TORNAR

Igualada referma el seu homenatge a Lluís Companys

societat
Dimarts, 17 octubre 2017. 03:00. Redacció AnoiaDiari.
Igualada referma el seu homenatge a Lluís Companys

Aquest diumenge, 15 d'octubre, l'Ajuntament igualadí va fer l'homenatge institucional en memòria del president de la Generalitat de Catalunya, Lluís Companys, coincidint amb els 77 anys del seu afusellament al fossat de Santa Eulàlia del castell de Montjuïc de Barcelona. Regidors dels grups municipals de CiU, ERC, Socialistes d'Igualada i Decidim Igualada, amb representants de sindicats i entitats locals, van anar la convocatòria i van dipositar corones i rams de flors al monòlit que l'any 1998 es va ubicar a la zona nord de la ciutat per recordar la figura del president. L'acte va cloure's amb un discurs institucional i amb els regidors del consistori i el públic present cantant l'Himne Nacional de Catalunya Els Segadors.


1 Comentaris

l

liberto

17 d'octubre 2017.12:03h

Respondre

Ya que han dado datos sobre Companys, ahí van unos detalles sobre su historia.
La memoria histórica de Companys se ha salvado por su trágica muerte que le convirtió en un mártir para los... Llegir més catalanistas.. Sin embargo, fue uno de los personajes (en vida) más odiado por los catalanistas más radicales. Un diputado de ERC, durante la II República, Puig y Ferreter, lo define así: «Companys era pequeño, voluble, caprichoso, inseguro y fluctuante, sin ningún pensamiento político, intrigante y sobornador, con pequeños egoismos de vanidoso y sin escrúpulos para ascender». Otro diputado de ERC, Joan Solé Pla, lo describía así: «Es un enfermo mental, un anormal excitable y con depresiones cíclicas; tiene fobias violentas de envidia y de grandeza violenta». En 1917, al ser elegido concejal por Barcelona, del Partido Radical, Companys obligó al catalanista Carrasco y Formiguera, también elegido concejal a gritar un «Viva España».


Observen la perla que era Lluis Companys...Lluís Companys en octubre de 1934 fue detenido y condenado a muerte. El obispo de Barcelona, Dr. Manuel Irurita, fue el primero, entre centenares de firmas, que pidió clemencia y solicitó su indulto. A Lluís Companys le fue conmutada la pena capital. Pasaron dos años y el 20 de julio de 1936, al estallar la revolución anarcomarxista, Companys investido nuevamente presidente de la Generalitat, sabía que una patrulla de milicias dirigidas por García Oliver asaltaría el palacio del obispo de Barcelona y no movió ni un dedo para evitar que fuese detenido. El obispo se había refugiado en el domicilio de la familia Tort. En diciembre de 1936 fue descubierto y trasladado a una checa. Después fue conducido al cementerio de Montcada, donde, sin juicio ni piedad, fue asesinado por uno de los comités legalizados por Companys.

Deixa el teu comentari

Si ho prefereixes pots identificar-te amb Facebook o registrar-te amb el teu correu electrònic.

La direcció del web anoiadiari·cat de l'espai es reserva la no publicació d'aquells comentaris que pel seu contingut no respectin les normes bàsiques d'educació, civisme i diàleg.