem fet tots els passos que havíem de fer per arribar a una bona entesa amb el comerç. Des de la segona edició ja vam començar a parlar amb Igualada Comerç. En el plànol de la segona i la tercera edició, s'incorporava el centre d'Igualada amb els comerços, es va fer coincidir amb la Botiga al carrer... Des del primer moment ens hagués agradat arribar a un acord, però no hem pogut aconseguir mai el pacte. Això hagués volgut dir haver començat a negociar amb un posicionament obert per les dues parts sense intentar fer imposicions, amb l'objectiu d'arribar a un punt entremig, i això mai ha estat possible.
Què us ha mogut a fer el pas?
No volem que Igualada faci el ridícul com l'ha fet. No volem que faci aquest paperot, fins i tot avisant a terceres persones de fora d'Igualada que han vingut a encendre el foc. No ho volem. Aquest era un projecte iniciat des de la il·lusió i si no ho podem fer així, amb il·lusió, més val que no ho fem.
Com valora la resposta dels comerços davant del projecte de l'Off Rec?
Va ser una proposta que la vam fer per ajudar, per acostar el Rec al centre de la ciutat i la vam fer assumint nosaltres el cost, ningú que s'hi apuntés hi perdia res per fer-ho. Amb aquesta proposta estem potenciant un moviment que a primer cop d'ull pot semblar que ens va en contra: estem fent que els clients del Rec.0 marxin cap al centre d'Igualada. Però tot i que creiem que es tracta d'una proposta 'generosa', la resposta d'Igualada comerç ha estat fer-hi boicot.
Tot i així s'hi han apuntat més de 100 botigues...
Sí i sense comptar bars i restaurants. Els que s'han sumat a la iniciativa han entès el que podia significar formar part de l'Off Rec. No és només formar part d'un tríptic, vol dir que si el plànol del Rec.0 diu que hi ha alguna cosa bona per veure al centre de la ciutat, estem segurs que els clients hi aniran, L'organització del Rec actua com a recomanador i estem segurs que tenim aquesta credibilitat.
També vol dir donar-se a conèixer fora de l'Anoia a través dels mitjans...
Sí. El Rec.0 cada any ofereix i promociona una novetat i aquest any la novetat és el centre d'Igualada. Els mitjans ens preguntaran com sempre: 'I aquest any què?' i els direm 'el centre'. Estem llançant el missatge de: 'els que vinguin al Rec que vagin al centre d'igualada'. Estem pagant un plànol on surt el comerç en qüestió, direm que el comerç del centre és la novetat d'aquest any, i direm que val la pena anar-hi. A més estem disposats a desviar el nostre flux de visitants, per beneficiar al comerç del cesntre i això ho fem a canvi de res. Per això no entenem el boicot que han fet algunes botigues i Igualada comerç a la iniciativa.
Si finalment això no funciona, es portaria el projecte de les Pop up Stores a una altra ciutat?
Crec que hem construït un knowhow, una manera de fer, que pot ser positiva per moltes ciutats. Hi ha molts ajuntaments que es posen en contacte amb nosaltres perquè tenen zones degradades, com el cas de Lleida, on estem impulsant un projecte. En el moment actual on l'administració no té pressupost per tirar endavant projectes de recuperació d'espais, està molt ben valorat que sigui la iniciativa privada que ho faci sense cap cost, a través de les marques.
Aquests dies tothom opina sobre el Rec.0. Què hi dieu?
El Rec.0 afortunadament és un projecte que la ciutat s'ha fet seu i tothom es creu amb el dret d'opinar, però cal no oblidar que hi ha una empresa privada al darrera que ho impulsa. Tothom pot dir: 'feu-ho per rebaixes', etc... però pagant qui? Volem ser un projecte subvencionat i deficitari? Les marques no vindran si no hi guanyen diners. El projecte té uns beneficis sobre la ciutat i té un interès més enllà de l'esfera privada, però ha de ser sostenible per poder ser una realitat.
A Lleida heu guanyat un concurs públic per a la recuperació d'un dels barris més degradats de la ciutat...
Estem contents perquè només el fet d'anunciar-ho ja ha aconseguit que comenci el moviment al barri: gent que reobre locals, etc... S'està començant a generar una espiral positiva, i això per nosaltres és gratificant. A més, a diferència del projecte d'Igualada, en aquest s'hi involucren persones, ja que no és un barri 'buit de gent' com el Rec. Es tracta d'integrar un barri marcat per la prostitució, les drogues i la immigració il·legal i que s'ha quedat com un gueto, a la resta de la ciutat. Tenim un Ajuntament que recolza aquest projecte, i també la gent del barri... i això ens dóna molta gasolina, ens motiva molt.
Si decidiu no continuar amb el Rec.0, no estareu restant impuls a la recuperació del barri?
La recuperació del barri quedarà en mans de qui ho agafi. El més fàcil és dir: 'no ens agrada com ho feu'. I nosaltres diem: 'D'acord! feu-ho vosaltres! A més hi ha altres col·lectius, els Amics del Rec, la Bastida... I nosaltres podem seguir col·laborant-hi a nivell personal. Tenim clar que si la resposta de la ciutat és: 'Ai! el RecStores! quina nosa!', doncs ho tenim clar: pleguem! Les coses comencen i acaben i de fet, el nostre projecte era per acabar quan hi hagués una forta demanda de locals al Rec.
Sigui com sigui, nosaltres vam apostar i apostem pel Rec d'una manera molt forta. Tenim els nostres estudis professionals, més enllà del propi RecStores , i juntament amb els adobers hem estat els que hem cregut en el barri. Si el Rec.0 desapareix caldrà buscar noves fórmules per defensar el barri. No n'hi haurà prou amb fer-hi un mercat medieval per salvar-lo.
S'ha notat aquesta reactivació de l'activitat al barri des de l'inici del projecte fins ara?
S'ha notat. Els propietaris que ens lloguen els locals ens demanen el doble del que ens demanaven al principi, el nivell ja ha pujat... S'han llogat locals, projectes com el del Somiatruites potser haguessin trigat més a néixer... I no oblidem que gràcies a aquest moviment es va aconseguir aturat el POUM que eliminava el barri tal i com és, l'Ajuntament ha impulsat ara la rehabilitació de l'adoberia Bella. Hem aconseguit força coses però encara no hem aconseguit tot el que volíem, que és que la gent baixi.
I els que us han acusat d'enriquir-vos?
La gent creu que les llargues cues i les caixes facturant que veu són nostres...(riu). Aquest és un projecte de molt difícil retorn per nosaltres, ja que el muntatge suposa molts costos extres respecte a les botigues tradicionals. Així com els comerços estables demanen una llicència d'activitat, nosaltres en demanem més de 30, dues vegades l'any, i a cada Rec ho tornem a demanar de nou. Cada cop fem una instal·lació elèctrica nova, cada vegada ens l'han de firmar... Fem 30 vegades per 2 durant l'any el que una botiga tradicional fa només un cop a la seva vida. I no només això sinó que apostem per fer concerts, activitats culturals... Quina botiga tradicional fa això? El cost és alt en relació al retorn que tenim. Però és el nostre projecte, nosaltres ja l'enteníem així des de l'inici. Evidentment que no volem enganxar-nos els dits, però d'aquí a enriquir-nos....
A algú li pot semblar senzilla la organització tenint en compte l'estètica 'descuidada' que presenta el Rec.0...
És una estètica volgudament 'descuidada'. Volem que la gent visqui la realitat del Rec, i estèticament no toquem els elements que podrien restar aquesta realitat, però per darrera hi ha tots els permisos, un munt de feina feta. El Rec.0 no és l'Illa Diagonal, ni un centre comercial de cartró pedra, això és el barri del Rec, i ens ho pensem dues vegades abans de pintar una paret de blanc, encara que estigui bruta. Hem de tenir tots els permisos, tot ha d'estar en ordre i en relació a l'estètica és la nostra aposta, i creiem que també una de les gràcies del Rec.0.
Què en penseu de l'informe que va fer Igualada Comerç?
Hem rigut molt en relació a aquest informe. En concret amb el tema del bar. Vam fer una proposta a la noia que ho portava per a que el personal anés vestit seguint l'estètica de les treballadores de la Segona Guerra Mundial, amb granotes de treball grosses, vestides com els homes, i també van disfressar el local amb l'estètica d'una fàbrica, penjant tubs, etc... i la gent va quedar parada del realisme. Llàstima que no vam fer una foto al local abans de la transformació, ja que tenia una aparença més neta (riu). És el nostre món, i hi ha gent que no l'entén! Hi ha qui veu un cable penjant i pensa que hi passa electricitat, pots veure un fluorescent penjat, però no és el que porta la llum... Tenim un acord amb l'Ajuntament a través del qual hem de fer una instal·lació nova a tots els locals en cada edició. Posem uns quadres elèctrics com els que es posen a les fires, i un responsable ho ha de firmar cada vegada.
De la gent que visita el Rec.0 només el 20% són de la comarca i en principi només és aquest 20% el públic potencial que pot disputar-se amb Igualada Comerç...
Estan dient que el Rec buida els diners de les famílies, i fins i tot s'ha arribat a dir que afecta a la venda de neveres... No és creïble pensar que quan arriba el Rec tots els igualadins es gasten tots els diners i després es passen 6 mesos que no poden comprar res.
Quan sentim coses com aquesta, l'únic que se'ns acut és dir que la solució definitiva seria prohibir als igualadins baixar al Rec. Així, problema acabat!
Denoto cansament en les seves paraules...
Sí perquè ens hem estat enfrontant per no arribar enlloc, a causa d'aquesta impossibilitat d'arribar a acords. Igualada Comerç és una associació i els socis a través de les reunions donen un mandat a la direcció, aquest mandat no era el d'arribar a un pacte sinó que plantejava només dues possibilitats: o que el Rec desaparegués o que passés a època de rebaixes. I amb aquest posicionament tancat i intransigent no hi havia possibilitat de negociació. El que sí que van fer va ser demanar a l'Ajuntament que vetllés per tal que arribéssim a un acord. Però l'Ajuntament no ens pot obligar a res, i tampoc prohibir res si tots els permisos estan en regla, sinó seria prevaricació.
El Rec s'ha volgut utilitzar com a arma política?
El projecte del Rec va començar que hi havia un grup polític a l'Ajuntament, després va canviat a un altre, i també ha canviat qui manava a la Generalitat, i nosaltres seguim amb el projecte. Què és el que té el projecte que ha continuat malgrat això? Tenim poder o és que oferim alguna cosa que la ciutadania percep com a valuós?
Hem vist moltes discussions i molts posicionaments dels grups polítics, d'ara i d'abans. Només hem de fer servir la memòria per saber si s'ha volgut utilitzar el tema políticament o no. Més enllà dels polítics, ens preocupa molt més que la gent es vagi insultant amb la nostra excusa. No ens agrada i és això el que ens cansa.
Som una empresa i som professionals, però precisament perquè tenim un pressupost molt ajustat, moltes coses les hem de fer amb les nostres pròpies mans, ens arremanguem molt, es tracta d'un projecte que ens exigeix molt, que ens demana renovar-nos constantment i si a sobre d'això has de reservar una energia extra per tot aquest enfrontament i has de suportar la creu que ens han volgut penjar de ser culpables de la mort del comerç d'Igualada... Esgota molt, i no volem aguantar-ho.
Us creieu culpables?
Amb tota aquesta polèmica arribes a pensar si hem actuat sempre correctament, però creiem que no som culpables. Sabem que a tot Espanya ha caigut el comerç el 40% a causa de la crisi, que la venda per internet serà imparable. També sabem que només el comerç capaç de divertir els seus visitants és el que perdura a les ciutats. El comprador ha de confondre la compra amb la diversió, ja que això no ho pot oferir internet. I això és el que hem proposat per Igualada. És bo que hi hagi qui vingui al Rec i no compri, això vol dir que estem fent les coses bé. I si això els botigues no ho tenen clar, jo crec que tenen un problema. Cal ser creatiu, oferir algun extra que no es pugui trobar enlloc més per poder continuar venent.
Estic segur que a casa nostra seguirem el camí d'altres països on la compra per internet suposa un percentatge molt alt i davant d'aquesta realitat crec que Igualada té una oportunitat, una oportunitat de posicionar-se com a capital comercial, del comerç imaginatiu, innovador, que no només vengui sinó que també sàpiga divertir el client.
Encara que es vulgui fe veure el contrari Joan, els botiguers estaríem encantats de participar a l’Offrec o el nom que aquest vulgues prendre, i així s’ha tramés multitud de vegades a... Llegir més l’Ajuntament, sempre que aquest es fes per Rebaixes. Però en aquestes circumstàncies és l’organització del Rec qui no ho accepta.
Llavors seria un acte de la ciutat, de retorn del seu sentit original, on forns, cafeteries i restaurants de tot el centre, no només del propers al barri rebrien un impacte positiu, també els comerciants en aquests cas, podríem ser més competitius, perquè actuaríem amb unes condicions que encara sense ser iguals, serien més similars i competitives. És així de simple!
Però això és competència de l’administració, i és una decisió legal però sobretot de voluntat política, perquè davant d’un tipus d’activitat comercial no regulada, és l’administració qui ha de vetllar per què aquesta s’esdevingui sense deixar a una de les parts en una situació de desavantatge competitiu, és a dir, s’ha de procurar que no s’alteri l’estructura competitiva del mercat...per molt que alguns aquí vulguin fer veure que les coses canvien, ....és clar que ho fan, però això no vol dir que tot s’hi valgui...i ja va essent hora que algú prengui alguna decisió.
Ja entenc que la meva visió no és compartida per tothom, però en fi és la meva!
Núria, vols dir que no us mireu equivocadament vosaltres, els botiguers?
No entenc la dicotomia botiguers o REC. Ho planteges com si només pogués ser ells o vosaltres, les botigues tradicionals o... Llegir més el rec. No seria més fàcil sumar?
Els 70000 visitants que van portar en la última edició, no haurien vingut per vosaltres i en canvi els teníeu molt a prop. Es podrien plantejar estratègies per fer pujar part d’aquesta gent al centre. l’offREC és un proposta, però en podríeu plantejar d’altres. Teniu producte de més qualitat, de plena temporada, i amb totes les talles. Això us diferencia.
Crec que amb una mica de voluntat podríeu anar plegats i tots hi guanyaríem. També vosaltres.
Si Finalment desapareix el REC.0, el petit comerç igualadí està predestinat a depasareixa. La gent de fora d´ Igualada deixarà de venir a Igualada a comprar i s´anirà amb una altre ciutat. La... Llegir més ciutat que finalment organitzi aquest esdevemient. La gent d´Igualada no comprarà a la nostre ciutat i marxarà, els restaurants no tindran gaire feina i deixaren de contactà personal. En difinitiva si REC.0 marxa igualada ja no tindrà cap atractiu comercial. Menys feina als comerços i els restaurants, aixo vol dir mes gent a l´atur. Com mes atur menys consum.
La meva opi: A alguns ja els hi val! Com Beltrán Duguesclín jo ni trec ni poso rei, però ajudo al meu senyor, que es la Igualada de tots.... Llegir més aqualata.wordpress.com/2013/10/15/ja-nhi-ha-prou-de-comedia-i-sha-acabat-el-broquil-la-posicio-de-igualada-comerc-ja-no-es-contra-el-rec-0-sino-contra-la-igualada-de-tots/
A Igualada volem el REC. No ens el deixem perdre. Sius plau Igualada Comerç deixeu-vos estar de tonteries de nens petits i posseu-vos les piles.
No ens deixem perdre el REC, siusplau!!
Vull dir que l’entrevista al Jordi Ribaudi, esta molt be, crec que explica el que vol dir el REC.0, la gent ho pot entendre, que no es negatiu per la nostra ciutat.
I dir-vos que estic molt... Llegir més d’acord amb el comentari 28.
Espero que puguem gaudir molt i molt de temps del REC a la nostra ciutat.
Aneu molt errats.
Aquí els comerciants demanen que el REC faci rebaixes quan toca fer rebaixes, és a dir, en l’època de rebaixes. Si ells no se senten competitius en aquestes circumstàncies... Llegir més és cosa seva.
No val jugar al joc de l’amenaça, no val que continuïn els favoritismes. Els botiguers demanen que uns i altres competeixen en igualtat de condicions, i és impensable que ambdós s’avinguin.
De fet, és l’administració qui hauria i té l’obligació de dictaminar el que és convenient i just, justament perquè per ara, és una activitat no regulada ( per aquest motiu dir que ho tenen tot en regla és simplement una fal·làcia ). Ja sigui aquesta resolució a gust d’Igualada Comerç, ja sigui a gust de Recstores.
El que trobo penós i injust, és que des dels medis , carreguin contra una organització que actua en legítima defensa dels interessos dels seus associats.
Només espero que el seny i el sentit comú tingui prou força per recobrar el prestigi d’un sector, que rep garrotades per tot arreu, mentre s’esforça per continuar pagant nòmines i proveïdors, i que està essent injustament tractat i perseguit, fins i tot amb joc brut, amb una pressió portada a l’extrem, per justificar una activitat, que almenys i pel moment no ha comportat ni la recuperació del barri, ni està essent una font d’ocupació estable, ni està contribuint a la convivència. Tot el contrari del que fa dia a dia el comerç i la restauració.
I per acabar i a tall de reflexió: això ho podrien fer a Barcelona?
Com es valora si Igualada vol o no el REC.0. Només cal escoltar el comerciants? i els altres que som la majoria?
Pedro es estrany que facis els teus escrits en castellà, tu que ets d’ un partit català d’esquerres i gens monàrquic. Sàpigues que jo compro les ulleres a Igualada, i que no soc vicepresident... Llegir més de Igualada comerç.
Pedro,
y cuando un insigne comercio de ropa deportiva, miembro de IGD Comerç, celebra su aniversario con descuentos espectaculares fuera de rebajas y durante unas cuantas semanas, eso es legal? O... Llegir més sólo eres defensor de la legalidad que a ti interesa?
Saludos y prepàrate una tila, que llevas unos días bastante alterado.
Es trist que una part de botiguers vulgui vuere el Rec.O desapareixa.
Ojala hi hages mès iniciatives com aquesta que posen Igualada en el mapa.
Crec que la majoria d´igualadins volen el Rec.0,no... Llegir més poden manar quatre botiguers per que els perjudiqui el seu negoci,hi ha molts sectors perjudicats a Igualada
per l´evolució del temps que ens toca viure
M’encanta el rec.0 encara que no hi vaig a comprar: hi vaig a descobrir el barri i cada any tinc la ocasió de descobrir algun edifici o racó. Em diverteix (i em molesta a l’hora) l’ambient... Llegir més entre intel·lectual, bohemi, piju i cutre que si respira. Admiro als organitzadors, tenen idees brillants, aconsegueixen racons esteticament singulars i promocionen activitats d’interés que van més enllà de vendre un producte. Se’n surten bé!!. Val a dir que em molesta la música xumpa-xumpa passada de decibelis per fer-te comprar i marxar. Em molesta també em facin fer cues i ensenyar què porto a les butxaques per passejar-me per un espai que vaig a descobrir. I finalment, també em molesta que algunes marques condicionin tant l’espai que aquest perd la seva personalitat. Quan alguna marca imposa un estratègia de persuació molt agresiva, desdiu l’esperit de la inciativa. D’Igualda comerç no m’atrau res, ni la possibilitat fàcil de criticar-la.
Pedro?
Me encanta lo de ”clásico del activismo antirec”. Vaya películas te montas,...En fin, se os ve el plumero, cuando os ponéis nerviosos empieza a salir vuestro verdadero carácter. Ese... Llegir més que intentáis que la opinión púbica no perciba. Lo de salvadores de Igualada ya no cuela.
Albert, para ser un empresario que me imagino que no eres del sector, te informas bastante bien, aunque entonces sabrás que la venta de outlet en establecimientos no permanentes no está permitida. O lo sabes y no te interesa decirlo,...o quizás ya sabes que la están intentando cambiar para que de manera excepcional en lugares emblemáticos de ciudades sí que se permita (tipo barrio rec),...que mal huele el asunto,...rápido a cambiar leyes. ¿Dónde está la mano negra?
Mira, la cosa es muy sencilla: los comercios quieren alargar la temporada y para eso quieren el rec en rebajas, de esta manera venden más. El rec no quiere que se haga en rebajas porque entonces ellos venden menos. Hasta ahí todo muy legítimo. Ahora soluciónalo.
Prefiero que haya en la ciudad trabajo de 365 días con todos los comercios funcionando a tope que 8 días de ambición total. Y si se puede compaginar todo pues mejor que mejor.
Pedro, no t’esforcis que cada cop que obres la boca penso que encara et tires mes terra a sobre teva i a sobre dels comerciants d’IC.
Per altre banda, per discutir sobre un tema no cal utilitzar... Llegir més paraules com ”lo que les jode”. Saps una cosa, no se quina es la teva botiga, però amb comerciants com tu que destil-len aquesta espècie de rancúnia crec que no seria capaç ni d’entrar a la botiga per més que m’agrades el que hi ha a l’aparador.
Amb actituds com la teva o la de diverses persones d’IC no anirem al lloc. Ah!! i pensa que trovo lògic que els de Vilafranca o els de Manresa no estiguin massa contents amb el Rec perquè per culpa d’ell la gent ve a comprar a Igualada, si ho fessin a casa seva tu penses que es queixarien?, no home no, això solament ho feu les ments obtuses d’aquí, si es fes a la seva ciutat ells el que farien es mirar d’aprofitar-se de l’esdeveniment per poder fer més vendes.
Però tranquils, que amb aquesta proposta que os han fet suposo que hi estareu d’acord i per tant haurem acabat amb el problema, i no siguis tonto i mentrestant apuntat a l’Off Rec que no et costarà ni cinc i a lo millor incrementaràs les vendes, tot es provar-ho, com diuen alguns, el no ja el tens. Espavila i mou-te sinó et quedaràs estancat i sol, i no facis cas del que diuen alguns, que d’olleres i electrodomèstics al Rec no se’n venen.
Pedro, és bastant curiosa la teva aparició furibunda en aquest fòrum que coincideix amb la desaparició d’un altre clàssic de l’activisme anti Rec .0 com era CesK. Segur que et dius Pedro?... Llegir més Se’t veu el llautó, amic. Sigues honest i posa nom, cognom i botiga a la qual representes!
Coi, Pedro, què és el que no entens?
Tret de l’agencia catalana de consum:
”S’entén per rebaixa una reducció en els preus que els béns o serveis hagin tingut amb anterioritat. Aquesta... Llegir més reducció en els preus en cap cas no implicarà una reducció de la qualitat dels béns o serveis. ” -> Caram, trobar-me productes amb tares a les rebaixes és oferir qualitat dels béns?
Per altre banda, les rebaixes apareixen sempre al final de la temporada en qüestió, les d’hivern de gener a març i les d’estiu de juliol a agost, durant aquest temps de rebaixes el que busca el client és el producte de temporada rebaixat de preu, no busca el producte de fa dues o tres temporades, però allí hi és.
La botiga al carrer ha d’oferir el producte que per llei li mana, per la venta de saldos ja hi ha una altra llei al respecte, i si volen vendre saldos que ho facin fora de temporada de rebaixes tal com la llei diu.
Pregunta a l’ACC:
”El comerç pot vendre articles antiquats o deteriorats com a “rebaixats”?
No es poden vendre com a rebaixats els productes deteriorats, els de baixa qualitat o els adquirits expressament per a aquesta finalitat.
Cal diferenciar el que són rebaixes d’altres vendes especials com ara saldos –articles antiquats o deteriorats– i liquidacions per tancament o canvi d’activitat comercial de l’establiment.
El béns o serveis rebaixats han de tenir les mateixes garanties que abans de les rebaixes.
En tot cas, a l’establiment, els productes rebaixats han d’estar diferenciats de la resta. ”
Per tant, el REC si com sempre tots els comerciants han dit que s’hi venen saldos, pot realitzar-se fora les dates de rebaixes, és un esdeveniment on les marques donen la possibilitat de comprar saldos. Així de simple.
El PopUp stores és bàsicament un punt on les marques es treuen de sobre saldos, poden o no ser de la temporada actual o de temporades anteriors, però la llei els hi permet realitzar aquests tipus de vendes en les dates que s’han realitzat fins ara.
Per altre banda, si com tu dius, la nit de Shopping, realitzada a principis de Juny (primavera-estiu) es venen productes de temporada amb ofertes. Jo d’això en dic rebaixes i l’ACC també, amb el que s’està incomplint la llei. Però es compleix perquè justament és en aquesta nit on pots comprar un jersei de ves a saber quina temporada d’hivern a un preu molt més econòmic, però clar, és un saldo, per tant s’està complint la llei. Que potser en números no facturen el mateix? Doncs no, però l’objectiu és el mateix, el model és idèntic, però amb xifres diferents.
La demagògia de moment la deixo per Igualada Comerç i les animalades, per sort recopilades en tots els mitjans de comunicació, emeses des de fa una bona temporada.
No tenien tantes ofertes, doncs que marxin home! Que s’han cregut colla de nens mimats! Amanaces, de que moreno!
Sense conéixer el tema en profunditat, crec que s’ha de mirar una mica més lluny, ens perdem en detalls. Crec que l’idea subjacent en el projecte REC.0 és mostrar-nos que amb creativitat i... Llegir més trencant esquemes coneguts es pot revitalitzar qualsevol espai urbà i generar una activitat econòmica atractiva per molta gent.
És indubtable l’èxit del projecte...per això només cal donar-se un tomb! Siguem intel.ligents i aprofitem aquest nou camí que se’ns mostra.
Joan, no hubo ninguna denuncia. Simplemente se puso en cuestión la normativa y me parece muy correcto cuando en todas las tiendas de Igualada cada cierto tiempo pasan inspectores.
Hubo una... Llegir més iniciativa (mucho antes que IC actuara) que salió de manera espontánea entre varios comerciantes para aplazar las fechas del rec. Se recogieron a través de una página web unas 400 firmas y 400 firmas más de manera física hasta que se paró, porque parecía que en el pleno de junio en el ayuntamiento había quedado claro que pasaba a hacerse en rebajas.
Te lo vuelvo a repetir para que tú hagas memoria: MUCHO ANTES QUE IC ACTUARA.
Albert, haces demagogia,...no puedes comparar la nit de shopping que en el mejor de los casos una tienda puede facturar 3.000 eur con el rec, que Desigual factura en 4 días unos 400.000 eur (esto es vox populi). Es obvio que no es comparable. Las tiendas hacen promoción de sus productos de temporada ese día (cosa que la ley permite). Por otro lado, lo que dices de que las tiendas sacan productos de otras temporadas en botigues al carrer,...no lo entiendo. En el rec se hace lo mismo, se sacan productos de otras temporadas. Ah,...ya lo entiendo,...queda mucho más chulo que se venda en una pop up con la marca directamente que en una mesa en la calle. Ahí te doy la razón,...pobres comerciantes,...que cutres.
Pedro, Pedro, Pedro, quina mala memoria que tens. Que mala memoria tienes. Sort que per aquí algú et refresca la memoria en referencia a les demandes inicials que es feien i que heu anat canviant... Llegir més arrel de les critiques MASSIVES cap a la vostra entitat. Pedro, Pedro, Pedro... que les coses queden per escrit... que no és com abans que ”donde dije digo, digo Diego”. Aiaiai...
SI US PLAU NO DEIXEU QUE AQUESTA GENT (UBIC COMERÇ) ES SURTI AMB LA SEVA. NO PARARAN FINS ACONSEGUIR CARREGAR-SE EL REC. ESCOLTEU ALS IGUALADINS, SOM MOLTS MÉS I NOSALTRES RECOLZEM AL REC I EL... Llegir més VOLEM. ENDAVANT, ÀNIMS, NO US RENDIU, NO VOLEM QUE UNS QUANTS DECIDEIXIN PER TOTA UNA MAJORIA COM SOM ELS CIUTADANS D’AQUEST POBLE.
FORÇA REC!!!
Sembla mentida que Igualada Comerç hagi estat incapaç de treure profit d’un esdeveniment tan exitós com el Rec.0.
Aixó diu molt sobre la poca, o nul·la, capacitat dels seus representants.... Llegir més
Igualada no havia tingut cap iniciativa comercial d’aquesta envergadura, en tota la seva história, fins que va arribar Rec.0.
Rec.0 ha donat a coneixer Igualada arreu de Catalunya i ha fet que molta gent ja espera les properes edicions per venir a Igualada a comprar.
Aquesta capacitat d’atracció de compradors tan gran té un valor incalculable, molt més en aquests temps de crisi, i que Igualada Comerç opti per fer-lo desapareixer abans d’estudiar vies de col·laboració mutua, NO TÉ EXPLICACIÓ i, vist des de fora, es d’una INCOMPETÈNCIA TOTAL.
Senyors d’Igualada Comerç, vostés saben que la majoria dels igualadins volen el Rec.0 i per aixó no poden girar l’esquena als que han de ser els seus clients, i si ho fan es que vostés son uns irresponsables.
Endavant Rec.0 !
Salut.
Molt bones,
Sr. Pedro, falta d’empatia amb el comerciant? Li explico el que em passa a Igualada amb cert comerciant, sortim de rebaixes amb la meva parella pels carrers d’Igualada, ens costa... Llegir més trobar alguna cosa, però alguna compra fem, les segones rebaixes em fan mal a la vista, observo grans cartells però hem de cercar en un petit raconet la segona rebaixa, i finalment apareix el gran dia, la botiga al carrer, i allí se’m cauen els c... a terra, quan apareixen peces de temporades passades, aquelles que havien quedat en el fons de la botiga, tares que el comerciant no ha tingut bolets de reclamar a la marca, i unes ganes de vendre impressionants...
Dic cert perquè per sort n’hi ha que no son així, per sort, i son gent que obren bastant els ulls i escolten, a uns i altres, i fan el que creuen, no el que els hi mig obliguen, perquè per sort, allí on m’han tractat be hi he tornat i per aquelles coses son comerços que no formen part de l’Igualada Comerç, i altres que si en formen però no hi combreguen.
A Igualada hi haurà 650 comerços, però no tots formen part d’Igualada Comerç ni molt menys, i d’aquests, ja pot descomptar els concessionaris de cotxes, les asseguradores, les botigues d’electrodomèstics, les farmàcies, les botigues de joguines, bicicletes, llibreries, mobles, informàtica, perruqueria, estètica, ufff, va paro que la llista és llarga. O també els hi afecta el REC? O influeix si la dona s’ha comprat al REC tot de roba per 300€ el que jo em compri un cotxe? o un combi, o una televisió, o un PC, o em talli els cabells, doncs la resposta és NO, no influeix, potser m’agafarà un cobriment però si tinc la necessitat ho compraré.
I ara una última reflexió, ens queixem del REC, però a Igualada ha sorgit una iniciativa molt bona, la nit de Shopping, amb descomptes i ofertes als comerços, es realitza a principis de Juny, un mes abans de les rebaixes, o sigui, descomptes i ofertes fora de rebaixes, per tant segueix el mateix patró del REC. I qui ho organitza???? Algú s’ha queixat? No, a tots ens va molt be obtindre descomptes fora de l’època de rebaixes.
Queda dit.
Amigo Pedro, que poca memoria tienes.
http://www.ara.cat/economia/Rec-dIgualada-Hi-electric-dincendis_0_939506306.html
Las denuncias de las que ya no te acuerdas, eran para cambiar las fechas,... Llegir més verdad? O eran para cerrarlo de manera definitiva?
Al ver el infructuoso intento, pasasteis a simplemente no quererlo, y al ver el poco apoyo, tanto interno como externo, estais diciendo lo de las fechas, pero esto es de hace poco, des de antes de vacaciones.
Pero la pregunta es: Estais de acuerdo con el cambio de fechas? Supongo que ahora dareis apoyo al evento, no? O vais a encontrar otros problemas.... Esperemos, ahora veremos si realmente tienes razón o no.
Esperemos.
Que es pensen Igualada Comerç que aquesta gent que ve venen per las botigas d’Igualada,? ...dons no !!!!!!!! el que tindrien que fer aprofitarse d’aquest projencte de moltituts i no tanta... Llegir més queixe. Igualada Comerç sou gent jove i tindri-eu que fer anar mes l’imaginacio i no plorar tant, jo nomes vec un atac de banllas i gelocia. Que un grup d’emprenedors de casa nostre en fet mes que vosaltres amb un munt d’anys.
És una mica frustrant i vergonyós tot això! Jo sóc una enamorada del BARRI del REC, i m’encanta poder entrar a les adoberies, és un patrimoni de la ciutat, que els dies del REC molta gent... Llegir més descobreix (inclús molts igualadins), són obres efímeres, jo personalment espero cada REC per saber que han trobat nou, com decoraran les fàbriques etc... No només és un fet econòmic! És remarcar d’una manera el PATRIMONI DE LA CIUTAT, el qual tots ens hauríem de sentir orgullosos del que tenim. I el REC.0 va néixer per fer viure el REC, fer viure una part d’Igualada, els de la UBIC que han fet per Igualada? Els de la UBIC o com ara es diuen Igualada comerç que deixin de destruir les coses, i de ser tant intransigents, la veritat és indignant la posició que estan agafant, són ells qui només miren les seves butxaques, la resta no importen... ni bars, ni fleques, ni electricistes, ni fusters, ni empreses de seguretat, ni la gent que hi treballa aquells dies i poden tenir un ingrés ja que estan al paro, ni els artistes que aquells dies poden lluir-se en algun espai,...ells són els més importants d’Igualada? va home va, que s’ho facin mirar una mica! IGUALADA NO ÉS NOMES LA UBIC! Jo compro el REC però també compro a Igualada, se que el REC vindrà d’aquí 3 setmanes, però ahir mateix em vaig comprar unes botes i el cap de setmana vaig anar a l’avinguda Balmes a comprar roba. La veritat és que poder ara abans d’entrar a una botiga miraré si tenen l’etiqueta de UBIC! Jo he viscut temps fora d’Igualada, vaig marxar ja amb la idea que la gent d’Igualada és envejosa (veig que això no ha canviat), fa cosa de tres anys vaig tornar a la ciutat, podria dir que em sento més igualadina ara que quan vaig marxar, però quan veig aquestes actituds em fa vergonya! Els de Igualada comerç surten molt poc d’Igualada, per això no entenen la frase que et diuen quan parles amb algú de fora...Igualada?? on és Igualada?? Deixeu que Igualada creixi sisplau, deixeu que gent que té iniciatives les dugui a terme, deixeu que la gent sàpiga on és Igualada perquè després puguin tornar, deixeu que visquem el REC com a un patrimoni de la Ciutat, deixeu de ser tant envejosos sisplau! No és bo per vosaltres ni per la gent que ens agradaria sentir-nos orgullosa de la nostre ciutat! SI AL REC i SI AL BARRI DEL REC i AL CREIXEMENT D’IGUALADA!
Ajuntameeeeent, ajuntameeeent encara sou aquí?
A Igualada es poden avançar les rebaixes una setmana????? A sí??? I això per què????
Què son ells més guapus que ningú o què????
Ja ho sap... Llegir més l’ Ajuntament que la resta de ciutats se li tiraran a la jugular???? L’Ajuntament permetrà rebaixes encobertes???? Això ho podrien fer a Barcelona????
Mentiras y más mentiras. IC siempre ha dicho que el rec para rebajas (desde el principio). Rec dijo que no podían aplazarlo porque las marcas no querían. MENTIRA!!! No lo aplazan porque saben que... Llegir més van a vender menos y menos venta es menos comisión para ellos.
Eso es lo que les jode, y nada más, se han acostumbrado a trabajar tres meses al año y claro, pasar a trabajar más horas les produce úlcera y pataleta de niños consentidos.
Albert, para ser empresario, te falta empatía con el comerciante. Qué raro!!!
Al rec no los quieren en ningún lado. No engañéis. Asociaciones de otras poblaciones empiezan a estar hartas porque también les afecta. Pregunten en Vilafranca o Manresa!!!
Qué pesados con lo dejar pasar el tren. Por último, 100 comercios apuntados a base de más mentiras. Hay que decir que en Igualada hay 650 comercios.
Aquets d’Igualada Comerç sempre igual.
Com ells no tenen res, i altres fan, doncs no els hi agrada.
No els hi agrada que muntin les botigues al REC, pq a ells no els venen a veure.
La culpa es... Llegir més d’ells per no ser atractius. Jo sóc de fora, i a Igualada sempre s’ha vingut al mateix, comprar a Punto Blanco. Per una vegada, que Igualada es coneix per alguna cosa més que no sigui Punto Blanco, s’enfaden.
Si el que volen es que Igualada només sigui coneguda per Punto Blanco ( que en definitiva també està al REC) doncs molt bé, seguire’m com tota la vida, pero si volen ser un punt vermell al mapa, més val que obrin la ment.
També m’agradaria saber quants dels afiliats a Igualada Comerç estan d’acord amb aquesta politica que tenen els seus dirigents, per que es segur que si fos per la seva banda no tindrien cap problema ambg tot aixó
En primer lloc felicitats per l’entrevista.
En segon lloc, entenc perfectament l’empresa RECSTORES, SL..
Recstores no son ni molt menys les germanetes de la caritat, son una empresa, ni... Llegir més associació ni res, empresa privada, que cerca uns patrocinis privats, cerca uns beneficis i un èxit, si es trenca un d’aquests pilars l’empresa no te raó de ser, un cas molt típic d’elements públics, on s’organitzen esdeveniments sense èxit, o sense beneficis, o sense patrocinis, només esperant cobrir costs mitjançant subvencions públiques.
És ben normal si la idea fracassa o be si es continua creant un clima enrarit, que l’empresa cerqui nous projectes i ubicacions per seguir sent una empresa d’èxit.
Jo com a empresari no m’instal·laré en una zona on tot i l’èxit tingui constantment conflictes.
Igualada ja de per si és una zona conflictiva a nivell empresarial, sempre hi ha hagut problemes quan s’ha intentat emprendre un nou projecte. No tenim un centre amb diverses sales de cinema, en vam organitzar una de ben grossa a l’instal·lar-se el McDonals, no tenim l’outlet, no tenim un circuït de cotxes de radio control perquè fan soroll (l’ambient que pastura per les diverses discoteques del polígon deixen als empresaris del polígon una imatge desagradable cada dilluns al matí, i d’això no se’n parla pas), el REC fins fa uns anys era un veritable barri mort, etc etc etc......
I així sempre, jo no dic que s’hagi de permetre tot a les empreses, però si compleixen els requisits de l’administració jo no hi veig pas problemes a que organitzin aquests tipus d’events, tot al contrari.
Per cert, més de 100 botigues s’han adherit a la proposta de l’OffRec, jo d’Igualada Comerç m’ho faria mirar....
Igualada, qué es Igualada? Els botiguers que es queisen? els ciutadans que volen el Rec?... Quina pena Igualada Comerç.
Igualada es reconeguda per ésser una ciutat del Tèxtil i gràcies al REC.0, la nostra ciutat està en el mapa. Actualment per desgracia nostre a la ciutat s´estant tancant comerços. Si finalment,... Llegir més l´empresa REC Stores, decideix marxà d´ Igualada i muntà aquestes jornades (només son 6 dias en tot l´any), en un altre ciutat, que per cert llocs no els i faltarà ja que moltes ciutats estarien disposades a fer-ho degut al gran reso que comporta i els grans beneficis que els deixaria per al ciutat, Igualada ja no seria una plaça comercial atractiva i ja no vindrien al llarg de l´ any gent de fora d´ Igualada a compra a la nostre ciutat. Es aixo el que el comerç igualadí ?
Des del meu punt de vista i sense ser ni comerciant ni d’Igualada Comerç, les declaracions d’aquest article em sonen a pataleta de nen mimat quan no li donen el què vol.
Les coses no funcionen... Llegir més amb sutils amenaces com ”si no hay Casera nos vamos!”, (hi ha altres begudes molt bones però se les ha de VOLER buscar i VOLER tastar, és clar).
Patètic, Igualada mai canviarà. Els comerciants igualadins estan vivint com fa 20 anys enrera però amb els calaixos buits, però és igual, ells només saben queixar-se, no saben evolucionar. No... Llegir més fan ni deixen fer. I ara que hi ha un grup de gent que hi posa empenta i ganes de fer sentir Igualada més viva i que porti milers de persones d’arreu a passejar, comprar, esmorzar, dinar i possiblement sopar, han de sortir els de sempre i com sempre a boicotejar aquest projecte viu i alegre. Mai Igualada comerç serà capaç d’organitzar un event com el REC, per això REC ENVADANT, NO DEFALLIU I SIUSPLAU NO MARXEU PEL BE DE LA CIUTAT.
Vaja germanetes de la caritat!
Sino feu el que vull marxo! I sino hem deixeu fer trampa també!
Rec.0 es la empenta, la emprenedoria, la il•lusió, el saber fer,...
Igualada Comerç ( la seva direcció), que NO la major part dels comerciants d´igualada, son la negació, l’aïllament, ..el... Llegir més que ha tingut igualada durant molts anys que ens ha fet perdre MASSES TRENS.
Igualada Comerç, com a molts dels polítics que ens envolten ( Castells, Teos, Solés,..), que posen per davant de tot el SEU SOU i el SEU EGO. Utilitzen la paraula i la festa per a seguir gaudint d´un sou que paguem entre totes i tots.
Menys mal que hi ha molts Igualadins i Anoiencs que son REC´S.0. Endavant, NO afluixeu, NO MARXEU.
Estic segura que la majoria d’igualdins/nes, volem el Rec.0, tan els qui tenim estiblements comercials, bars, restaurants, etc., com la molta, molta gent, que sabem valorar el treball, la il.lusió... Llegir més i l’empenta que heu posat en aquest projecte, que crec que ens enriqueix com a ciutat,
Perquè, en aquest poble, senpre ens tirem terra al damunt, quan surten iniciaives creatives, noves i bones que ens donen a conèixer al món.
L’UBIC, qui és la Ubic, per anar en contra d’aquest projecte?.
No defalliu, Igualada necessita projectes com aquest i d’altres, per tirar endavant i per remuntar d’aquesta punyetera crisi.
Francesc Esplugas
Igualada
18 d'octubre 2013.19:01h
Nuria, Te’ns rao en moltes de les coses que argumentes. Ara, deixan a part REC.0, Igualada Comerç el problema el te dintre de ella mateixa, i te nom i cognom, comenceu per aquí i les iniciatives... Llegir més que molts de vosaltres teniu, començaran a posar-se en marxa. És millor posar-se un vegada vermell que cent grog. Bona tarda.