TORNAR

'Volem ser el mirall del comerç de la comarca'

Jordi Magaña i Míriam Salazar, impulsors de www.igualadashowroom.cat:||

Dimecres, 18 setembre 2013. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
El 13 de desembre de 2012 va llançar-se a la xarxa un win win business amb seu a Igualada, www.igualadashowroom.cat , un negoci on tothom hi surt guanyant, una web de compra col·lectiva que posava en contacte els establiments de la comarca i les seves ofertes amb els seus possibles consumidors. Jordi Magaña (dissenyador) i Miriam Salazar (periodista) en van ser els seus impulsors. Eren  consumidors de webs de compra col·lectiva a nivell nacional i van pensar que aquest servei es podia exportar i adaptar a nivell local. Van creure que amb aquesta eina aconseguirien promocionar el comerç de proximitat i que seria una gran oportunitat pels comerços i pels ciutadans. Afirmen que el seu èxit es deu al fet de que amb aquesta pàgina tothom hi surti guanyant.
Tenim 7.000 visites setmanals

Jordi Magaña i Míriam Salazar treballant en la web d'Igualada showroom

Quina valoració feu del servei des de la seva posada en funcionament?

La valoració és més que positiva, la prova està en que vam ser els primers en crear un servei de compra col·lectiva a nivell local i darrera nostre ens han seguit altres territoris. Però sobretot, el millor ha estat l’acollida per part dels comerços i ciutadans. Els comerços perquè molts, sense ser experts en comerç electrònic, volen innovar i ho volen provar i els ciutadans per la seva interactivitat amb nosaltres ja que no només utilitzen Igualada Showroom per conèixer el comerç de la comarca i comprar els seus productes i serveis sinó que també ens fan arribar les seves demandes.

Quin nombre de subscriptors teniu actualment?

Ara mateix tenim 2.800 subscripcions al butlletí d’ofertes però a la setmana es registren entre 50 i 80 persones, és a dir, el creixement és exponencial. I el que és més important, en 9 mesos només hem rebut dues baixes.

Es pot vendre de tot a través d'Igualada Showroom?

Es pot vendre de tot sempre i quan qui ho vengui sigui un comerç o empresa de la comarca.

Quin és el producte més curiós que us han demanat de vendre?

Un pagès es va posar en contacte amb nosaltres perquè volia vendre la seva collita a través nostre, malauradament li vam haver de dir que no perquè era del Bages i només comercialitzem productes i serveis de la comarca.

Quina tipologia de producte és la que té més èxit?

Sens cap dubte, la restauració, els menús dels restaurants, volen! En segon lloc, els serveis d’estètica, així com depilacions làsers o perruqueria.

De quina manera creieu que contribuïu a revitalitzar l'economia del comerç de la ciutat?

Som una opció low cost per a la promoció dels comerços i negocis del territori i per a la butxaca del consumidor. Amb Igualada Showroom els venedors tenen, a més a més d’un nou canal de venda, una gran finestra publicitària amb més de 7.000 persones que volen veure anuncis d’ofertes. Amb molt poca inversió tenen l’oportunitat d’aconseguir que els consumidors, atrets per una oferta, comprin el seu producte o servei i si els agrada han guanyat un client.

Fins on arriba l'àrea d'influència del portal? Us heu plantejat que arribi més enllà?

L’àrea d’influència és la comarca, tenim constància d’usuaris/es d’altres comarques properes però els nostres esforços se centren exclusivament en l’Anoia ja que una de les claus de l’èxit d’Igualada Showroom com a promotors del comercç de proximitat és que els consumidors han de desplaçar-se al comerç amb el cupó a recollir el producte adquirit, així el venedor el té a casa seva i pot establir vincles amb ell. És comerç electrònic però sense perdre el caliu del comerç de proximitat.

A través d'Àrtis es vol donar sortida als artesans i artistes locals. De quina manera?

L’Àrtis és el showroom dels artistes, un espai perquè els artesans pengin la informació i les imatges de les seves creacions i les persones interessades es posen en contacte directament amb ells. Amb aquest nou servei posem en valor el talent dels nostres artistes i els oferim un espai per a promocionar-se sense cap cost.

Clàssifis és un nou espai per als particulars. Per a la compra venda però també per a l'intercanvi? Com funciona exactament? Quina filosofia persegueix la posada en marxa del servei?

El Clàssifis és el showroom dels particulars, un espai perquè tothom pugui penjar a la web els objectes que ja no fa servir, i els pugui vendre, llogar, regalar, intercanviar... Funciona igual que l’Àrtis, és totalmente gratuït, i la persona interessada es posa en contacte amb la persona que ho ofereix i arriben a un acord. Igualada Showroom no intervé per a res en la relació, som només un canal d’informació. És com la secció de classificats de tota la vida però online.

Com funciona Igualada Showroom? Què cal fer per participar-hi?

És molt fàcil, només has d’entrar a www.igualadashowroom.cat i registrar-te. Si t’agrada alguna de les ofertes la pots comprar amb la teva tarjeta de crèdit, al moment rebràs un email amb el teu cupó que hauràs d’imprimir i ja te’n pots anar a l’establiment a bescanviar-lo pel producte o servei que hagis adquirit. Si no et vols perdre cap oferta , des de la mateixa web també pots subscriure’t al butlletí i així cada setmana rebràs un email amb les noves ofertes.

A banda de nous serveis s'han presentat altres novetats a la pàgina. La imatge, les formes de pagament? Què s'ha fet exactament?

Igualada Showroom és disseny i innovació, volem ser el mirall del comerç de la comarca per això ens renovem constantment. A banda de cuidar moltíssim la imatge, amb una capçalera temàtica diferent cada setmana, hem volgut fer un canvi de tota la imatge en general seguint l’estètica que està arribant dels països nòrdics.

A nivell pràctic i de serveis hem ampliat les opcions de pagament, ara es pot fer per transferència bancària, amb VISA o a través de la pasarel·la de pagament PayPal.

Quins reptes de futur us plantegeu pel portal? Què us agradaria aconseguir?

Volem consolidar-nos com a portal de referència per al comerç de la comarca i ampliar la nostra àrea d’influència per tots els municipis, més enllà de la Conca d’Òdena. El nostre objectiu és seguir dinamitzant l'economia de la comarca posant en valor el consum responsable, el reciclatge i el compromís amb el territori, tres valors que resumeixen perfectament l'Igualada Showroom, l'Artis i el Clàssifis.


1 Comentaris

A

Anoienc

20 de setembre 2013.10:26h

Respondre

”Volem ser el mirall del comerç de la comarca”... doncs per començar, canvieu-li el nom i no li poseu ”igualadashowroom”!

Deixa el teu comentari

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.

Usuari registrat

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

Identificar-se amb el correu electrònic