TORNAR

Els clubs esportius, a la recerca de patrocinadors

Una tasca que cada vegada és més difícil

esports
Divendres, 14 maig 2010. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Gestionar un club esportiu no és fàcil. S’han de coordinar jugadors i entrenadors, organitzar activitats i desplaçaments i tot un seguit d’altres tasques. Una de les més importants, però, és elaborar els pressupostos i, per tant, aconseguir el finançament necessari per tirar la temporada endavant. Ara, quan les competicions són a punt de finalitzar, és moment de fer balanç i de treballar fort per aconseguir els diners necessaris per fer realitat una nova temporada esportiva. anoiadiari hem parlat amb diversos clubs de la comarca perquè ens expliquin com encaren aquesta tasca.

Des de l’Igualada Hoquei Club, el president Manel Buron explica que encara no s’ha pogut aconseguir el patrocinador ‘principal’ per a la temporada que ve, cosa que és absolutament necessària. Buron també afirma que això comporta moltes hores de dedicació i gestions diàries, per la qual cosa fins i tot faria falta una persona que s’hi dediqués exclusivament i que, alhora, s’encarregués de les tanques publicitàries i de buscar solucions creatives que permetin fer publicitat en èpoques difícils. Cal tenir en compte que el pressupost de l’IHC ronda els 600.000 euros.

On sí que l’IHC ha aconseguit suport, de manera puntual, és en el desplaçament que farà aquest cap de setmana a Lisboa per jugar a la final four de la Copa CERS, cosa que des del club es vol agrair.

Diversos patrocinadors

Temporades enrere era més habitual veure empreses que patrocinaven tot un club. Ara, en temps de crisi, la cosa és molt més difícil, i els diners que abans sortien d’un sol lloc s’han de buscar en diverses marques. Les administracions també hi col·laboren, cosa que agraeixen les entitats, però és evident que cal buscar finançament també en el sector privat.

Seguint amb l’hoquei, però en un club de menors dimensions, l’HC Piera compta amb un pressupost aproximat de 30.000 euros. El seu president,Francesc Valdívia, explica que cada vegada és més difícil trobar finançament, ja que les empreses que els col·laboren han de retallar les seves aportacions: ‘Això ens obliga a retallar la despesa’, afirma. No compten amb un patrocinador principal, sinó amb diferents empreses que subvencionen els diversos equips. El president explica que el club celebra aquest juny el 50è aniversari amb una festa l’últim cap de setmana de juny, a la qual convida a totes les persones vinculades al HC Piera (hcpiera@gmail.com).

També compta amb diversos patrocinadors el Club Futbol Igualada, empreses amb les quals confien comptar la temporada vinent, segons explica el tresorer Enric Torres. El pressupost per al primer equip ascendeix a uns 120.000 euros, xifra que s’espera mantenir. En el seu cas, les despeses més importants són les retribucions dels jugadors, com també les federatives.

Els equips base, autònoms

Els clubs diferencien també econòmicament els equips base dels sèniors. Torres explica que el pressupost del base del CFI ronda els 130.000 euros, una suma que s’autofinança a través de les quotes que paguen els pares. ‘Intentem ajustar-ho el màxim possible, retallant despeses’, explica Enric Torres.

A vegades, però, tal com explica Salvador Farrés, president del Club Bàsquet Igualada, hi ha infants que per diversos motius deixen l’equip a mitja temporada: ‘I aquesta diferència l’assumeix el club, perquè no volem que repercuteixi en la resta dels pares’, diu. Farrés explica que esperen tancar sense dèficit el pressupost d’aquest any, i que de cara a l’any vinent es vol reduir la despesa. Recorda que la filosofia del club és nodrir-se al màxim de jugadors de la casa i de la comarca, cosa que en els equips sèniors han aconseguit en un 80%.

Finalment, des del Club Handbol Igualada el president Joan Rabell corrobora la dificultat actual per trobar patrocinadors. En el seu cas compten amb el patrocini del primer equip, però la resta d’entrades provenen principalment de les quotes dels més de cent jugadors.

El bar, una font d’ingressos

La UD Sant Maure compta amb diferents equips federats i una escola de futbol base. Expliquen que s’intenta que les quotes dels infants siguin de les més reduïdes, i que l’única manera de tirar endavant és treballant. Ho afirmen perquè el club gestiona el bar i el local social, situat al mateix camp i que els permet l’entrada d’uns ingressos que els són de gran ajuda econòmica.

Així doncs, trobar finançament i patrocinadors pot arribar a ser una tasca complicada i, en temps de dificultats econòmiques, sovint no recompensada. Per això els clubs ja fa dies que hi treballen, amb l’esperança d’aconseguir un recolzament que és bàsic per a la seva existència.


2 Comentaris

R

Raul

Igualada

14 de maig 2010.18:09h

Respondre

josepm, abans de parlar informa’t una mica. La idea i treball de l’actual junta directiva de l’IHC ja treballa en aquesta direcció.

j

josepm

igd

14 de maig 2010.16:55h

Respondre

Dieu que el IHC fa anar un pressupost de 600.000 €. Si no vaig equivocat, disposa de uns 400 socis. Toca a 1.500 €/soci, no?
Potser és exagerat, fins ara s’ha sostingut amb compromisos... Llegir més polítics però sembla que la crisi ens porta a uns temps diferents. Cal que els projectes siguin sostenibles per ells mateixos, cal que la gent contribueixi al sosteniment de les seves aficions.
Una recomanació dons, més ”pedrera” i arribem fins on podem. Amb un pressupost adequat al nombre de socis que s’assoleix. A la millor us sorpren l’èxit que que podeu assolir.
I prou de justificar la ”necessitat” d’abocar-hi fons públics, per cert, els fons públics són de ”tots” inclòs els no socis.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.