//Plugins sense CDN ?>

Des que s'ofereix la tramitació de l'IDCAT al Consell Comarcal, l'any 2008, el nombre de sol·licitants ha anat pujant fins ara, tot i que amb la proliferació dels nous DNI —amb un xip que pot actuar com a identificador digital— és previsible que la xifra s'estanqui. De totes maneres, el clauer de l'IDCAT es pot utilitzar en qualsevol ordinador, cosa que no passa amb el DNI, ja que s'ha de disposar d'un lector de targetes.
L'identificador digital, que es proporciona al Consell de manera gratuïta, permet fer tràmits amb la Generalitat, els ajuntaments i consells comarcals, les diputacions, l'administració estatal, la Seguretat Social o l'Agència Tributària, entre d'altres. Des del Consell expliquen que per obtenir l'IDCAT només cal disposar d'una adreça de correu electrònic, la documentació original i en vigor, i omplir aquest formulari.
Informe de vida laboral
La sol·licitud d'aquest document és una de les motivacions que porta els anoiencs a demanar l'IDCAT, com una manera pràctica d'obtenir l'informe de vida laboral directament des d'Internet. D'altra banda, des del Consell també expliquen que hi ha un gran nombre de nouvinguts que el demanen, per portar a terme diverses gestions relacionades amb l'administració.
L'identificador digital caduca als quatre anys, moment en el qual s'ha de renovar. En aquests moments el Consell pot expedir l'IDCAT però les existències de 'clauers' s'han acabat; a la tardor es disposarà una altra vegada d'aquest pràctic USB.