TORNAR
PUBLICITAT

Marc Mundó, conseller delegat de Vera: "Volem ser l’operador de referència en el territori català, en l’àmbit de la proximitat"

Empresa
Dijous, 16 febrer 2023. 17:16. Toni Cortès Minguet.

La Catalunya Central compta amb un nou operador de telecomunicacions, Vera, fruit de la fusió entre tres empreses d’aquestes comarques centrals: l’osonenca Goufone –que el 2021 va adquirir Soomfibra, del Bages– i l’anoienca Iguana. Les empreses han decidit unir forces “per abastir el màxim de territori”, oferint connexions amb la fibra òptica pròpia, telefonia mòbil i fixa i també serveis d'energia (comercialitzadora i instal·lació de plaques solars per autoconsum) a tot Catalunya, basant-se, principalment, en la proximitat i l’atenció al cient com a valors diferencials. Parlem amb el conseller delegat de Vera, Marc Mundó.

Marc Mundó (Gurb, 1986), va estudiar Enginyeria Tècnica Electrònica Industrial i Telecomunicacions de Sistemes a la Universitat de Vic, així com Enginyeria Electrònica. També és Màster en Enginyeria Electrònica Universitat Politècnica de Catalunya. Ha sigut professor i estudiant de Doctorat de la Universitat de Vic. Va ser finalista a “Osonenc de l’any” el 2019, premi organitzat pel diari comarcal El 9 Nou.

Per què decideixen unir-se aquestes empreses catalanes? D’on venien i què tenien en comú?

Les tres empreses veníem d’uns començaments molt similars. Érem –i som– empreses que desplegàvem fibra òptica pel territori amb l'objectiu de cobrir zones rurals i més necessitades. I això és el que anàvem fent des del principi. També ens assemblàvem molt en l'àmbit de l'atenció i el servei de proximitat, que ens diferenciava de la resta. El sector de les telecomunicacions, en aquests últims anys, està rebent una forta concentració, amb operadors que estan fent grups grans. Això, en l'àmbit comercial, ens estava afectant. El fet de ser empreses locals, que fèiem coses molt similars i per poder competir en aquest mercat, amb els grans operadors, va fer que decidíssim ajuntar-nos.

Quin és el punt de partida, en xifres, de Vera?

Ara som, aproximadament, uns 180 treballadors. Donem servei a unes 50.000 famílies i estem presents a 15 comarques catalanes, majoritàriament comarques centrals i comarques gironines. Tenim, com deia, uns 50.000 clients, però la nostra xarxa pròpia arriba a més de 350.000 unitats immobiliàries possibles, això inclou empreses, locals comercials, habitatges, etc. Tenim la seu central a Gurb, però mantenim seus a Igualada i a Mataró, així com les diverses botigues i centres de treball, que tenim la intenció de mantenir.

Els clients de l’Anoia notaran canvis?

Els clients d’Igualada i l’Anoia, com els de les altres comarques, no han de notar cap diferència en el que hem ofert fins ara a escala de proximitat i d’atenció al client.

M’ha explicat d’on ve Vera, però cap on vol anar? Quins són els principals objectius de la nova empresa?

Volem ser forts en aquest mercat. La nostra intenció és arribar a tot l'àmbit territorial de Catalunya, continuant amb el desplegament d'infraestructura pròpia. Volem oferir solucions de connexió més enllà de la fibra i la telefonia mòbil, amb propostes integrals de connectivitat o altres serveis, amb la proximitat com a valor principal, arreu del país. Volem ser l’operador de referència en el territori català, en l’àmbit de la proximitat. Ara estem, com comentava, sobre les 350.000 unitats immobiliàries possibles de servei i l'objectiu del pla de negoci, de cara al 2027, és arribar a més de dos milions d’unitats immobiliàries on podem prestar servei. Això ha d’anar alineat amb el nombre de clients i facturació. Volem passar d’aquests 50.000 clients que tenim ara a uns 250.000 el 2027. Això representaria uns 140 milions d’euros i vam tancar el passat any amb una facturació d’uns 30 milions d’euros.

Enmig d’aquesta “forta concentració” d’operadors, quins són els trets diferencials de Vera?

Nosaltres sempre ens hem diferenciat en termes de proximitat. Per una banda, tenim infraestructura pròpia i això fa que puguem contribuir a la digitalització del territori, sobretot arribant a zones rurals on els grans operadors no volen anar. Aquest és un punt diferencial que tenim. Un altre punt molt fort és l'atenció en el servei que prestem als nostres clients. Parlem, per exemple, de l’atenció a les trucades telefòniques, perquè tenim el nostre call center. Som l'únic operador que tenim el nostre propi call centre amb el qual atenem les consultes dels nostres clients. Mantenim tots aquests valors de proximitat i tot aquest nivell d’atenció al client amb l’objectiu, com comentàvem, de portar-ho a la resta del territori català. I esperem que a mesura que passi el temps i la gent ens conegui, puguin valorar aquesta diferència que podem oferir respecte als grans operadors. Esperem que molta gent ho valori i pugui estar amb nosaltres.

El fet de ser una empresa cent per cent catalana és un valor afegit?

Que la propietat sigui cent per cent catalana ens permet mantenir aquests valors i aquesta manera fer diferent de la dels altres operadors.

A part de serveis de connexió de telefonia, oferiu altres serveis?

Oferim també el servei de telefonia fixa, telefonia mòbil o televisió digital, que oferim com a paquet complet dins aquest servei de telecomunicacions. I, en paral·lel, un dels serveis que hem llençat en els últims temps és el servei de comercialització d’energia verda d’autoconsum. Els clients poden contractar la col·locació de plaques solars i Vera compra també els possibles excedents d’energia. Això permet ajudar a reduir la factura i contribuir en el territori generant energia verda. En aquest cas, ajudem tant a particulars com a empreses, amb la instal·lació de plaques solars que puguin tenir a casa i amb la gestió d'aquesta energia.


1 Comentaris

D

David Campos Garrido

Igualadí a Manresa

17 de febrer 2023.17:29h

Respondre

”Som l’únic operador que tenim el nostre propi call centre amb el qual atenem les consultes dels nostres clients.”
No és del tot cert, hi ha altres operadores que també atenen els clients... Llegir més directament: per exemple, Fibracat i Som Connexió (cooperativa sense afany de lucre).

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.

Usuari registrat

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

Identificar-se amb el correu electrònic