//Plugins sense CDN ?>
La plataforma ha carregat contra la concreció del nou patrocini de l'IHC, que es donava a conèixer aquest dilluns. Consideren que "és una neteja d'imatge" de la companyia Aigua de Rigat.
La notícia de l'acord d'esponsorització que han tancat Aigua de Rigat i l'Igualada Hoquei Club ha tingut les primeres reaccions. El col·lectiu Aigua és Vida, que s'ha posicionat per la municipalització de l'aigua a l'Anoia i en concret a Igualada, afirma que "tots els diners del rebut de l'aigua s'haurien de dedicar al servei que presten" i lamenten que "les empreses del sector dediquen part dels beneficis a fer publicitat del propi grup".
Aigua és Vida apunta que "el club seguirà a l'elit de l'esport sobre patins perquè ha tancat un acord de patrocini amb l'empresa Aigua de Rigat. La situació econòmica del club, que depenia d'un patrocini per mantenir la categoria després de la finalització del contracte amb Calaf Grup, tornarà a l'estabilitat almenys fins a finalitzar la propera temporada 2018/19. Però és la segona vegada que una empresa gestora de serveis públics fa de patrocinadora ja que en el passat Monbus, molt coneguda per la seva mala gestió de la línia d'autobús Igualada-Barcelona, va patrocinar l'equip d'hoquei".
En un comunicat, critiquen l'acord com una "neteja d'imatge, ja que l'empresa presta el servei irregularment sense contracte de concessió a diversos municipis de la comarca, com Igualada. L'aigua és un bé comú i no una mercaderia i per això recorden, des de l'entitat, que legalment tots els diners del rebut de l'aigua s'haurien de dedicar al servei que presten però que les empreses del sector dediquen part dels beneficis a fer publicitat del propi grup". Es reafirmen en que "cal apostar per la gestió pública de l'aigua perquè permetria no només que unes desenes de milers d'euros (quantitat no confirmada encara) es quedessin a Igualada, sinó que s'aconseguiria que els prop 750.000 euros anuals que guanya l'empresa es destinessin a millorar la xarxa, reduir pèrdues i ajudar les famílies amb problemes econòmics".
Els portaveus de la plataforma insisteixen en que "una part dels beneficis d'Aigua de Rigat s'estan dedicant a pagar sous a tres regidors -9.000 euros a l'any anuals per dos regidors i 18.000 euros anuals pel tercer regidor de l'Ajuntament d'Igualada-, a pagar publicitat i, a partir d'ara, a pagar el patrocini de l'hoquei i, tot i així, l'empresa privada aconsegueix aproximadament 500.000 euros de beneficis anuals". Així mateix, recorden que si la gestió fos pública "qualsevol decisió es prendria en Ple Municipal, i no ho farien els directius d'AGBAR que, malgrat comptar amb tres regidors del govern d'Igualada al consell d'administració de Rigat, la majoria són propis de l'empresa".
Be, ara el Hoquei d’Igualada el pagarem tots els igualadins, tan el que els hi agrada com els que no. I no seria d’estranyar un canon per tal efecte.
Joanma
=ada
24 de gener 2018.14:11h
Quan Aigua de Rigat es cansi de patrocinar el esmentat equip, el proper patrocinador podria ser Fomento de Construcciones y Contratas, així també es podria rentar l’imatge.