TORNAR

Miguel Ángel Aceitón: "Masquefa és una població que té oportunitats de rebre empreses"

Parlem amb Miguel Ángel Aceitón, gerent d’Acemar materials de construcció

Empresa
Dijous, 8 setembre 2016. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull

El sector de la construcció ha estat un dels més afectats per la crisi econòmica que va esclatar el 2008. Però, des de fa un parell d'anys, sembla que hi ha un moviment modest al mercat de la construcció, s'observa un interès en fer promocions noves, en finalitzar les que es van quedar a mig fer, i en seguir amb el camp de les reformes. Parlem amb Miguel Ángel Aceitón, gerent d’Acemar materials de construcció, ubicada al polígon de La Pedrosa de Masquefa.

Miguel Ángel Aceitón, gerent d’Acemar materials de construcció, ha viscut en la seva pròpia pell aquesta difícil situació del sector. Va veure com les vendes es reduïen entre un 70 i un 75% respecte el 2007, i "sincerament no hi ha cap màster enlloc que et prepari per viure una situació així". En opinió seva, han sobreviscut a la crisi gràcies a l’esforç de tot l’equip. “És molt dur haver de dir que les coses van malament, però s'ha de fer entendre la situació als treballadors perquè en el fons tots volem que el vaixell arribi a bon port”. Aceitón afegeix que encara és més complicat i difícil “haver de motivar a la gent i demanar que facin un sobreesforç  quan no hi ha resultats positius". Això, però, ja és passat i avui l'empresa està davant d’un nou escenari.

Segons el gerent d’Acemar, la part bona de la crisi és que ha sanejat el sector i en aquest sentit “és necessari establir unes noves bases i posar en valor de nou el sector de la construcció i la reforma, tant tocats i desprestigiats". Tot i això, afegeix, "encara avui en dia ni l’administració ni els polítics parlen en positiu del nostre sector".

Miguel Ángel Aceitón, en la seva incorporació com a membre de la Junta de la UEA, ha iniciat el projecte Anoia Reforma't amb l'objectiu de donar impuls a instal·ladors i empreses que es dediquen a la reforma de la llar. "A través del grup de treball, volem crear una marca potent que ajudi al sector a oferir els seus serveis, generant confiança al client final". Al mateix temps, el projecte vol aconseguir, amb l’ajut de les noves tecnologies,  generar contactes i oportunitats de negoci per a les empreses del sector.

Com a empresa especialitzada en la comercialització de material per a la construcció d’obra nova i per a reformes de la llar, Acemar forma part dels grups Gamma, Cifec i Kuchentime. Això permet oferir un gran ventall de producte i de servei en tot tipus d’acabats d’obra i jardí, material de ferreteria i mobles de cuina i bany. Treballa amb clients de la zona de Masquefa i poblacions veïnes, empreses que es troben a un radi aproximat de 20km, i de manera puntual a Barcelona. Segons ell “no és operatiu pel sector de la construcció treballar amb clients llunyans per un tema purament logístic”.

El seu valor diferencial respecte les grans superfícies que es dediquen a la venda de bricolatge i material de construcció, és el servei personalitzat, el tracte proper, i la qualitat del servei que ofereix. “Hem d’apostar per la proximitat amb el client i desmarcar-nos de voler competir amb aquestes grans empreses per que sabem que és una lluita perduda, ja que competim amb diferents armes”. Per Miguel Ángel Aceitón la confiança amb el client és clau i això només s’aconsegueix amb el tracte proper i el seguiment del treball en el dia a dia.

Per la seva proximitat amb el Baix Llobregat, l’Anoia-Sud gaudeix d’una ubicació geogràfica privilegiada. Es tracta d’un valor molt important per les empreses, com queda palès amb les recents implantacions de grans empreses a la zona, com Aldi, i pròximament l'empresa de transports Carreras. Per Aceitón però, “això no ens ha de fer conformistes, sinó que ha de ser un repte i una oportunitat per millorar i satisfer les necessitats empresarials de Masquefa i pobles veïns, tant per a nous negocis com per als que ja portem anys”.

A l’Anoia-Sud "tenim un problema important en quant a comunicacions i això suposa un greu inconvenient que condiciona moltíssim qualsevol negoci. És evident que cal millorar les comunicacions, per així poder aprofitar al 100% la nostra situació estratègica.” En aquest aspecte, considera que "cal millorar en tots dos sentits: les comunicacions cap al Baix Llobregat amb la connexió de Masquefa amb el quart cinturó, i sobretot les comunicacions cap a Igualada, la capital de la comarca que, avui en dia, queda molt distant de l’Anoia-Sud".

Precisament, aquest és un dels motius pels quals va decidir entrar a formar part de la Junta de la UEA, "per donar visibilitat a l'Anoia Sud, ajudar-la en el tema de les comunicacions, i donar a conèixer les oportunitats que ofereixen municipis com Masquefa". Per fer créixer econòmicament l’Anoia “cal que tots anem de la mà: administració, entitats privades com la UEA i altres entitats”.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.

Usuari registrat

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

Identificar-se amb el correu electrònic