//Plugins sense CDN ?>
El Mercat de la Masuca ofereix aquests dies un dels serveis de necessitats bàsiques, com ho és l'alimentació, amb producte de qualitat, fresc i de proximitat. La Montse Esquius, presidenta de l'Associació de Botiguers del Mercat de la Masuca ha explicat a AnoiaDiari com totes les parades que no s'han vist afectades pel confinament, s'han organitzat per crear un servei de comanda per encàrrec que pugui ser recollida al mateix mercat o bé, entregada a domicili. L'adaptació del comerç tradicional dels paradistes ho resumeix Esquius d'aquesta manera: “És un sistema totalment nou per a nosaltres, que estàvem acostumats a la venda directa de la parada. La resposta de la gent ha estat d'agraïment i nosaltres estem també agraïts que la proposta funcioni”. La resposta del Mercat de la Masuca a la crisi provocada pel Covid-19 ha estat d'unitat, treball en equip i compartir un doble objectiu comú, el d'evitar que cap paradista abaixi la persiana i ajudar amb el distanciament social que hem de practicar la ciutadania.
Han notat una caiguda del nombre de persones que venen al Mercat de la Masuca?
Actualment ve un 20% o 30% de la gent que habitualment passeja i compra. L'activitat ha baixat moltíssim durant aquestes tres setmanes i mitja. Venen un moment i marxen.
I els hi ha faltat abastiment durant algun dia?
No, com que l'alimentació és una necessitat bàsica hem tingut l'arribada habitual de producte fresc i de proximitat.
La resposta que han creat ajuda a mantenir el distanciament social.
Hem respost amb la comanda per encàrrec perquè es puguin adquirir tots els productes necessaris estant el mínim de temps possible a les botigues. Estem en període de confinament. La proposta permet que els clients recullin la comanda al mateix mercat o si es vol, la portem a casa.
A quants paradistes creu que aquesta iniciativa ha permès mantenir la persiana apujada?
Ens manté oberts a tots, excepte aquells paradistes que viuen fora de la zona de confinament de la conca.
I a quines zones ofereixen el servei?
Als 4 municipis aïllats, Òdena, Santa Margarida de Montbui, Vilanova del Camí i Igualada.
Quins horaris treballen aquests dies?
El mercat fa un horari reduït de les 8 del matí a la 1 del migdia, on fem l'atenció al públic habitual. Les persones que han fet la comanda per encàrrec i han decidit passar-la a recollir poden passar a partir de les 10 del matí i si s'ha volgut rebre-la a domicili comencem el repartiment a les 12 del migdia i fins que acabem les comandes.
Es poden fer les comandes durant tot el dia o només en horari d'obertura?
No, durant tot el dia. Les comandes que recollim cada dia fins a les 8 del vespre es serveixen l'endemà.
De quina forma s'han organitzat per rebre-les?
Es poden fer comandes a través del formulari de contacte de la web del Mercat de la Masuca. També recollim comandes via Whatsapp o trucant al telèfon 626 313 694.
I quin tipus de comanda reben?
De tot tipus! Hi ha comandes que demanen d'una parada i altres que volen productes de diferents establiments del mercat. Després també hi ha qui compra per a ell o hi ha famílies que s'organitzen i els fills fan la comanda per ells i els pares o al revés.
Ha variat la demanda d'uns o altres productes?
Sí, però més que el tipus de producte, on es nota que la demanda no es correspon a grans àpats, sinó a la cuina del dia a dia, hi ha la baixada de comandes dels restauradors. Les parades que serveixen a clients que són restaurants estan notant més la situació.
Els hi va costar organitzar-se per oferir aquest nou servei?
No, ens vam posar tots d'acord molt ràpid. Una persona s'encarrega de la coordinació de la compra dels productes que ens ha assenyalat cada client i es prepara l'encàrrec. Un cop a la setmana ens reunim per valorar com podem millorar-ho. També és una situació nova per a nosaltres i ens està aportant una experiència que no teníem.
Es pot pagar amb targeta quan entreguen la comanda a casa?
Sí, portem el datàfon per si es dóna el cas. De fet, al formulari de la web ja s'assenyala si es vol pagar en efectiu o amb targeta. També es pot fer via transferència o si es prefereix, amb el sistema de pagament Bizum.
Des de la seva posició de petit comerç tradicional i venda al detall li veu futur a aquest nou servei?
Sí, confio que després d'aquesta situació, l'opció s'instal·li com una altra manera de comprar al mercat. Ara bé, sóc xarcutera i la nostra activitat és la de preparar carns i productes alimentaris, no la de gestionar un servei d'entrega a domicili. Ara mateix ho estem fent com un recurs a la situació actual, com a servei necessari. Si finalment esdevé una nova forma d'apropar-se al mercat ens ho haurà de gestionar algú perquè nosaltres som paradistes que estem fent les entregues amb els vehicles isotèrmics dels què disposem.
Enhorabona per la iniciativa!
Serà bo continuar-la després, ja que és un valor afegit del nostre mercat.
Sobretot tenint en compte la gent gran.
Ànims i endavant!!
Felicitats per la iniciativa. Necessària i facilitadora per protegir la salut de moltes persones.
Un servei de qualitat amb el producte de primera divisió .
Montserrat
Igualada
5 d'abril 2020.09:11h
Felicitats per aquesta iniciativa que és un encert que convindria mantenir un cop passi el període de confinament. Ho trobava a faltar!