//Plugins sense CDN ?>
Sota el títol "La cultura ètica en l'esport de base: consolidacó de pràctiques educatives", aquest dimecres el Museu Colet de Barcelona va acollir les II Jorandes SES. El president del CB Igualada, Roger Casellas, va exposar el projecte del club en una conferència sobre clubs distingits fins ara amb el segell de garantia ètica SES juntament amb altres directius i tècnics d'entitats esportives
El secretari general de l’Esport, Ivan Tibau, va inaugurar dimecres, al Museu i Centre d’Estudis de l’Esport Dr. Melcior Colet, de Barcelona, la II Jornada SES “La cultura ètica en l’esport base: consolidació de pràctiques educatives”, organitzada per la Fundació Itinerarium, que va comptar amb ponències i debats al voltant de projectes existents en el foment dels valors a infants i joves a través de l’esport, entès com una “eina potent per a la transformació positiva de la societat”.
Roger Casellas, president del CB Igualada va participar en una ponència sobre el foment de pràctiques educatives a l'esport base. Ho va fer juntament amb una cinquantena de professionals més, directius i tècnics de clubs esportius, representants de Consells Esportius, tècnics de l’esport de municipis, i experts i professionals de l’esport en edat escolar, Julián Marín, coordinador tècnic del Sant Cugat Esport FC i Alex Corres, membre de la comissió d’ètica del CE Vila Olímpica –pioner, clubs distingits fins ara amb el segell de garantia ètica SES.
El secretari general de l’Esport va explicar que a Catalunya ja es duen a terme iniciatives des de diversos àmbits i que el Govern català entén l’esport i l’activitat física com "un espai sense fronteres, vinculat a àmbits com l’educació, la salut, l’economia o el medi ambient", motiu pel qual "creiem que només si adopta un enfocament transversal, l’Administració pública podrà afrontar els canvis que proposem". Més enllà de "l’interès desmesurat per la victòria esportiva", Ivan Tibau va defensar també el paper de la pràctica esportiva com "un instrument d’educació, on els practicants puguin experimentar les emocions que implica la competició i aprendre a conviure-hi, on es pugui garantir una formació en valors per part de tots els formadors i on es posin en valor les perspectives de gènere i de capacitats per poder garantir-ne l’accés universal real".