//Plugins sense CDN ?>

Quina valoració fa de les nits al claustre?
De moment prudència i molta il·lusió.
Amb quin objectiu es va impulsar aquesta activitat?
Fa temps que estem treballant per inserir laboralment els nostres alumnes dels diferents ensenyaments de la FP i millorar la seva autoestima i educació emocional.
És per aquest motiu que hem creat la Fundació Taleia per al foment de la Formació Professional que té com a finalitats: Donar suport i potenciar les activitats educatives de les Institucions Educatives de l’Escola Pia de Catalunya, per aquells alumnes que estan cursant ensenyaments post-obligatoris; Crear les estructures necessàries per tal que es complementi l’activitat formativa teòrica que reben aquests alumnes, amb una activitat formativa de tipus eminentment pràctica i fomentar totes aquelles activitats que ajudin als esmentats alumnes d’ensenyaments post-obligatoris a que posin en pràctica els coneixements adquirits en els diferents ensenyaments i especialitats, així com facilitar-los la incorporació al mercat laboral.
Com valoren els alumnes del Programa de Qualificació Professional Inicial de cuina aquesta iniciativa?
Positivament, ells perceben uns incentius a través d’un contracte laboral i se senten valorats. L’alumne a través d’aquests contractes podrà fer front a una part del cost dels ensenyaments.
Hi ha algun altre projecte previst per donar sortida laboral a aquests alumnes?
Aquesta és una activitat pilot, però tenim projectes que poden donar resposta als nostre objectius. Tot és qüestió d’una bona planificació i estratègia.
Els alumnes de PQPI són alumnes que no ha acabat l'ESO i que participen d'aquests mòduls que tenen una finalitat professionalitzadora. Així com amb el mòdul de cuina els alumnes poden participar de les nits del claustre, s'ha pensat alguna manera per donar sortida laboral als alumnes dels altres mòduls: Imatge, administració, equips informàtics?
Seria perfecte. Ara ho estem estudiant amb la modalitat del PQPI d’imatge i estètica, amb la finalitat de donar servei a la població.
De quina manera aquests programes poden beneficiar els alumnes més enllà de la seva formació? Quins beneficis els aporta des d'un punt de vista emocional?
Moltíssims. Realment amb aquests col·lectius el seguiment, l'estar al seu costat i treballar amb ells l’educació emocional fa que molts d’ells descobreixin nous horitzons. La seva autoestima és baixa i pensem que aquest sistema els valora i els ajuda a créixer dins la nostra societat.
L'escola Pia també fa formació ocupacional per a persones a l'atur. Quins cursos es fan i hi ha previstos? Com es vincula la qualificació obtinguda a través d'aquests cursos a una formació superior?
Actualment fem cursos de Formació Ocupacionals finançats pel SOC. Són convocatòries anuals i estan vinculades a certificats de professionalitat que faciliten a qui fa aquests cursos convalidacions per estudis superiors.
Ara que és tant difícil per a tothom trobar feina, i en especial pels joves que no tenen experiència professional, de quina manera es motiva als alumnes?
Per motivar-los els has d’obrir possibilitats, que vegin llum. Ser creatius buscant sistemes de col·laboració amb entitats privades i publiques.
Les formacions professionals es veuen ara més que abans com una possible sortida laboral, ja que posa en contacte de manera més directa als alumnes amb el món laboral?
Sí, però si no ho fem amb seny, crearem un efecte contrari.
Quan un alumne perd les ganes de seguir estudiant, què se li diu?
Que busqui punts d’enfortiment personal, és a dir, allò que el farà sentir millor com a persona. Cada persona pot tenir una línia d’actuació diferent.
Es percep si els nois i noies contemplen com a possibilitat el seu futur laboral fora del nostre país?
Ho han de fer. Com et deia, hem de crear-li il·lusió per enfortir-lo personalment. La visió no ha de ser local, ha d’anar més enllà.