TORNAR
PUBLICITAT

Joan Domènech: “FirAnoia aporta un gran nombre de visitants a la ciutat”

President de Fira d’Igualada

economia
Dimecres, 25 maig 2016. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

Si parlem de les fires amb més anomenada d’Igualada, ens ve al cap de seguida, FirAnoia, que enguany arriba a la seva 63a edició. En aquest sentit, i amb les novetats incorporades els darrers anys, la més destacable de les quals és el canvi de dates del setembre als mesos de maig-juny, parlem amb el president de Fira d’Igualada, Joan Domènech, sobre l’edició d’aquest any, els reptes i objectius a assolir, a més de la resposta del públic en les darreres edicions. 

MARIA SAYAVERA

 

Tercera edició de FirAnoia que se celebra durant la primavera en lloc de setembre; quina valoració feu del canvi? 

Ens donàvem tres anys per a poder veure si anava bé, si agradava i el canvi funcionava. És cert que el primer any va ploure, un segon que la calor va ser pitjor que la pluja del primer any... però enguany veiem que l’espai que teníem destinat per als expositors s’ha omplert, amb la qual cosa entenem aquesta resposta positiva com un bon indicador que agraden les dates. Pensem que, més enllà de la resta d’activitats que oferim, la base de la fira són els expositors del Passeig, són ells el que marquen si les sensacions són bones o no... així, si haguéssim vist que en aquests tres anys la resposta no era bona i la gent no participava, no haguéssim seguit aquesta línia. Evidentment, hi ha un tipus de producte que al setembre funcionava més bé, de la mateixa manera que aquesta època en beneficia un altre...

La intenció doncs, és mantenir la fira en aquesta època... 

Sí, fer-la en dates prèvies a l’estiu... finals de maig, principis de juny. Ara estem acabant de posicionar-nos, de buscar el nostre espai. L’any passat, per exemple, potser vam anar massa tard i podia restar públic que marxa de cap de setmana perquè la canalla ja havia acabat l’escola... A més, també hem de ser conscients que durant aquests dos mesos, maig i juny, hi ha un gran nombre d’activitats, no només a Igualada, sinó a la comarca i als voltants, com fires a Vilafranca, Manresa... hem de buscar on encabir-nos, per tal de no fer mal a cap organitzador, ni que ens facin mal a nosaltres. 

De l’edició d’enguany, quines novetats destacaríeu? 

D’entrada, el que busquem és que la gent trobi experiències diferents quan passegi per tot el recinte de la fira, a banda dels dos punts tradicionals com són el passeig Verdaguer amb els expositors i Cal Font en què hi haurà els cotxes. Volem oferir coses noves, anar canviant cada any. Si a l’edició passada vam muntar un cinema al carrer, enguany instal·lem un mini-golf a la plaça de l’Ajuntament; així, durant el dissabte i el diumenge, conjuntament amb l’Anoia Golf Club, organitzem un mini-golf perquè tots els públics descobreixin què és en un circuit de nou forats. Al mateix temps, també hi haurà una xarxa especial perquè es pugui practicar amb pals de veritat aquest esport. 

Una altra activitat a destacar és el Campionat de futbolí a la plaça del Pilar; a més, quan no hi hagi competició del Campionat, el públic en general també hi podrà jugar. En aquest cas, la partida sí que s’haurà de pagar, però tota la recaptació anirà destinada a una ONG, sent una activitat solidària. 

També s’ha de mencionar l’espai de la Rambla Sant Isidre, amb el TastAnoia, enguany ampliat, amb 25 parades de restauració i productes de la comarca, més una parada amb vins i cerveses de la comarca. També hi haurà un espai en què s’oferiran tallers, tant de tast de cava, com d’elaboració de “Plum cakes” explicat en anglès i destinat als nens, o maridatges de vins i formatges. En aquest sentit, la part final del carrer Òdena acollirà una fira de formatges. Un altre aspecte important a dir és l’ampliació de l’horari del mateix TastAnoia, pel que fa al divendres i el dissabte de fira, sent l’hora de tancament a les dotze, a més de l’obertura el divendres a la tarda, ja que l’any passat ho vam fer en dissabte. Arrancarem, a més, el TastAnoia amb una conferència del periodista Marcel Gorgori. 

Cal dir que dissabte també hi haurà oferta esportiva amb una cursa de BTT a l’estació Vella, oberta a tothom qui hi vulgui participar. Finalment, i en l’espai del passeig, a continuació dels estants, enguany hi haurà entitats, artesania i diumenge, els antiquaris, ocupant així el passeig Verdaguer de punta a punta. 

A quin públic busqueu atraure amb FirAnoia? 

Un públic de totes les edats... és més, es mira que hi hagi activitats, combinades amb els expositors, per a totes les edats. 

Així, com hi ha un mini-golf per a la canalla, hi ha el TastAnoia que és per a un públic adult. D’altra banda, també mirem d’oferir experiències per a tots els gustos... els esportistes també tenen el seu espai, per exemple. 

En aquest sentit, podem dir que la fira s’ha obert a més perfils de visitants?

Està clar que avui en dia la gent necessita una oferta molt variada. Potser només ocupant el passeig amb els expositors, no tindríem la quantitat de visitants que tenim ara. I per una raó molt senzilla, perquè qui vol anar a veure un expositor concret, va allà amb un interès i prou, però ara, també s’hi apunta aquell que diu, no tinc la necessitat de veure, visitar, un expositor, però com que hi ha més oferta, pensa, anem a veure què hi ha. Com que l’oferta és àmplia, tenim també un públic que no només es limita a una zona, sinó que ho visita tot. 

Com a organització, Fira d’Igualada, quin objectiu es marca a l’hora d’organitzar aquest esdeveniment?

Tenim dos objectius com a fira multisectorial; objectius que es basen en el retorn, és a dir, d’una banda, el retorn amb els expositors, amb visites, possibles comandes i contactes, i d’altra banda el retorn amb la ciutat, en què llavors lliguem totes aquestes activitats extres al voltant de la fira. És, per aquest motiu, que intenem portar activitats diferenciades per a un públic divers. 

Parlant del retorn a la ciutat, quin paper juga FirAnoia en el marc d’esdeveniments a Igualada?

Penso que FirAnoia aporta un gran nombre de visitants de fora d’Igualada, a la ciutat. Això, traduït en xifres, vol dir que un 69% de públic igualadí, un 25% de gent de la comarca i un 12% de visitants de fora de l’Anoia. En aquesta cas, més enllà de la visita a la ciutat, també cal destacar el retorn econòmic a comerços i restauració. I aquest visitant de fora, el que volem, és que en un altre moment, encara que no hi hagi cap esdeveniment, pugui tornar a visitar la ciutat. 

Pel que fa a la promoció dels actes, guanya pes el 2.0... 

És cert que la nova junta hem activat molt més tot el món on-line i xarxes socials. Seguim fent promoció en paper i a través de la premsa convencional, però hem donat molt pes a les xarxes socials. Estem actius al Facebook, al Twitter, a la web... amb concursos lligats amb la fira a través de les xarxes... i creiem que és cap a on hem d’anar. Busquem també, un retorn del públic i la seva opinió. Cada any elaborem una enquesta entre els expositors, però a través dels mitjans digitals, hem guanyat un nou canal de comunicació perquè el públic es pugui expressar. 

La col·laboració entre altres entitats de la ciutat, tambés és clau a la fira...

Les entitats de la ciutat han d’anar totes a una i s’han d’ajudar entre elles... una cosa que ja està passant ara, en molts casos. Així, a FirAnoia ens estem acabant de posicionar i buscar les sinèrgies amb la resta, buscant una relació estreta entre entitats; per exemple, tenim converses amb Igualada Comerç per a organitzar activitats de cara, ja, a l’any que ve, però no només entitats, sinó relació també amb empreses. 


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.

Usuari registrat

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

Identificar-se amb el correu electrònic