TORNAR

'L’objectiu és millorar el quart lloc obtingut a l’edició anterior'

Jordi Viladoms, pilot del Dakar 2013||

Dijous, 27 desembre 2012. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El dia 5 de gener comença una nova edició del rally Dakar 2013 i el pilot igualadí Jordi Viladoms hi participarà amb el seu nou equip xilè, Tamarugal. Anoiadiari·cat hi ha parlat abans que aquest diumenge 30 marxi un any més cap a sud-amèrica per a disputar una de les proves més dures del panorama motorístic i ho faci amb opcions a podi, després del quart lloc en què va finalitzar l'edició anterior.

La nova moto és de la casa Husqvarna

L'igualadí és optimista de cara als resultats d'enguany

Després de veure que amb el teu anterior equip, Bordone Ferrari, no podies participar al Dakar i amb molt poc temps de marge per a buscar un nou equip, et pensaves que podries ser-hi?

En primer lloc vaig preocupar-me molt perquè jo era conscient que quedava molt poc marge de temps i no tenia cap garantia de poder-hi córrer, perquè a més, les primeres trucades que vaig fer van ser als equips on ja havia estat i em van dir que ja tenien totes les places cobertes. Va ser llavors quan em vaig adonar que si volia participar al Dakar ho hauria de fer tot jo mateix, buscant espònsors, una tasca molt difícil perquè avui en dia ja és complicat trobar patrocinadors i en poc temps encara menys. Però bé, mica en mica van anar fluint les coses i al final ha sortit tot millor del què m’esperava.

Ara tens un bon equip i una bona moto per a participar, però si haguessis vist que havies d’anar amb unes males condicions, hi haguessis anat?

Sí, de totes maneres hi hagués anat. Tenia clar que hi havia d’anar i encara que no optés a tenir un bon resultat hi hagués anat. El Dakar és una prova molt important i encara que participis en d’altres curses sinó vas al Dakar baixes un graó en el món del pilotatge. A més, no anar-hi aquest any suposava que estaria dos anys en tornar-hi a participar i si d’un any per l’altre ja és difícil, llavors encara ho hauria sigut més.

En aquest sentit, has hagut de treballar molt tu sol per a poder-hi participar en bones condicions...

Sí, suposa també un desgast molt gran amb tasques com fer dossiers, perseguir espònsors, a marques... una feina que fins ara molts pilots no estàvem habituats a fer-ho. És doncs un desgast emocional important i pel qual no he pogut entrenar tot el que m’hauria agradat, però tot i això l’esforç fet ha sigut útil i al final és un bon projecte i crec que això em compensarà de cara als resultats que obtingui.

Quina ha estat doncs la preparació prèvia d’enguany?

El què s’ha reduït molt són les hores de moto, l’entrenament físic sí que he procurat mantenir-lo, amb alguns canvis, intentant fer més trekking i córrer per la muntanya, enlloc de tanta bicicleta, amb la què es necessita més temps... Però amb la moto ha estat més difícil perquè vaig trigar a tenir-la i he hagut d’esperar ja que es va anar endarrerint. Fins ara, el novembre era exclusiu per a la moto i aquest any és al desembre quan faig més hores, però potser també em serveix per arribar més concentrar al Dakar.

Com has vist la moto?

Bé, molt bé. L’haver trigat tant també fa que l’agafis amb més ganes, i tot i ser diferent de la què havia tingut fins ara, pel que fa a pesos i pilotatge, m’hi he trobat bé. Aquests dies he estat entrenant i amb el què he intentat concentrar-me més és en el fred, perquè aquí fa una temperatura molt baixa però quan arribi allà en farà una altra, fins a cinquanta graus, i això és potser el què porto més malament, més enllà del jet lag per la diferència horària, el què és més fort són els canvis de temperatura.

Un punt positiu és que l’equip amb què competeixes, Tamarugal, és xilè, per on passa gran part del Dakar...

Sí, és una casualitat estranya, de varies conseqüències, però vam tenir sort. Ens interessava que fos un equip d’allà, de Xile, perquè ells tenen fins al desembre per anar preparant el Dakar, es coneixen molt bé el terreny... i en aquest cas, el més gran era Tamarugal. Vam provar sort i afortunadament en van acceptar, tot i córrer amb una altra marca de moto, Husqvarna, ja que ells van amb Honda, però des del primer moment ens van oferir molta disposició.

De cara al Dakar, quines són les teves expectatives?

L’objectiu és millorar el quart lloc obtingut a l’edició anterior, però millorar-ho ja significa un podi i és molt difícil perquè cada vegada hi ha més equips i es pilota més bé. L’any però m’ha anat molt bé, he fet podis i crec que en aquest cas és un objectiu real però caldrà veure amb aquests canvis, com em respon la moto i com va la cursa en general.

Aquest any els primers trams del Dakar són els més complicats, creus què pot ser bo per a la teva cursa?

Això no se sap mai. Sempre intentés fer una mica d’estratègia, imaginar-te com serà la teva cursa però mai ho pots saber del cert, és molt difícil. El què sí que tinc clar és que totes les etapes són molt difícils, encara que et diguin que aquella és més fàcil o aquella més difícil, jo de fàcils encara no n’he trobat cap. Quan no és la sorra, és la temperatura o qualsevol altra cosa. En el cas dels cotxes potser sí que la sorra afecta més que en les motos, però en el nostre cas és més dur físicament. El què sí que intentés fer és una carrera de menys a més, perquè mica en mica vas coneixent el terreny i pots anar millorant. Tenir un punt de prudència en les primeres etapes és bo.

Com veus la resta de pilots del Dakar?

Hi ha hagut un canvi. Fins ara, en Marc i en Ciril eren els clars favorits a guanyar el Dakar, però ara s’ha anat equiparant i hi ha d’altres pilots que també tenen oportunitats de guanyar, i és bo que mica en mica ens anem apropant a ells, agafant experiència, ja que som un grup de pilots força gran que optem a podi.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.

Usuari registrat

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

Identificar-se amb el correu electrònic