//Plugins sense CDN ?>
El pop amb l'incòmode etiqueta “adult” i de lletres quotidianes està de moda. I mentre molts grups estan aprofitant aquesta moda per pujar al carro i convertir-se en icones mediàtiques, d'altres passen desapercebuts, avançant de puntetes i traient discs en comptagotes. Aquest seria el cas del grup gallec d'indie-pop Eladio y los seres queridos, una banda que segons el diari El País "Amplia la nòmina d'artistes que exemplifiquen que el quotidià és digne de ser cantat en vers" amb un pop senzill, directe i sensible.
El seu segon treball “Estan ustedes unidos” [Esmerarte/Altafonte, 2011] és una clara continuació del primer “Esto que tienes delante” [Grabaciones en el mar, 2007]. Hi ha qui els critica per conservadors i assegurar-se de fer un disc igual d'amable i reconfortant que l'anterior, per utilitzar recursos musicals fàcils i simples, com també per recórrer massa sovint a evidents jocs de paraules en les seves lletres. També hi ha qui es posiciona a favor de la hipòtesis de que mentre molts grups encara estan buscant el so que els caracteritza, ells ja l'han trobat: un pop de regust dels anys vuitanta, recarregat però sense semblar barroc, amb alguna concessió folk i certa presència elèctrica i electrònica; Amb una manera de viure les coses amb naturalitat, sense dramatismes, amb certa ironia i un deix d'esperança. Com a “El tiempo Futuro” en el que ens descriuen un Vigo on el fet de que sempre hi plogui fa que sota la pluja els seus habitants creixin més forts.
Afirmen que Vigo és una ciutat de contrastos on un port esportiu pot conviure amb les barques dels pescadors o bé uns jardins com els de “O Castro” poden conviure amb els peculiars boscos urbans inserits entremig del teixit de carrers. I amb aquesta idea, Alberto Baamonde va realitzar un interessant videoclip de la cançó “El tiempo futuro” amb la tècnica del tilt-shift que imita les lents fotogràfiques utilitzades pels arquitectes per a fotografiar les seves maquetes. El vídeo va ser rodat durant els mesos de maig i juny del 2011 en els que atípicament va fer un temps assolellat i els va servir per irònicament il·lustrar la frase “Aquí mai neva, aquí sempre plou” amb què la cançó descriu la ciutat portuària de Vigo. Tot i l'estil indie-pop del grup, aquest clip va ser capaç de cridar l'atenció de les grans plataformes de difusió de videoclips com MTV, 40 principales, Kiss TV i aconseguir, sense pretendre-ho, realitzar una campanya de promoció turística de Vigo millor que la que qualsevol govern local hagués mai imaginat.