//Plugins sense CDN ?>
Amb l’arribada del mes de setembre i, en conseqüència, de l’inici de curs, també es dona el tret de sortida a la majoria de competicions esportives. A l’Anoia, els clubs de futbol han d’arribar a finals d’aquest mes amb els deures fets, perquè tots ells comencen la lliga.
Tercera Federació

El primer equip femení del Club Futbol Igualada seguirà, un any més a Tercera Federació, la quarta màxima categoria espanyola de futbol femení. L’any passat les igualadines van assolir la setena posició a la lliga amb 43 punts. Enguany, competiran en el grup assignat per als equips catalans, amb rivals com el FC Girona, el tercer equip femení del Barça o el CE Europa B.
L’Igualada començarà la competició el dissabte, 20 de setembre, com a visitant, davant del CD Riudoms, equip al qual, la temporada passada, va vèncer per partida doble amb un 4 a 0 i un 0 a 3. L’última jornada de la lliga regular la disputaran, a finals d’abril, contra el CE Europa B, al Nou Sardenya.
Lliga Elit
La UD San Mauro va assolir, la temporada passada, la permanència a la màxima categoria del futbol català, la Lliga Elit. D’aquesta manera, l’equip montbuienc és l’únic masculí de la comarca que es troba per sobre de Primera Catalana.
La Lliga Elit, formada per tan sols un grup, començarà el cap de setmana del 20 i 21 de setembre i el San Mauro s’enfrontarà a la Unió Atlètica d’Horta fora de casa. L’última jornada de la competició, la trentena, serà el cap de setmana del 16 i 17 de maig, tot i que als de groc els toca descansar, per tant, l’últim partit que disputaran, sempre que no hagin de jugar play-offs, serà la setmana anterior, a casa, contra la Unió Esportiva San Juan Atlético de Montcada.
Primera Catalana
L’únic equip de la comarca a Primera Catalana és el primer equip masculí del Club Futbol Igualada, que competirà en el grup 2. La temporada passada, l’equip igualadí es va quedar a les portes de la promoció amb una quarta posició a la lliga.
Enguany, l’equip s’estrenarà a casa, el 20 de setembre, contra la Unió Esportiva Sants A, a qui ja coneixen de l’any passat. Si no disputen cap partit de promoció, el CF Igualada acabarà la temporada, també a casa, contra el Futbol Club Pirinaica, que l’any passat va quedar per davant dels locals i va perdre contra el CE Júpiter el partit de promoció a la Lliga Elit.
Segona Catalana
La tercera categoria del futbol català comptarà, aquesta temporada, amb quatre equips de l’Anoia: el Futbol Club Fàtima, el Club Futbol Vilanova del Camí, l’Agrupació Esportiva Piera i el Club Futbol Capellades. Els tres primers compartiran grup, el quatre, en canvi, els capelladins, recentment ascendits, jugaran al grup cinc.

Els del barri de Fàtima encetaran la temporada el 20 de setembre jugant, a casa, contra la UD Tibidabo Torre Romeu, que l’any passat van acabar la campanya un punt per sota dels locals, i l’acabaran, també a Igualada, contra el Sant Vicenç dels Horts.
El mateix dissabte 20 de setembre, el Club Futbol Vilanova del Camí disputarà la primera jornada de lliga a Can Titó davant del Club Esportiu Berga, que l’any passat es va quedar a les portes de l’ascens perdent a la fase de promoció, d’altra banda, tancarà la temporada rebent el Barberà Club de Futbol el 16 de maig.
El tercer equip anoienc a la categoria, l’AE Piera s’estrenarà diumenge 21, també a casa, contra el Club Futbol Pallejà i acabarà la lliga regular jugant contra el Club Futbol Júnior al Municipal de Piera. Ambdós rivals nous al grup i, per tant, desconeguts pels de l’Anoia.
El Club Futbol Capellades, campió del seu grup de Tercera Catalana l’any passat, encetarà categoria jugant com a local, el dia 20 de setembre, contra el FC La Seu d’Urgell i acabarà la temporada el 17 de maig rebent la UE Guissona.
Tercera Catalana
Tres equips anoiencs competiran, enguany, a la categoria Tercera Catalana, repartits en dos grups diferents, el tretze, en el qual hi trobem l’Ateneu Igualadí i el Club Futbol Hostalets de Pierola, i el quinze, on hi jugarà la Unió Esportiva Calaf.
Els igualadins, que la temporada passada van aconseguir l’ascens, disputaran el primer partit de lliga, fora de casa, contra la Unió Esportiva Sitges B el cap de setmana del 20 i 21 de setembre. L’última cita de la fase regular la tindrà a Sant Pere de Riudebitlles, contra el CE Riudebitlles, el 17 de maig.
El CF Hostalets de Pierola, en canvi, obrirà la temporada a casa, rebent el CD Ribes el mateix cap de setmana i la tancarà, també als Hostalets, davant de l’Associació Esportiva CF Canyelles.

Al grup quinze, la Unió Esportiva Calaf disputarà la primera jornada com a local davant del CF Ponts i l’última, el 17 de maig, contra el CD Cervera, també de locals.
Quarta Catalana
La lliga amb més equips de la comarca és, sens dubte, Quarta Catalana, de fet, el grup 27 està format íntegrament per clubs anoiencs. Els equips que es veuran les cares a quarta aquesta temporada són l’UD Montserrat, l’AE Piera B, l’UD San Mauro B, el CE Cabrera d’Anoia, l’UD Torre de Claramunt, el CF La Pobla de Claramunt, el CE Òdena, l’UE Jorba, el CF Vilanova del Camí B, el CE Carme, el CF La Llacuna, l’UD Rebrot, el FC Masquefa, el FC Fàtima, el CE Igualada City 2023 i l’UE Tous. La primera jornada serà el cap de setmana del 20 i 21 de setembre i l’última el del 16 i 17 de maig.
Finalment, al grup 26 hi trobem el Club Esportiu Montbui Soccer, que ha quedat fora dels emparellaments amb equips comarcals. La formació montbuienca s’enfrontarà a equips com el CF Olesa, el CF Martorell, el CE Esparreguera o el CF Gelida. Per a ells, la lliga començarà, el 21 de setembre, a fora davant de l’AE Abrera B. Acabaran la fase regular, també com a visitants, contra el FC Horentc B.