//Plugins sense CDN ?>
Després del dia de descans les motos sortien a les 4h30 de la demà en direcció a la localitat d'Abra Pampa, on havia de començar l'especial de la setena etapa del Dakar 2014, però una modificació del recorregut per a motos i quads, ha traslladat el tret de sortida fins al quilòmetre 103 del tram cronometrat.
La primera part de la segona etapa marató del Dakar 2014 ha portat als pilots, des del bivouac de Salta fins als 3.600 metres d'altitud de Uyuni, ja en territori bolivià, on no disposen de l'assistència dels seus mecànics i han de reparar ells mateixos les possibles incidències en els vehicles.
En la seva incursió a Bolívia els pilots s'han trobat amb un laberint de pistes, on no cometre errors en la navegació ha estat complicat.
“Ha estat una etapa molt dura'' -ha declarat Viladoms- ''des del primer moment les baixes temperatures i l'altura s'han començat a notar, en la moto especialment. L'inici de l'especial ha estat complicat, he tingut alguns problemes i no he pogut portar el ritme que m'hagués agradat. A més ha estat difícil pilotar la moto sense que es notés l'altitud.” “ La moto ha sofert molt en els últims quilòmetres, en el pas per un dels rius el fang l'ha danyat bastant i ara queda un dur treball en el bivouac per poder deixar-la a punt per a matí. A més hem de fer front en salar d'Uyuni, desconegut per a nosaltres, i esperem que no afecti massa a la mecànica de la moto”.
Com ha explicat el pilot: “La diferència de temps en la classificació és mínima i hem de ser més prudents i assenyats que mai fent valoracions. Encara queden molts dies de Dakar i les especials que ens esperen són molt llargues, tot pot canviar. La millor estratègia és pensar en el dia a dia i no obsessionar-nos amb la classificació general, perquè acabem de començar la segona setmana de carrera”.
Aquest dilluns els pilots s'enfronten al llac salat més gran del món, el salar d'Uyuni, i als 409 quilòmetres d'especial, sabent que el desgast ocasionat en les seves motos el dia anterior els pot passar factura. Els participants que hagin aconseguit superar la primera part de l'etapa marató, es veuran obligats a gestionar i a planificar una estratègia que els permeti arribar amb garanties fins a Calama.