//Plugins sense CDN ?>
A primer cop d’ull, sembla que la comarca de l’Anoia no tingui com un actiu principal el sector del motor; altres indústries, ara ja no tan potents, van dominar durant molts anys l’economia del territori. Però si analitzem la situació, contemplant el nombre de pilots anoiencs que participen internacionalment en curses, el pes en el sector d’entitats tan potents com el Moto Club Igualada (MCI), la tradició de benzina i gas que hi ha al territori, el nombre d’activiats del món del motor que s’organitzen als municipis i, en els darrers anys, l’aposta de les administracions públiques per aquest sector, amb la construcció del Campus Motor Anoia, complement del Parcmotor de Castellolí, podem afirmar que la comarca fa, cada vegada més, olor a benzina.
MARIA SAYAVERA
Negoci i oci conjuntament
Si fins ara es considerava que el pes del motor a la comarca se centrava en les propostes d’oci per als veïns aficionats a aquest sector, basades en curses amateurs o sortides en moto d’aficionats, mica en mica es va veient que aquest món podria ser un actiu per a la recuperació econòmica de la comarca, no sent encara el més potent, però sí el que veu el futur amb un millor perspectiva.
Un dels objectius d’aquesta edició és parlar del motor a l’Anoia i posar-lo en valor; per això, hem prestat una especial atenció a parlar del Complex del Motor Parcmotor Castellolí, com l’aposta de l’administració pública, de la mà de les empreses privades, per a fomentar aquest sector al territori i dotar-lo de pes econòmic. Aquest equipament, amb una línia estratègica que tot just comença a conformar-se, sembla ser el nexe d’unió entre tots els actors del món del motor a la comarca. Però aquest món va més enllà d’aquesta instal·lació, que està començant a agafar pes, i ja fa anys que està present al territori de la mà de grans pilots com Toni Bou, Jordi Viladoms, Àlex Haro, Armand Monleón, que han fet de l’oci de les motos i els cotxes, el seu ofici. A més, també cal tenir en compte una entitat amb gran pes i que ha apadrinat molts d’aquests pilots de nivell internacional, com és el Moto Club Igualada, amb més de 50 anys d’història, i que actualment es troba en un dels seus millors moments com a club, organitzant competicions com el Campionat d’Espanya d’Enduro 2015, la prova millor valorada pels pilots, o altres cites inel·ludibles com el Ral·li Ciutat d’Igualada.
Dos dies i molta afluència
Enguany se celebrarà la 18a edició del Ral·li Ciutat d’Igualada, una prova recuperada pel MCI en els darrers anys, i l’estrella del calendari motorístic anoienc. I per què l’estrella? Doncs molts aficionats coincideixen a dir que el món del motor és molt agraït, visualment parlant; veure cotxes derrapant, motos saltant, 4x4 fent bots... és un tipus d’espectacle que atrau la gent. I el Ral·li igualadí és un d’aquests, amb un paddock i una zona d’assistència espectacular, molt de soroll, un bon nombre de participants que es troben amb trams emocionants i preparats per a fer-ne una prova visualment atractiva per al públic i els pilots.
I una manera d’atraure el públic és a través de l’organització del ral·li d’enguany, recuperant la sortida des la Rambla Sant Isidre, la qual feia tres anys que no hi tenia lloc, des de la primera edició de la seva recuperació actual. Aquesta és una manera d’apropar el ral·li a la ciutat i al públic en general, a més d’afavorir la dinamització del centre d’Igualada.
En aquesta prova hi participen uns 90 cotxes, que són 180 participants, amb pilot i copilot; d’altra banda, cada cotxe arrossega entre tres o quatre mecànics, a més de tota la resta d’acompanyants i públic que es desplaça a la ciutat per a gaudir-ne, ja que la situació de la comarca, a la Catalunya Central, la fa propera a molts territoris i en facilita el desplaçament. D’aquesta manera, podem dir que l’hostaleria i el comerç se’n poden beneficiar, i és un retorn del ral·li cap a la ciutat. Una acció que és igual de ben rebuda pels participants, ja que també els agrada tenir un bon nombre de gent acompanyant-los a la sortida i l’arribada, i a la Rambla això ho poden trobar.
En aquest sentit, des del Moto Club ens expliquen que intenten fer el millor ral·li del calendari, i malgrat que aconseguir-ho té un cost econòmic elevat, és impo tant tenir un reconeixement i que la gent parli de la prova, perquè això també fa que vinguin més participants i més públic, sobretot aquells que no van a totes les curses, sinó que trien les millors per a participar-hi, aconseguint un major nombre d’inscripcions. Cal dir doncs, que el Ral·li Ciutat d’Igualada sempre ha rebut una bona valoració per part de públic i pilots.
Enguany, la 18a edició del Ral·li torna al format de dos dies, el 29 i 30 d’abril, amb les inscripcions i les verificacions administratives i tècniques el primer dia, quan ja quedarà muntat el parc d’assistència i, el segon dia, dissabte a primera hora, sortirà el primer participant des de la Rambla, on també tindrà lloc l’arribada. Una prova doncs, que espera moure un gran nombre de gent, entre públic, pilots, copilots, mecàncis i acompanyants. A més a més, en organització de cursa, l’MCI coordinarà més de 200 voluntaris, situats en els diferents trams de la prova, provinents tant del Moto Club Igualda com d’altres clubs del territori que també hi participaran, ja que hi ha una col·laboració constant entre clubs de la mateixa indole al territori pel que fa als voluntaris de cursa, que controlen els trams i la seva seguretat. En aquest sentit, hi ha un treball en forma de xarxa entre totes les proves organitzades al territori, per part de les associacions de clubs esportius, col·laborant entre ells; tal i com ens explica en Jordi Bòria, membre del Moto Club, “si només participéssim en una cursa l’any, d’un any per l’altre, pots perdre pràctica, en canvi si constantment estas fent curses, et mantens més fresc”.
Una afició creixent
Les activitats com el Ral·li Ciutat d’Igualada, doncs, o d’altres com la Matinal 4x4, a més de l’auge i els èxits aconseguits per pilots anoiencs, ajuden que l’afició pel món del motor a la comarca sigui creixent. Seguir l’evolució de pilots com Haro o Monleón durant el Dakar, llegir notícies sobre els campionats en què Bou ha aco seguit la victòria, o bé sentir noms de nous pilots que s’estan fent un camí en diferents disciplines com Bernat i Marc Seuba en Biketrial, Àngel Bonavida en ral·lis, la Mireia Conde en trial o en Dani Vilà en quads, és cada vegada més comú entre la població anoienca.
Tots aquests factors, doncs, són cabdals perquè la comarca de l’Anoia senti el sector del motor com una part important en la seva economia, a la vegada que en les activitats d’oci o en les diferents modalitats d’esport. Malgrat tot, aquest és encara un sector amb molt de recorregut i que caldrà veure quina incidència té a la c marca, ara que l’adiministració pública, a través del Consell Comarcal de l’Anoia i el Campus Motor situat a Castellolí, han decidit apostar per aquesta línia de treball en matèria de dinamització econòmica, i quina repercussió tindrà entre la població anoienca, tant en la recuperació econòmica, com en l’evolució de les activitats d’oci i la formació d’esportistes del sector de les motos i automobilístic.
Article publicat al monogràfic en paper #ADMOTOR de l'AnoiaDiari
juan
26 de març 2016.13:48h
Cada dia millor, ara del olor de fum, hem diem olor de benzina!!!!