TORNAR

Neix la Crida per l’Esport Català per reclamar un finançament just i salvar el model esportiu del país

esports
Dilluns, 10 novembre 2025. 03:00. Dolors Martí Fernández.

La setmana passada es va presentar la Crida per l’Esport Català, un moviment unitari impulsat per federacions, consells esportius, clubs, esportistes i professionals del sector per denunciar la situació límit que viu l’esport català després de quinze anys de retallades. Durant aquest període, la inversió pública s’ha reduït a la meitat, amb una pèrdua acumulada de 1.000 milions d’euros, passant de 160 a 100 milions anuals.

La Crida alerta que aquesta manca de recursos posa en perill la funció social, educativa i de cohesió del model esportiu català. En la presentació també es va donar a conèixer el manifest “Volem guanyar” (volemguanyar.cat), que reclama revertir la situació d’asfíxia amb aportacions urgents i que, a mitjà termini, la inversió pública en esport arribi a l’1% del pressupost de la Generalitat.

Els representants del sector han exigit que la nova Conselleria d’Esports disposi d’un pressupost “transformador” i han reivindicat l’aprovació immediata de la nova Llei de l’Esport, sorgida d’una Iniciativa Legislativa Popular amb més de 154.000 suports. També demanen una simplificació administrativa, la protecció del voluntariat, la cessió preferent d’instal·lacions públiques a entitats arrelades i mesures per combatre la precarietat laboral dels professionals.

“No volem sobreviure, volem guanyar: que cap infant es quedi sense club ni cap territori perdi la seva xarxa esportiva”, va afirmar Gerard Esteva, president de la UFEC. La Crida, que es posa al costat del Govern per impulsar reformes estructurals, anuncia una campanya de mobilització i accions reivindicatives durant les pròximes setmanes per defensar el futur de l’esport català.

Cal destacar la participació de la igualadina Patricia Illa, secretària dels Consells Esportius de tot Catalunya, que va recordar que “sense dirigents voluntaris no hi ha esport de base, ni cohesió ni xarxa social. Necessitem una simplificació de l’administració”.


0 Comentaris

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.