TORNAR

Després de les pluges, Moto Club Igualada ha començat els treballs de reparació de camins

La cara amagada d'una prova del Mundial d'Enduro

esports
Dilluns, 11 maig 2009. 13:15. Redacció AnoiaDiari.
D'un cop d'ull
Un cop s’acaba la cerimonia d’entrega de premis d’una competició motociclista, s’acaben l’estress i el nervis, però no la feina. Després de les pluges del mes d’abril, ha començat un treball menys vistós i creatiu, però que forma part d’una carrera de les característiques de l’Enduro: La reparació de camins.

Jordi Viladoms en la seva participació al mundial

Moto Club Igualada ha començat a reparar camins

Els camins amples no tenen massa problema, ja que s’arreglen amb màquines. El problema està en els petits senders, que es per on es va desenvolupar una bona part de la cursa, i on l’única manera de fer-ho és a cop d’aixada. Aquesta està essent l’activitat dels membres del Moto Club Igualada aquestes darreres setmanes.

Aquest treball farà que molts del senders, algun dels quals estaven abandonats o deteriorats, acabin en millors condicions del que estaven abans de començar la cursa.

Els números del Mundial d’Enduro

Una prova del Campionat del Món d’Enduro és una competició esportiva molt particular, especialment pel que fa a la seva organització. Per dur-la a terme amb èxit, cal un treball molt meticulós durant molt de temps, i moure unes xifres molt particulars.

La crisi econòmica que ens afecta, ha obligat a reduir el pressupost a gairebé la mitat, intentant no reduir la qualitat de la prova. Com s’ha aconseguit?. Amb treball i buscant en voluntariat el treball que en molts casos haurien de fer professionals. Tibar d’amics i coneguts, per demanar-los dues dures jornades de treball a canvi només de la satisfacció de la feina ben feta.

Aquí hi ha algun dels números que donen una idea del que ha suposat el Campionat del Món d’Enduro 2009: El total de persones que hi varen treballar va ser de 212, de les quals 194 de forma altruística.

Per al muntatge de la prova es van fer servir gairebé 5.000 estaques, més 3.000 senyals de recorregut, 30.000 metres de cinta delimitadora, 200 senyals de senyalització d’accesos i 1.200 metres de tanca. Material que en condicions económiques normals haguessin sigut muntats per personal contractat i que en la situació actual va suposar que gairebé 100 persones treballessin els dies previs de la cursa per posar a lloc tot aquest material.

Una altra de les xifres que dona fe de la importància de una prova del Campionat del Món d’Enduro, és el que fa referència al nombre de persones que hi prenen part, pilots, mecànics, premsa, manàgers, representants de federacions, oficials de cursa... que han ocupat totes les places hoteleres d’Igualada des del dijous fins en molts casos el dilluns al matí.

I la recompensa de tot aquest esforç, la satisfacció que van mostrar els equips participants, la excel.lent valoració de la premsa local, nacional i internacional, i la molt bona resposta del públic que, malgrat les pèssimes condicions climatològiques, va omplir cada una de les tres proves especials, i molta part del recorregut d’enllaç.

De tot aquest treball, gairebé no queda res. En pocs dies es va haver de desmuntar, el que es va trigar mesos en preparar, però amb la satisfacció de sentir que Moto Club Igualada ha pujat un esglaó més, en aquest cas molt alt i complex d’assolir.

Moto Club Igualada


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.