//Plugins sense CDN ?>

El primer classificat arribava a Igualada sense haver perdut cap partit en tota la primera volta, i va acabar perdent 3-1 al gimnàs del pavelló de Les Comes en el primer partit de la segona volta. L’esforç i el treball, la motivació i la concentració, l’animació i el companyerisme van ser les claus per derrotar un equip sòlid i ben estructurat que arribava a Igualada amb la condició d’invicte fins al moment. A més a més, l’equip va estar recolzat en tot moment per un gran públic.
Pel que fa al partit, els igualadins van començar el partit un xic espessos en recepció. Els serveis del rival no eren extremadament difícils de rebre, però sí que requerien molta atenció i concentració. Aquest aspecte va dificultar la tasca de creació de jugades. A més d’aquest aspecte, es van cometre excessives errades en el servei. Així, no fluïen bones vibracions entre els jugadors igualadins, i no van saber entrar dins del partit en tot el primer set. Tot i així, ja es començaven a veure brots per capgirar la situació. El primer set van perdre 18-25. Es podria dir que aquest primer set va ser una inversió, ja que van estar estudiant l’equip rival amb molt deteniment.
El segon set va canviar totalment la moral de l’equip, mostrant-se com un equip lluitador i agressiu. La recepció del servei va millorar substancialment, condició necessària però no suficient, donant peu a creació de jugades capaces de sorprendre la defensa del Salou, augmentant notòriament les probabilitats d’adjudicar-se el punt. A aquest aspecte, se li ha de sumar la injecció de confiança que van fer tots i cadascun dels jugadors i creure’s des del primer punt no només que poden jugar molt millor del que ho estaven fent, sinó que també de plantar cara a un dels equips més forts de la competició. A més d’aquest aspecte, l’equip va estar compactat i va estudiar molt bé les accions del Salou. Aquest aspecte es va poder observar pel gran nombre de punts en el bloqueig i per la flexibilitat en la cobertura defensiva de l’atac rival, sempre adaptada a aquest. Després de culminar un gran segon set, on van deixar el rival en només 19 punts, els igualadins es van adonar que el bon resultat no era fruit de l’atzar, que les coses s’estaven fent bé i que el què havien de fer és mantenir-se a aquest nivell, tasca no gens fàcil.
Els igualadins no es van relaxar ni un pèl i van sortir al tercer set amb les mateixes ganes que en el segon. Així, el tercer set va ser una prolongació del segon. Els igualadins no van baixar gens la guàrdia en la recepció del servei i van donar més rapidesa a l’atac. Tot plegat els va fer entrar en un cercle virtuós que els duria a culminar el set amb un resultat de 25-15. Arribant al 4t set, els igualadins novament es van tornar a conscienciar de mantenir el nivell mostrat a pista, i que per fer-ho havien de mantenir l’atenció i l’estudi del rival i intentant errar el mínim possible, sobretot en el servei. La primer a de les dues coses es va aconseguir, però la segona no del tot, permetent que el rival s’acostés perillosament als igualadins, tot i que val la pena mencionar que aquests van romandre per davant del marcador en tot el set. Finalment, els igualadins van acabar de donar el cop de gràcia i van endur-se el 4t set amb un còmode resultat de 25-21.
Aquesta victòria és molt valuosa ja que a més a més de sortir, sense compartir posició, de la zona de promoció i assolint posicions de permanència, l’equip ha creat una reputació que tindrà efectes positius en els propers partits. Aquesta reputació és molt important ja que crea temor als equips rivals i al mateix temps un sentiment d’autoconfiança. Ja anàvem comentant en les darreres setmanes que als igualadins els esperava un calendari força complicat, la setmana vinent s’enfrontaran amb el Sant Pere i Sant Pau Tarragona 2017, equip campió de Primera Catalana en la temporada passada.
Sènior femení
VÒLEI SANT ESTEVE B 2 – 3 PINTURES PLANELL IGUALADA VC
Diumenge passat el sènior femení del Pintures Planell Igualada Vòlei Club es va desplaçar fins a Sant Esteve per jugar contra el líder de Tercera Catalana A, el Vòlei Sant Esteve. Partit importantíssim de cara a la classificació, ja que el Sant Esteve i l'Igualada anaven empatats a punts però per diferència de sets el Sant Esteve ocupava la primera posició mentre que les igualadines eren terceres. Així que aquest partit trencaria aquest empat.
Tot dos equips van sortir a la pista amb el cap molt ficat al partit. El joc i el marcador durant la primera meitat del set reflectien la igualtat a la classificació. Tot i que al principi de set les igualadines van cometre algunes errades, les moltes pilotes salvades i el bon joc feien perdonar els pocs errors i permetien seguir igualades al marcador. El Sant Esteve per la seva part també mostrava un bon joc, sobretot uns sacs molt potent que van donar mal de cap a les igualadines. Gràcies a aquest sacs i als problemes en la recepció de l'Igualada, el Sant Esteve va aconseguir tres punts d'avantatge cap a final de set, posant-se 21 a 18. L'Igualada, molt conscient de les seves errades i del seu punt feble, va saber reaccionar i millorar. I això els va valdre per acabar enduent-se el set 21 a 25.
Desprès de com havia acabat el set anterior l'Igualada sabia que no es podia relaxar ni cometre més errades. Amb aquesta mentalitat van començar el set molt fortes, posant-se per davant al marcador, tot i que amb una diferència mínima. Però un altre cop els sacs de les locals van donar problemes a la recepció igualadina. Sacs directes o mal recepcionats anaven donant punts al Sant Esteve que va aconseguir un avantatge de 6 punts. Amb aquesta diferència al marcador l'Igualada va continuar lluitant però davant del bon joc del Sant Esteve es va fer impossible remuntar el set i va acabar perdent 25 a 18.
Al tercer set l'Igualada va tornar a sortir molt concentrat. I només començar es va posar per davant. Malgrat que aquest cop la diferència de les igualadines va arribar a ser de 7 punts, el Sant Esteve va aconseguir igualar el marcador al punt 24. A partir d'aquell moment es van anar repartint els punts, un per cada equips, fins que al final, un bon atac igualadí, va posar el punt i final donant el set a l'Igualada per 27 a 29.
Al quart set va ser un cúmul d'errades per part igualadina. Tot i que l'actitud a pista hi era, les errades van ser les protagonistes. Males recepcions, errades d'atacs i molts sacs fallats sumats al bon joc de les locals que mostraven una bona defensa i un bon atac van fer que el resultat del set fos clarament pel Sant Esteve per 25 a 14. Malgrat aquest últim set i que per causa d'això s'ho haguessin de jugar tot al tie-break, l'Igualada va tornar a començar de nou. Tot i que al principi encara voltaven les errades del quart set que van permetre un parcial de 4-0 per les locals, un cop les igualadines van trencar aquesta ratxa va tornar el seu joc. Començant per uns bons sacs, minimitzant les errades en totes les posicions i, sobretot, lluitant i salvant pilotes que semblava que ja estiguessin perdudes, es van posar per davant al marcador i van anar sumant punt fins a endur-se l'últim set per 12 a 15.
Victòria igualadina davant d'un rival directe per l'ascens i que fa que puguin acabar aquesta primera volta en segona posició, empatades amb les primeres. La setmana que ve s'enfrontaran al Llars Mundet, un altre rival complicat de la zona alta.
| Varen jugar per part igualadina: Col·locadores: Àgata, Marta i Mariona. Oposada: Emma. Centrals: Mònica, Jess i Gemma. Puntes: Sara, Clara i Sílvia (c). Lliure: Sandra. Entrenador: Xavier Tirado ‘Tiri’ |
Sènior masculí B
AVAP GIRONA 1 – 3 PINTURES PLANELL IGUALADA VC B
L’equip filial assoleix el seu cinquè triomf consecutiu a Girona, contra el cuer de la categoria. El partit va tenir poca a cosa a veure amb el vòlei, els jugadors igualadins no van saber imposar amb claredat la seva superioritat i es van deixar endur pel joc de pati d’escola dels veterans gironins, un joc en part permès pel nefast arbitratge que va deixar jugar a tot menys a vòlei. És l’assignatura pendent dels anoiencs saber-se sobreposar a situacions de joc no habituals i imposar el seu estil de joc als rivals.
Tot i així, la superioritat de l’Igualada i el seu atac segur van aconseguir treure dos punts d’or a Girona i mantenir-se invictes en la segona volta, amb possibilitats matemàtiques de jugar la lligueta per l’ascens i a l’espera d’enfrontar-se amb rivals directes les properes setmanes. El següent partit serà dissabte que ve a Les Comes contra el CV Arenys, el líder de la categoria que de moment no coneix la derrota: és el partit clau de la temporada.
Igualada Vòlei Club
IVC
18 de gener 2011.17:18h
I el femení també guanya al líder!