//Plugins sense CDN ?>
A la seva arribada a meta el pilot de KTM explicava que, “ens hem trobat amb 290 quilòmetres molt ràpids, pistes amb molta sorra i pistes amb algun tram de dunes”. El pilot d'Igualada també comentava que, “la navegació d'aquest ral·li fa que una de les claus per obtenir un bon resultat sigui trobar les traçades bones per evitar els trams que ens poden fer anar més lents. Trobar els way points i els controls de pas no és complicat, però fer una bona lectura del terreny i preveure les traçades més ràpides és el que ens fa no perdre segons, això i mantenir un ritme alt”.
“Els pilots que sortíem en les últimes posicions hem anat avançant a la resta i s'han format grups, i aquesta és una bona manera de tenir una referència per saber com és el ritme de carrera i no despenjar-te. Fins al CP1 he pogut anar amb el grup, després he seguit a Helder perquè anava davant i és aquí on he perdut la referència real de qual estava sent el ritme de la resta. Quan m'he adonat he passat davant i he intentat anar recuperant temps, però el grup de davant s'ha escapat. Sam Sunderland, el pilot local, està imposant un ritme altíssim de cursa i cal treballar dur per seguir a dalt, em sento bé i amb ganes de començar demà la segona etapa sabent que haig d'anar més ràpid”.
“Aquest dilluns sortim cada dos minuts i arrenco en 5a posició. La intenció és intentar sortir molt fort i recuperar temps. Seran 269 quilòmetres amb molta duna i sé que haig d'augmentar el meu ritme si vull estar en les primeres posicions”.
Els pilots partiran des del desert de Liwa en una etapa bucle que els portarà de tornada al punt de sortida. Seran 269 quilòmetres d'especial on les dunes i les altes temperatures seran les protagonistes.
Classificació Top 10 Etapa 1
1. Sam Sunderland 03:29:47
2. Marc Mengi 00:00:34
3. Paulo Goncalves 00:02:44
4. Joan Barreda 00:05:05
5. Jordi Viladoms 00:11:12
6. Jakub Przygonski 00:15:06
7. Mark Grams 00:38:11
8.Miren Stanovnik 00:38:41
9. David Mcbride 00:40:38
10. Mohammed Albalooshi 00:44:50